Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Zo ff een rondje na een weekje pauze:

IMG_5891.jpeg
 
Verwacht daarentegen wél dat @Type>>R de gehele dag op de motor in de regen rond rijdt... :+
Kon ik maar -O- helaas ben ik genoodzaakt om te werken en kan ik niet iedere dag lekker gaan rijden of t nu regent of niet. Mocht ik nu een baan vinden die beter betaald waar ik ook ieder weekend vrij ben en dagelijks gebruik kan/moet maken van de motor dan zal ik dat zeker doen :Y:]

Maar net als afgelopen zaterdag ochtend was t redelijk droog, af en toe een paar druppeltjes. De terugweg naar huis stortregen en we rijden rustig door :t:Y:] , en dan zie je onderweg motorrijders schuilen voor de regen bij een tankstation oid _O-8)7_O-
 
Als ik wil kan ik mij 's morgens nog afmelden op mijn werk en heerlijk de hele dag gaan rijden, elke dag als het moet.. helaas moet ik jaarlijks 'jammergenoeg' 400u aan verlofuren opnemen, anders heb ik een stuwmeer het jaar erop _O-. Maar buienradar says NO... T*fushekel eraan, te lang 'buiten' gewerkt in elke weershoedanigheid + ik heb geen 100% dicht pak gevonden, ondanks vele (dure) pakken en andere maatregelen.

Apple heeft hun 'streetview' variant al enige tijd werkzaam in D, dus vroeg mij al af hoe lang het zou duren met google..
 
Heb een pak van Richa ( circa 2,5 jaar oud)
Deze was eerder water dicht nu alleen
Kruis oksels en buik niet volledig waterdicht meer

Word nagenoeg elke werkdag heen en terug gedragen soms ook weekenden

Durf hem allen niet te wassen bang dat hij nog meer lek wordt
( wel keer met spuitbus gedaan geen succes)

Raadzaam ander pak of toch wassen?
Ben geen Mooi weer rijder maar regen is niet altijd mijn favoriet
 
Heb een pak van Richa ( circa 2,5 jaar oud)
Deze was eerder water dicht nu alleen
Kruis oksels en buik niet volledig waterdicht meer

Word nagenoeg elke werkdag heen en terug gedragen soms ook weekenden

Durf hem allen niet te wassen bang dat hij nog meer lek wordt
( wel keer met spuitbus gedaan geen succes)

Raadzaam ander pak of toch wassen?
Ben geen Mooi weer rijder maar regen is niet altijd mijn favoriet
Advies inwinnen bij Motoport of een andere motorkleding winkel….. :?

Ik heb helemaal niets voor slecht weer, powerranger pak en zomers doorwaaijas en motorjeans, en tegen de frissigheid een windstopper….verder heb ik buienradar…._O-

Ohja, regenpak voor op de fiets….is het enige.
 
Ik heb geleerd om tussen de regendruppels door te rijden! Ben nog wel aan het oefenen...
 
Heb een pak van Richa ( circa 2,5 jaar oud)
Deze was eerder water dicht nu alleen
Kruis oksels en buik niet volledig waterdicht meer

Word nagenoeg elke werkdag heen en terug gedragen soms ook weekenden

Durf hem allen niet te wassen bang dat hij nog meer lek wordt
( wel keer met spuitbus gedaan geen succes)

Raadzaam ander pak of toch wassen?
Ben geen Mooi weer rijder maar regen is niet altijd mijn favoriet
"een pak van Richa" zegt op zich niet zoveel...
Er zit véél kwaliteitsverschil in motorpakken. En al helemaal waterdichtheid.

Is het een goretex pak?
 
Wil je een goed water en wind dicht dan zit je toch aan een gelamineerde goretex jas en broek. De kosten zijn dan ook navenant. Denk dan aan bv Dane Rukka Klim Stadler en er zullen nog wel enkele zijn.
 
Gisteren nog een stuk gereden tussen de buien door , gelukkig is mijn pak nog waterdicht , , als ik weet dat het gaat regenen blijf ik thuis maar als ik verrast word door de regen rij ik gewoon door ( huis )
Hoop dat we wat stabieler weer gaan krijgen er is wel genoeg gevallen zo onderhand...
 
Alleen jammer van die landelijke zelf uitgevonden water allergie _O-
Nou, ooit een ducati club Nederland VRO met dat ding op een regendag gedaan…oorkonde heb ik ergens nog liggen, motor ook nog heel gehouden; all-risk voor een dag en gaan.

Was leuk te doen, je leert dat de motor met nat weer nog heel veel kan….. ;) , een mooie marge hou ik dan over.

Gisteren was ik mooi op tijd binnen, 25km ofzo gereden. Koffieshop bij mijn motormaat liep uit…en er kwam een regenfront aan, viel achteraf reuze….._O-
 
Net er weer met de 1000F..
625 km's vandaag gemaakt (rondje weserbergland), 1 enkel (lokaal) buitje gehad, was niet meer dan 5 minuten, lucht was wel de gehele dag bij tijd en wijle ontzettend donker...
 
Net er weer met de 1000F..
625 km's vandaag gemaakt (rondje weserbergland), 1 enkel (lokaal) buitje gehad, was niet meer dan 5 minuten, lucht was wel de gehele dag bij tijd en wijle ontzettend donker...
Ben net weer terug van een ronde….precies tijd voor de bui de vfr onder de carport geparkeerd..slechts een paar spetters op de kuipruit… _O-

IMG_5900.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan