Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
@swetty :Markelo berg toch? En dan de bochtenweg langs de zendmast!

@DJ.Verhulst : ik heb van mijn vorige werk idem octavia gehad, zelfde kleur zelfs. Na die leasebak nieuwe werkgever en een oude vierkante v70 gekocht. Droom auto zeg maar. Maar omg 1:10 net haalbaar. Pfffff. Nu al een paar jaar een Avensis station 1.8, 1:16. Bijna net zoveel als mijn africatwin750 zuipt op een snelwegdag of bergwegdag Oké....off topic
gemiddeld 1 op 22,4 gereden op de terugweg ,, kon nergens harder dan 120 ,, dan loopt ie wel zuinig.
 
Mijn boordcomputer in deze dure tijden:

Zelfs de VFR verbruikt meer….. _O-
B9A2BAC4-A416-4AD9-9D49-66F7B048A68A.jpeg
 
Hoe kun je nu het verbruik meten als je niet de tank leegrijdt ? Of vol weg en dan vol tanken als je terug bent ? Mij teveel gedoe.

ik heb een redelijk nauwkeurige boordcomputer , ik weet de afwijking , en kan zo corrigeren

Vanmorgen de GS maar aan geslingerd en over de grens afgetankt en met een omweg naar huis, alleen m'n accu is gaar ,, ding heeft 2,5 week stil gestaan maar zou in de zomer geen probleem mogen hebben , hij starte vanmorgen wel redelijk , maar na het tanken leek het wel dat de accu het opgegeven had, tijdens starten 7 a 8 V dat is veel te weinig , maar hij sloeg toch na wat wat gedoe aan ,, hij laad wel bij maar kan de Ah niet leveren .

dus maar eens kijken naar een nieuwe accu. wil eigenlijk een zwaardere want de standaard accu is eigenlijk naar mijn inziens te licht.
 
Nou, ik moet ook diep nadenken hoe het moet met de 888…kuipdelen verwijderen blijft een lastige klus…

VFR fluitje van een cent; buddy omhoog en spanbandje verwijderen.
 
Nou, ik moet ook diep nadenken hoe het moet met de 888…kuipdelen verwijderen blijft een lastige klus…

VFR fluitje van een cent; buddy omhoog en spanbandje verwijderen.

bij de GS zadel eraf met de sleutel , 1 torx boutje van het beugeltje los en dan de accu polen en je trekt hem er zo uit .
met een motor met een complexe constructie kan ik me in denken dat je toch wel wat meer moet los halen , een accu is een ding dat je niet iedere jaar wisselt
 
Hoe kun je nu het verbruik meten als je niet de tank leegrijdt ? Of vol weg en dan vol tanken als je terug bent ? Mij teveel gedoe.
Weten wat je laatst getankt hebt. Gereden kilometers. Zo dus vrij simpel uit te rekenen.

Ik weet dat ik gemiddeld met de xjr 1 op 12/13 rij wanneer ik aan het toeren ben. 1 op 8 wanneer ik volgas ga.....:]
Die laatste was de leukste maar ook de pijnlijkste om uit te rekenen _O-'(
 
Weten wat je laatst getankt hebt. Gereden kilometers. Zo dus vrij simpel uit te rekenen.

Ik weet dat ik gemiddeld met de xjr 1 op 12/13 rij wanneer ik aan het toeren ben. 1 op 8 wanneer ik volgas ga.....:]
Die laatste was de leukste maar ook de pijnlijkste om uit te rekenen _O-'(
Daarom reken ik het niet meer uit. Alleen op de lange rit doe ik wel eens een hoofdrekensommetje , zoveel kilometer gedeeld door wat ik getankt heb. Meestal kom ik tot de 1 op 16 ongeveer.
 
de GS met relaxt rijden 1 0 op 19 a 21 ,, gaat het wat harder met Duitse snelweg dan word het wat meer 1 op 17 a 18, gaat de kraan echt open 1 op 14 a 15 maar dan gaat het ook heel erg hard 180 +
 
Guzzi net opgehaald van 1500km, dus eerste beurt. Olie, filter, pakking, kleppen stellen en nieuwe mapping a € 201. De grootste kosten zitten m natuurlijk vooral in het arbeidsloon.

Volgende beurt bij 10000km 8-)
Doe mee aan de achterhoekse rit en draai échte motor kilimeters op je nieuwe fiets! Verdwijnen de 'schaamranden' ook van je banden, zonder dat het echt hard zal gaan. Dit is een gave kronkelweg route! (vandaar de 3 uur voor de slechts 150km). Het weer is er ook perfect voor! Ook voor iedere andere échte motorrijder op dit forum! Gezellig joh!
 
Doe mee aan de achterhoekse rit en draai échte motor kilimeters op je nieuwe fiets! Verdwijnen de 'schaamranden' ook van je banden, zonder dat het echt hard zal gaan. Dit is een gave kronkelweg route! (vandaar de 3 uur voor de slechts 150km). Het weer is er ook perfect voor! Ook voor iedere andere échte motorrijder op dit forum! Gezellig joh!
Dus wie mee wilt , 09:00 bij mij thuis voor de deur. Wil je mijn adres stuur dan een pb 👌😉
 
Doe mee aan de achterhoekse rit en draai échte motor kilimeters op je nieuwe fiets! Verdwijnen de 'schaamranden' ook van je banden, zonder dat het echt hard zal gaan. Dit is een gave kronkelweg route! (vandaar de 3 uur voor de slechts 150km). Het weer is er ook perfect voor! Ook voor iedere andere échte motorrijder op dit forum! Gezellig joh!

klinkt goed…echter ik kan dit weekend niet -O-

heb je toevallig de route ook als GPX bestand ? :P
 
échte motor kilimeters
Vergis je niet hè, elke zondag altijd tussen de 115 en 140 kms
de 'schaamranden' ook van je banden
Die zijn zo goed als weg, want terugweg via Emsbüren/Ohne/Ochtrup naar huis is ook een
gave kronkelweg route!
Gaat alleen wat sneller.
Die achterafweggetjes heb ik met de 500 nog een paar maanden terug gereden, achter vrienden van motodin die toevallig ook Billerbeck aandeden. Op die weggetjes had je aan een opgevoerde brommer (zeg cub)al genoeg.
+ Duitsland is minder druk en je mag iets harder opschieten.

Maar hee, ieder z'n meug! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan