tweetakt verbieden ???

:( :( het gaat hier steeds meer naar de klote. |( |( |(




dat is mijn mening.




2 takt-motoren volgen dan natuurlijk, daar kan je op wachten. :') |(
 
Laatst bewerkt:
Er is al genoeg verboden daarnaast zie je 2tak steeds minder dus eigenlijk lost het zogenaamde probleem zichzelf al aardig op
 
Ik heb een hekel aan die groene mafketels met hun dikke laag boter op hun hoofd maar ze hebben natuurlijk wel een puntje.
De innovatie op twee takt gebied is er al decennia niet meer dus het is een verouderd concept.

Zeker de moderne vier takt scootertjes zijn super zuinig tegenwoordig waarin de Japanners natuurlijk weer voorop lopen.

Als ze het maar niet in hun bolle kop halen om de huidige motoren (klasssiekers) nu ook aan te pakken want van het een komt het ander.
Ik vind het nog altijd heerlijk ruiken als er zo'n dampende twee takt voorbij scheurt })
 
Er is al genoeg verboden daarnaast zie je 2tak steeds minder dus eigenlijk lost het zogenaamde probleem zichzelf al aardig op

Agree....
Ingrijpen zinloos, economie en evolution will do the job, in this case.
 
Ik heb een hekel aan die groene mafketels met hun dikke laag boter op hun hoofd maar ze hebben natuurlijk wel een puntje.
De innovatie op twee takt gebied is er al decennia niet meer dus het is een verouderd concept.

Zeker de moderne vier takt scootertjes zijn super zuinig tegenwoordig waarin de Japanners natuurlijk weer voorop lopen.

Als ze het maar niet in hun bolle kop halen om de huidige motoren (klasssiekers) nu ook aan te pakken want van het een komt het ander.
Ik vind het nog altijd heerlijk ruiken als er zo'n dampende twee takt voorbij scheurt })

KTM is anders druk bezig met schone tweetakkers
 
Ik heb een hekel aan die groene mafketels met hun dikke laag boter op hun hoofd maar ze hebben natuurlijk wel een puntje.
De innovatie op twee takt gebied is er al decennia niet meer dus het is een verouderd concept.

Zeker de moderne vier takt scootertjes zijn super zuinig tegenwoordig waarin de Japanners natuurlijk weer voorop lopen.

Als ze het maar niet in hun bolle kop halen om de huidige motoren (klasssiekers) nu ook aan te pakken want van het een komt het ander.
Ik vind het nog altijd heerlijk ruiken als er zo'n dampende twee takt voorbij scheurt })

Yep.
ben ook van mening dat verbod op 2takt maar druppeltje op grote plaat is
en... ik wil niet weeeeer en (goedbedoeld?) betuttelend verboje erbij..

wij zijn de volgende... dat motorrijden is maar gevaarlijk....
 
Ik heb een hekel aan die groene mafketels met hun dikke laag boter op hun hoofd maar ze hebben natuurlijk wel een puntje.
De innovatie op twee takt gebied is er al decennia niet meer dus het is een verouderd concept.

Zeker de moderne vier takt scootertjes zijn super zuinig tegenwoordig waarin de Japanners natuurlijk weer voorop lopen.

Als ze het maar niet in hun bolle kop halen om de huidige motoren (klasssiekers) nu ook aan te pakken want van het een komt het ander.
Ik vind het nog altijd heerlijk ruiken als er zo'n dampende twee takt voorbij scheurt })



Waarom iets veranderen als het goed is?
 
Zeker allemaal met de trein of de fiets naar het werk... nee ik generaliseer niet :N

Goh, wat een luxe... werk hébben én ook op fietsafstand...

Ophoepelen ermee !

Doe eerst eens wat aan de grootvervuilers en niet weer de individuele liefhebbers...

Weg met de huidige samenstelling van de motoGP, weer de koningsklasse 500 CC de baan op, heerlijk ! IK ruik ze al :)

Dit kan alleen maar in NLD -O-
 
:( :( het gaat hier steeds meer naar de klote. |( |( |(




dat is mijn mening.




2 takt-motoren volgen dan natuurlijk, daar kan je op wachten. :') |(
tyrannisch beleid hier in huppelkutland; is het niet te gedogen dan vooral verbieden.

Je kunt iets niet gedogen zonder het eerst te verbieden.... :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik lees even op de site van milieudefensie kopje verkeer

• Milieudefensie heeft officieel bezwaar gemaakt tegen het opheffen van de 80 km zones.
• De Tweede Maasvlakte maakt een forse groei van het containertransport mogelijk, met grote gevolgen voor het milieu. Milieudefensie heeft lang geprocedeerd tegen de aanleg.
• De geplande nieuwe wegen en tunnels in de regio Rotterdam - Den Haag zijn niet nodig
• Meer asfalt zorgt op termijn juist voor meer files, meer luchtvervuiling en klimaatverandering.

En dit heb ik puur van de site gekopieerd u ziet het milieu terroristen zijn het
 
Die lui hebben duidelijk wat lol gemist in hun jeugd.
Ik mis de jankende 2 tact brommertjes wel eigelijk. Vrogah zag je ze nog wel rijden maar nu... bijna niet meer.
 
