Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Als jij geen van je motoren ooit had weggedaan zou het barbermuseum het op een na grootste motor museum ter wereld zijn :+
Scheelt niet veel;),maar met 104 stuks kom ik dan toch nog iets te kort:Y
Deze Engelse mannen doen het dan wel wat beter met 350 stuks tentoongesteld en totaal 1000 in voorraad,maar haalt het niet bij Barber,
Barber heeft ook nieuwere motoren staan.
 
Stuk over de Bimota V due die te koop stonden,achteraf bleek niet de injectie of cilinders het probleem
wat de oorzaak was dat sommige stuk gingen maar verkeert gegoten carters,waren ze daar vroeger maar
achter gekomen ,veel geld en tijd werd besteed aan de ontsteking,cilinders en injectie,allemaal voor niets,
en dat veroorzaakte de ondergang van Bimota,iets wat waarschijnlijk niet was gebeurd als ze wisten dat
het de carters waren die de problemen veroorzaakte,ik had er vroeger bijna 1 gekocht voor 12000,- gulden,
deze stond te koop in Rotterdam,maar ja ik paste er helaas niet op,dus het feest ging niet door,nu doen zelfs
onbruikbare exemplaren ergens tussen de 20000,- tot 30000,-.
 
Laatst bewerkt:
Scheelt niet veel;),maar met 104 stuks kom ik dan toch nog iets te kort:Y
Deze Engelse mannen doen het dan wel wat beter met 350 stuks tentoongesteld en totaal 1000 in voorraad,maar haalt het niet bij Barber,
Barber heeft ook nieuwere motoren staan.

Ik ben daar in 2007 geweest tijdens vakantie. En een hoop motoren... 🤗. Racer van Barry Sheene, Brought Superior, drag racers, Hesket.... echt alles van bekende coreurs en bouwers. Heb nog ergens foto's ervan liggen.
 
Het oude motor museum is in 2003 afgebrand waar zeldzame en unieke motoren verloren gingen. Bij de ingang hebben ze een etalage met resten van enige motoren uitgestald. Een trieste aanblik....foto is helaas niet zo scherp door spiegeling van glas.
1603653940951.png
1603653539385.png


1603653665711.png

1603653782747.png
 
Leuk,een trosje Hesketh,s,dat zie je niet vaak.
 
Maat van mij had vroeger een Seeley TZ380,heeft daar een tijdje mee in de nationale 500cc klasse gereden,ding kon
in de slipstream een RG500 bijhouden,alleen draaide hij zoveel toeren dat een krukas wang op een gegeven ogenblik brak,
toen toch ook maar een RG500 aangeschaft.
 
Maat van mij had vroeger een Seeley TZ380,heeft daar een tijdje mee in de nationale 500cc klasse gereden,ding kon
in de slipstream een RG500 bijhouden,alleen draaide hij zoveel toeren dat een krukas wang op een gegeven ogenblik brak,
toen toch ook maar een RG500 aangeschaft.

Tz750 cilinder er op en excentrische drijfstang pennen waardoor je een 2mm langere slag kreeg?
 
Op Speurders staat een hele mooie GT380.


En ook een H2:


Of wat te denken van deze NS400R:


Bij de H2 staat geen vraagprijs. De NS is echt heel veel geld voor een motor welke zeker gebruikssporen heeft, de GT380 daarentegen, in deze staat, voor deze prijs zul je niet snel een tweede van vinden.
 
Inderdaad mooie GT380.
Die H2 is ook een gaaf ding!
Als je dat verhaal leest bij die H2 is het vast een dure fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan