Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
1711715835562.jpeg
 
Ik haat regen, het haalt de fun van het rijden af.
Minder grip, dus meer risico zonder dat het risico fun oplevert.
Geen fietsers geen wandelaars ( boos kijkers ) , en wanneer het dan eventjes droog is geeft weer meer genot :+ :]

Lekker rustig op de weg en zeker kleine weggetjes , en met goede banden leer je ook meer vertrouwen te hebben in je motor :t:Y:]:+
 
Morgen of zondag even lekker stukje gassen op de kawa. Als ik wordt aangehouden is het toch rijbewijs kwijt. Kan me niet echt inhouden qua snelheid 😂.
 
Pirelli Trial 2
Daar zit ik ook aan te denken , die zijn erg slijtvast en toch veel grip , mijn A41's zijn na een 7 a 8 K km al shot ....
Heb dan nog wel genoeg profiel maar ze zijn dan waardeloos , zelfs met een relaxte rijstijl.

Die Pirelli trail/scorpion zijn best hot in de GS scene.


Hallo allemaal , ook hier maar even voorstellen , ik ben Ron woonachtig in het prachtige Almelo en sinds gisteren in het bezit van een Duc 800ie.
Na jaren niet gereden te hebben toch maar weer opgestapt.Bekijk bijlage 1989401
Welkom hier

Voor wie het aan gaat wees gewaarschuwd dit weekend ;)

Tweede Paasdag grootscheepse geluidscontroles motorrijders​

https://nieuwsmotor.nl/nieuws/motor...RP6kMMnJ6yZQm745Y4xWjFoVPqVMiBewY_3_NjJg0wy37

1 April , al zie ik ze er wel voor aan om zelf de wet te overtreden hebben ze de afgelopen jaren verschillende keren gedaan.
in Oostenrijk doen ze dit gewoon strenger normen hanteren dan met de oospronkelijke EU type goedkeuring , en voorlopig is Brussel te stil.
 
Daar zit ik ook aan te denken , die zijn erg slijtvast en toch veel grip , mijn A41's zijn na een 7 a 8 K km al shot ....
Heb dan nog wel genoeg profiel maar ze zijn dan waardeloos , zelfs met een relaxte rijstijl.

Die Pirelli trail/scorpion zijn best hot in de GS scene.



Welkom hier

1 April , al zie ik ze er wel voor aan om zelf de wet te overtreden hebben ze de afgelopen jaren verschillende keren gedaan.
in Oostenrijk doen ze dit gewoon strenger normen hanteren dan met de oospronkelijke EU type goedkeuring , en voorlopig is Brussel te stil.
Dat is heel knap _O- slijtvast en veel grip _O- 1 April
 
Moet je in Duitsland echt exact dezelfde banden hebben?
Heb namelijk wel hetzelfde merk Mitas, maar een E9 achter een een E12 voor....
 
Moet je in Duitsland echt exact dezelfde banden hebben?
Heb namelijk wel hetzelfde merk Mitas, maar een E9 achter een een E12 voor....
Dat klopt
Met die gedachte ben ik juist een keer nat gegaan bij een importkeuring..
een CBR 1000 F met splinternieuwe rubbers, een BT014 a.d. voorzijde, en een 016 a.d. achterzijde. Voorzijde was niet toegestaan volgens Bridgestone D en achterzijde was 180/55 i.p.v. voorgeschreven 170/60 (al was de velg wél 5,5" breed en kon het technisch wel).

Afgekeurd en oplossing was een nieuwe set kopen, in mijn geval toen een BT016, in de juiste maten.
(En nadat dat specifieke setje was 'opgereden' alsnog de niet toegelaten, maar nieuwe set, banden er weer opgelepeld en alsnog 'opgereden' .)

Hier (D) kijken ze bijzonder strak of het 1 merk is, dus idd niet 2 verschillende merken én of de fabrieksmaten die op het kenteken staan, gemonteerd zijn. Formeel heb je een lijst per model/merk banden wat volgens de fabrikant erop mag, maar daar heb ik ze nog nooit op zien controleren => ook niet bij de 2jaarlijkse keuring van m'n div. tweewielers..
Zie hier wat Oooosterling hier al vermelde

------------------------------------------------------------------------------------------

Ik neig nu naar deze banden zijn overal wel verkrijgbaar

Pirelli Diablo Rosso II

 
Diablo Rosso 3 is mijn Kawa mee afgeleverd.
Leuk als het droog en je ze op temperatuur hebt.

In de regen een ramp, bij 170+ nog wheelspin, en op het droog zet het ding ook graag een stap opzij.
Kennis van mij die ook een ZH2 heeft, heeft ze er direct afgegooid. Ga ik binnenkort ook doen :)
 
Diablo Rosso 3 is mijn Kawa mee afgeleverd.
Leuk als het droog en je ze op temperatuur hebt.

In de regen een ramp, bij 170+ nog wheelspin, en op het droog zet het ding ook graag een stap opzij.
Kennis van mij die ook een ZH2 heeft, heeft ze er direct afgegooid. Ga ik binnenkort ook doen :)
ooooohw -O-

Thnx voor de tip ,.........verder zoeken.

Wil ook wel weer Avon maar ja ook lastig verkrijgbaar, ContiMotion overal in backorder........-O-
 
Ik ga voor de nieuwe S23.
Rij normaal altijd met Bridgestone.

En de Pirelli is wel een prima band ze warm zijn, maar na een stukje rustig toeren verrassen ze mij wel soms.
 
Ik ga voor de nieuwe S23.
Rij normaal altijd met Bridgestone.

En de Pirelli is wel een prima band ze warm zijn, maar na een stukje rustig toeren verrassen ze mij wel soms.
Ik heb hele slechte ervaringen gehad met Bridgestone in het verleden , zal vast wel veranderd zijn maar die weg ga ik niet meer in......... :N

De XJR heeft veel koppel en dat wil ik wel met vertrouwen op de weg kunnen zetten, en als ik aan het rijden ben en het gaat regenen dan rijden we gewoon door. Met de ContiMotion kon ik gewoon vol gas weg op nat wegdek vanuit stilstand. Ja ze slijten hard maar dat heb je met veel grip. En ze zijn betaalbaar..........Als ze verkrijgbaar zijn want dat is nu blijkbaar een issue
 
Terug
Bovenaan Onderaan