Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Tanken is geen pretje tegenwoordig.. Gister Vpower bij de shell in schüttorf voor 2,399...
Dat is bijna net zo duur als hier.
Valt me op dat de premium benzine in Duitsland erg duur is. Hier bij de Shell maar 9 a 10 cent duurder dan E10. In Duitsland zit daar vaak meer tussen.
 
Na 1 april weer cheaper. Ben overigens blij verrast dat het niet blijft stijgen! Had zomaar gekund en kan nog steeds. Blij met de sterke EU, euro en Nato!
Barre tijden. (Ik laat het aan onze puberkids niet blijken dat ik mij oprecht zorgen maak...en dan de minste zorgen over de stijgende prijzen: das de broekriem zeg maar).
 
Dat is bijna net zo duur als hier.
Valt me op dat de premium benzine in Duitsland erg duur is. Hier bij de Shell maar 9 a 10 cent duurder dan E10. In Duitsland zit daar vaak meer tussen.
Idd, goedkoop in Alstätte is het daar ook niet…2,43 per liter. Heb weer een volle tank voor de komende maanden….._O-
 
had de indruk dat het alweer wat gedaald was in Duitsland, weer goedkoper dan in NL , met een beetje geluk red ik het tot in April op deze tank dan gaat er mooi een aardig stuk vanaf.

Dit is voor Euro 98 om 21:13 , een 2 uur geleden was het nog iets lager

1648152808754.png
 
.... In Duitsland zit daar vaak meer tussen.
Klopt. Shell is ook niet gek.. zit exact 20 ct tussen de 95/diesel en de Vpower.. Al een paar jaar is dit zo.

Kun je oplossen door een Vpower abonnement te nemen, kost 10,- per maand (30 dagen) en je krijgt 150 ltr Vpower (diesel en/of benzine) tegen de prijs van de regulier 95/diesel.
Kortom een verdienmodel. zit dus max 30,- verschil tussen t.o.v. premium tanken, als je de korting volledig benut. Ik rijd best veel, maar er zijn veel maanden dat ik het niet redde, en dan blijven de restvolumes NIET staan of overdraabaar naar de volgende maand. Kortom, ik ben er een tijdje terug mee gestopt..

Ook doen niet alle alle shell tankstations hieraan mee, en daar kom je bijna altijd achter als je bij de kassa staat, nie eerder....
 
ik haal behoorlijke cijfers makkelijk 1 op 19,5 a 20 vind ik voor een 1200 boxer helemaal niet slecht. met een relaxte stijl

ipv een foto maar een filmpje gemaakt
 
1 op 19,5 a 20
Afgelopen zondag dus voor het laatst getankt met de 500. Met 80% van de ritjes binnen NL gemiddelde van 1 op 30.1 gehaald :}

Bij meest Duitse ritten erbij rond de 1 op27/28.

Wel lekker in deze tijd :Y

Bij mijn vergelijkbare Honda CB 400 N van begin jaren 80 en de CB 450S van midden jaren 80 die ik destijds reed, zat je rond de 1 op 18/19.
Rijstijl t zelfde :P

Echt wel iets gebeurt met de techniek wat betreft zuinigheid hoor.
 
Afgelopen zondag dus voor het laatst getankt met de 500. Met 80% van de ritjes binnen NL gemiddelde van 1 op 30.1 gehaald :}

Bij meest Duitse ritten erbij rond de 1 op27/28.

Wel lekker in deze tijd :Y

Bij mijn vergelijkbare Honda CB 400 N van begin jaren 80 en de CB 450S van midden jaren 80 die ik destijds reed, zat je rond de 1 op 18/19.
Rijstijl t zelfde :P

Echt wel iets gebeurt met de techniek wat betreft zuinigheid hoor.


met een Honda NC 750 X kan je helemaal lachen daar rij je makkelijk 1 op 30 a 35 mee , loopt op E10 prima . en Honda kwaliteit.
en met 50 a 57 pk ( afhankelijk van het bouwjaar ) kan je best redelijk rijden.
 
We stappen hier na de lunch ook op de motor. Wilde daar vandaag ook eens gaan buurten...Zullen we eens testen of dat gebak echt zo lekker is als dat je zegt :9 nog aanraders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan