• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Twee componenten abs lijm - waar te koop?

Lid geworden
10 jun 2005
Waarderingsscore
0
Dag allemaal,

Na een klein schadegevalletje bij mijn VRO afgelopen zondag moet ik mijn kuip herstellen.

Twee componenten abs lijm is daar goed voor maar heb geen idee waar dit te koop is. Iemand enig idee?

Dag allemaal,

Na een klein schadegevalletje bij mijn VRO afgelopen zondag moet ik mijn kuip herstellen.

Twee componenten abs lijm is daar goed voor maar heb geen idee waar dit te koop is. Iemand enig idee?

Hard Plastic Lijm

Lijm voor hard plastic.

Toepassingsgebied
Lijmt kunststoffen die in het huishouden voorkomen, zoals ABS, acrylglas (perspex, plexiglas), polycarbonaat (lexan) en hard PVC. Niet geschikt voor polyethyleen en polypropyleen.

Eigenschappen
transparant
waterbestendig

full

als ik je 'n tip mag geven;

je kan met een beetje zoekwerk asb lasdraad kopen, dat smelt je met een verfbrander oid. in de naad en dat smelt de delen weer aan elkaar, voordelen zijn dat 't net zo stevig ( alsniet steviger ) is als voorheen en heeft de zelfde eigenschappen, zoals uitzetten met warmte e.d. ;)
( of valt 't eigenlijk allemaal wel mee met je schade en zit ik hier voor jan l*l een heel verhaal op te hangen ) O-)

Met de schade valt het helaas niet mee maar ik ben niet helemaal duidelijk geweest over het type schade in mijn post.

Er is namelijk geen sprake van lassen/lijmen, ik moet enkele delen opvullen (max 2x3 cm) aangezien het kuipwerk bij de spiegel afgebroken is tot het einde van de kuip en ik niet alle delen heb kunnen vinden in het gras.

Zag elders op het forum al verhalen over glasvezel matjes i.c.m. hars en plamuur maar vraag me af of dit met trillingen niet net zo hard weer scheurt.

Laatst bewerkt:
ABS plastic kan je niet lijmen met "gewone" lijm, je kan er ook geen polyester tegenaan plakken. ABS is een soort van vettig en daar houd weinig op. Speciale ABS reparatie spuillen zijn nodig.
Laat het repararen of zoek bij motorsloperijen naar een goed kuipdeel.

als ik je 'n tip mag geven;

je kan met een beetje zoekwerk asb lasdraad kopen, dat smelt je met een verfbrander oid. in de naad en dat smelt de delen weer aan elkaar, voordelen zijn dat 't net zo stevig ( alsniet steviger ) is als voorheen en heeft de zelfde eigenschappen, zoals uitzetten met warmte e.d. ;)
( of valt 't eigenlijk allemaal wel mee met je schade en zit ik hier voor jan l*l een heel verhaal op te hangen ) O-)

je kunt ook van een ander schadekuipdeel (als je dit hebt liggen) reepjes zagen en dit als lasdraad gebruiken om je kuipdeel op te vullen.

Terug
Bovenaan Onderaan