Het gaat hier specifiek om verkoop van nieuwe 2takt scooters. En ik geef ze helemaal gelijk. Die dingen gaan namelijk helemaal niet vanzelf verdwijnen in NL, omdat er in dit land teveel mensen wonen die:

De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat die 100 euro goedkoper is in aanschaf.
of
De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat die lekker goedkoop zijn op te voeren.
of
De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat ze denken dat dat betrouwbaarder is dan een 4t blok.

De best verkocht scooter van Nederland is de Piaggio Zip 2takt... het goedkoopste model uit de Piaggio catalogus. Ook merken als Peugeot en Yamaha blijven onverstoorbaar enkele 2t modellen verkopen.

In Azie en in de VS word je al bijna uitgelachen als je je nog met zo'n ding durft te vertonen en zijn ze ook niet meer nieuw te koop.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het opzich wel. Die tweetakt scooters/brommers stoten meer fijnstoffen uit dan een auto.
In de auto worden allemaal technieken toegepast om de uitstoot van fijnstoffen te beperken, waarom zou dit dan bij scooters niet nodig zijn?
En heb je nou echt zoveel meer plezier op een tweetakt scooter dan op een 4 takt? Volgens mij niet.

Wel zou ik ervoor zijn om dit alleen voor nieuwe brommers/scooters te laten gelden. Zo ontzie je de oldtimers en mensen die al een tweetakt hebben aangeschaft.
 
Het gaat hier specifiek om verkoop van nieuwe 2takt scooters. En ik geef ze helemaal gelijk. Die dingen gaan namelijk helemaal niet vanzelf verdwijnen in NL, omdat er in dit land teveel mensen wonen die:

De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat die 100 euro goedkoper is in aanschaf.
of
De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat die lekker goedkoop zijn op te voeren.
of
De 100 euro goedkopere 2t versie van een scooter willen, omdat ze denken dat dat betrouwbaarder is dan een 4t blok.

De best verkocht scooter van Nederland is de Piaggio Zip 2takt... het goedkoopste model uit de Piaggio catalogus. Ook merken als Peugeot en Yamaha blijven onverstoorbaar enkele 2t modellen verkopen.

In Azie en in de VS word je al bijna uitgelachen als je je nog met zo'n ding durft te vertonen en zijn ze ook niet meer nieuw te koop.

:^

Klaar.

Natuurlijk komt er geen verbod op bestaande, in particulier bezit zijnde tweetaktmotoren. Slechts op de verkoop van nieuwe.

Dan kan je wel tegen een dood paard aan lopen trappen uit het oogpunt van nostalgie, maar dat doen we al met genoeg onderwerpen.
 
Ik heb zo'n totale hekel aan die 2t stinkdingen en ik ben helemaal niet voor die groenlinksegelijkhebberigheid, maar van mij mogen die dingen van de weg gehaald worden!
 
KTM is anders druk bezig met schone tweetakkers

Hulde aan KTM dan :}

Ik heb eens zo'n chinees brommertje gehad met een kopie van het oerdegelijk Honda 4t blokje. Ik reed er zonder mijn best te doen 1 op 50 mee! Topsnelheid 55 km/h.
Ook een 2t Aprillia Habana gehad ,behalve veel rook (wat ik dan wel weer lekker vind ruiken) haalde ik met moeite 1 op 25.
Dus die 100 euro die je minder uit geeft aan een 2t heb je in no-time terug verdiend.

Maar milieudefensie is en blijft een club zuurpruimen. Krijg er altijd een beetje jeuk van.
 
Ik lees even op de site van milieudefensie kopje verkeer

• Milieudefensie heeft officieel bezwaar gemaakt tegen het opheffen van de 80 km zones.
• De Tweede Maasvlakte maakt een forse groei van het containertransport mogelijk, met grote gevolgen voor het milieu. Milieudefensie heeft lang geprocedeerd tegen de aanleg.
• De geplande nieuwe wegen en tunnels in de regio Rotterdam - Den Haag zijn niet nodig
• Meer asfalt zorgt op termijn juist voor meer files, meer luchtvervuiling en klimaatverandering.

En dit heb ik puur van de site gekopieerd u ziet het milieu terroristen zijn het
Dus verbod op milieudefensie :Y :Y
 
Helemaal terecht. Weg met die kleredingen. Slecht voor het milieu/gezondheid. Inefficient, lawaaiig en er zijn betere alternatieven beschikbaar.

Leuk voor het sentiment. Ook straks als je longkanker hebt. :')

En wat nou milieuterroristen, over 40 jaar stikken in de gore troep die we met zijn allen maken, dat is fijn.. Dan ga je maar lekker naar zo'n fijnstof-stad in China waar de levensverwachting decennia lager ligt dan hier. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eigenlijk wel voor. Die dingen stinken als een malle en welk (significant) voordeel geeft een 2t brommer nu over een 4t? Behalve dat ze met een andere uitlaat al 80/90 lopen.
 
Vroeger mijn puchje, met 55kmh ruim 1 op 50. Ooit met slechts 45kmh zelfs 1 op 65.
Betuttelingspolitiek die moest men verbieden
 
Terug
Bovenaan Onderaan