Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik heb zelfbouw dempers op 'Kamikaze' zitten (industriële inlaatfilters voor turbines), daar zelf dB-killers voor gemaakt (pijp met kleinere doorlaat).
Bij een controle in de Pruus deed niemand moeilijk, want klinkt stationair zeer beschaafd.
Het blok maakt meer lawaai zeg maar.
Geen enkel bewijs, E-keur stickertje whatever hoeven laten zien.

Het helpt dat 'Kamikaze' een 40+ jarige fiets is...
 
Ze snappen echt wel dat het met die oude beestjes wat schipperen is. Ik heb een demper van een Bol d'or op mijn CB750 zitten. Vinden ze prima.
 
20180617_173022.jpg

20180619_162552_011.jpg

Met deze XJR toen op vakantie geweest naar Polen , zowel in Polen als in Duitsland aan de kant gezet :+_O- was voor de agenten daar wel duidelijk dat het geheel niet bij elkaar hoorde, maar aangezien de technische staat van het geheel gewoon goed in orde was nergens een boete voor gekregen. Zelfs in Polen op een Circuit bochten training geweest ....... kan me nog goed de reactie van de instructeur daar herinneren :+_O-


Ik kijk naar buiten en denk ......... mooi even wat doen in de garage............kijk naar de temperatuur........NOPE , te koud om PU te gieten en te koud om met het spuitwerk verder te gaan -O-

Het lijkt er op dat zaterdag middag de kans is om iets te gaan doen.
 
En niet te vergeten banden van het zelfde merk en type
Ik weet dat de Duitsers "gehomologeerde" banden onder hun motor moeten hebben, maar geld deze eis ook voor buitenlanders, net als voor en achter van het zelfde merk en type?
Voor zover ik weet mag je volgens de norm van je thuisland met de regels omgaan.
 
Ik weet dat de Duitsers "gehomologeerde" banden onder hun motor moeten hebben, maar geld deze eis ook voor buitenlanders, net als voor en achter van het zelfde merk en type?
Voor zover ik weet mag je volgens de norm van je thuisland met de regels omgaan.
Nee dit geldt voor iedereen dus niet alleen voor de Duitsers. Heb het een heel aantal jaren terug toen ik nog op Rdam woonde meegemaakt toen we met een groep een lang weekend naar Duitsland gingen om lekker te sturen. Voordien wist ik dat nog niet maar diegene mocht niet verder rijden en zie maar een set of een andere band te vinden op Zondag in Duitsland. Dus motor op transport en bij iemand achterop terug naar het hotel.
 
Nee dit geldt voor iedereen dus niet alleen voor de Duitsers. Heb het een heel aantal jaren terug toen ik nog op Rdam woonde meegemaakt toen we met een groep een lang weekend naar Duitsland gingen om lekker te sturen. Voordien wist ik dat nog niet maar diegene mocht niet verder rijden en zie maar een set of een andere band te vinden op Zondag in Duitsland. Dus motor op transport en bij iemand achterop terug naar het hotel.
ik kijk nooit of een band toegestaan is voor m'n motor , ook nooit vragen over gehad, nu gebruik ik doorgaans de grote bekende merken dus die konden wel eens gewoon op de lijst staan
 
ik kijk nooit of een band toegestaan is voor m'n motor , ook nooit vragen over gehad, nu gebruik ik doorgaans de grote bekende merken dus die konden wel eens gewoon op de lijst staan
Of een band is toegestaan voor mijn motor kijk ik ook niet naar , wel naar dat het beide dezelfde banden zijn. Dus niet voor een Bridgestone en achter een Avon OID

Tot afgelopen seizoen reed ik met ContiMotion maar die banden zijn bijna nergens meer verkrijgbaar ( ook niet oudere dot code ) dus nu aan het rond kijken naar vergelijkbare banden van andere merken
 
Of een band is toegestaan voor mijn motor kijk ik ook niet naar , wel naar dat het beide dezelfde banden zijn. Dus niet voor een Bridgestone en achter een Avon OID

Tot afgelopen seizoen reed ik met ContiMotion maar die banden zijn bijna nergens meer verkrijgbaar ( ook niet oudere dot code ) dus nu aan het rond kijken naar vergelijkbare banden van andere merken

Omdat m'n GS toch wat meer de banden verslijt controleer ik vaker het profiel en zodra ik de 2 mm bereik ga ik kijken naar andere banden , en idd altijd het zelfde merk en type band ,, heb nu bridgestone A41 maar die slijten toch best wel snel ,, dus ik wil wel wat anders.
2 K km een nieuwe achterband en nu de voorband aan de beurt , weer de zelfde en dan verwacht ik dat ze beide aan vervanging toe zijn en dan wat anders
 
ik kijk nooit of een band toegestaan is voor m'n motor , ook nooit vragen over gehad, nu gebruik ik doorgaans de grote bekende merken dus die konden wel eens gewoon op de lijst staan

Met die gedachte ben ik juist een keer nat gegaan bij een importkeuring..
een CBR 1000 F met splinternieuwe rubbers, een BT014 a.d. voorzijde, en een 016 a.d. achterzijde. Voorzijde was niet toegestaan volgens Bridgestone D en achterzijde was 180/55 i.p.v. voorgeschreven 170/60 (al was de velg wél 5,5" breed en kon het technisch wel).

Afgekeurd en oplossing was een nieuwe set kopen, in mijn geval toen een BT016, in de juiste maten.
(En nadat dat specifieke setje was 'opgereden' alsnog de niet toegelaten, maar nieuwe set, banden er weer opgelepeld en alsnog 'opgereden' .)

Hier (D) kijken ze bijzonder strak of het 1 merk is, dus idd niet 2 verschillende merken én of de fabrieksmaten die op het kenteken staan, gemonteerd zijn. Formeel heb je een lijst per model/merk banden wat volgens de fabrikant erop mag, maar daar heb ik ze nog nooit op zien controleren => ook niet bij de 2jaarlijkse keuring van m'n div. tweewielers..
 
Hallo allemaal , ook hier maar even voorstellen , ik ben Ron woonachtig in het prachtige Almelo en sinds gisteren in het bezit van een Duc 800ie.
Na jaren niet gereden te hebben toch maar weer opgestapt.Bekijk bijlage 1989401
Hallo Welkom :W
Mooie bike , veel plezier ervan :t:]

1e OP staat vol kon daar geen foto's meer toevoegen dus heb het 2e bericht op dit topic als Deel 2 aangepast gaan we daar gewoon verder :t:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan