Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Zo'n Tracer 7 heeft toch voldoende vermogen om continue 150 km/u te rijden met voldoende reserve?
Vind zo'n ding er wel fraai uitzien.
Ja, maar dan zit hij wel aan zijn max met een wat groter iemand erop.
Zelf hou ik er wel van als een motor niet constant hoog in de toeren aan het jengelen is, en je nog wat overhebt.
Ook als je nog wat bagage mee wil nemen.

Vind ze zeker niet lelijk, maar ik denk dat ik de 900 ook zeker zou verkiezen boven de 700.
En ik heb ook gewoon exact dat 700 blok _O- (doe er dan ook geen snelweg tours mee)
 
Wanneer na 2e hands aankoop kun je altijd nog upgraden en opvoeren :Y :+
Klopt maar financieel kun je dan net zo goed dus de zwaardere kopen. En eigenlijk que gewicht dus ook bijna geen verschil.
(hoewel inmiddels de 900 ook al weer van aftermarket veering voorzien is)

Ik ben nog steeds blij met de 900 *O*
 
foto jawa.jpg

Nog een stukje wezen jagen op de oude tsjech, stuk stabieler met nieuwe voorwiellagers en vorkolie. Vorige eigenaar het er een waterdunne vorkolie ingedaan, het resultaat was een soort pogostick. 10w40 erin gedaan nu, werkt perfect. Begint haast modern aan te voelen _O-
 
Tja , actie>reactie>verantwoordelijkheid

Als je zoiets doet en het dan ook online plaatst kun je er wel op rekenen dat ze je vinden.

Gelukkig is iedereen verder heel erg proper en doen of deden we nooit iets wat niet mag :+
tussen een paar km te hard of zo ontzettend te hard gaan zit wel een wereld van verschil.

eigenlijk zouden ze tot 5 km te hard het bij een waarschuwing moeten laten of je moet het te vaak doen.
maar als je meer dan 50 km te hard gaat of zelfs een veelvoud daarvan ,, dan ga je over meerdere grenzen en vind ik het niet gek dat ie nu voor de rechter staat.
 
tussen een paar km te hard of zo ontzettend te hard gaan zit wel een wereld van verschil.

eigenlijk zouden ze tot 5 km te hard het bij een waarschuwing moeten laten of je moet het te vaak doen.
maar als je meer dan 50 km te hard gaat of zelfs een veelvoud daarvan ,, dan ga je over meerdere grenzen en vind ik het niet gek dat ie nu voor de rechter staat.
Dat kan jij vinden, maar een wet werkt met harde lijnen niet met grijze stroken.
Dus te hard is te hard, en dat is beiden gewoon fout.

Wat je kan doen en wat er al is is dat inderdaad de strafmaat bepaald wordt door een rechter.
En daar hebben we er op het internet genoeg van :t
 
Dat kan jij vinden, maar een wet werkt met harde lijnen niet met grijze stroken.
Dus te hard is te hard, en dat is beiden gewoon fout.

Wat je kan doen en wat er al is is dat inderdaad de strafmaat bepaald wordt door een rechter.
En daar hebben we er op het internet genoeg van :t
De wet kan echt wel aangepast worden dat men voorziet in waarschuwingen tot een bepaalde mate van snelheid overtredingen.
Het leven is niet zwart - wit dus de wet kan dat ook niet 100 %
 
Dan gaat iedereen standaard die grens opzoeken. Daar schiet je niks mee op. Je hebt nu al mensen die standaard 3km te hard rijden omdat dat de marge van een flitskast is.
 
De wet kan echt wel aangepast worden dat men voorziet in waarschuwingen tot een bepaalde mate van snelheid overtredingen.
Het leven is niet zwart - wit dus de wet kan dat ook niet 100 %
Dus stel het is een 80 zone, dan mag ik volgens jou 85 rijden, maken we er dan niet gewoon een 85 weg van?Je kan zo bij de belasting dienst aan het werk, die zijn er ook goed in om voor elke regel en wet 5 uitzonderingen te verzinnen.... werkt ook zo lekker overzichtelijk.

Dus ik rij 90, rij ik dan 10 te hard, of mag ik jouw bonus 5km dan nog er weer van af halen?
 
Dan gaat iedereen standaard die grens opzoeken. Daar schiet je niks mee op. Je hebt nu al mensen die standaard 3km te hard rijden omdat dat de marge van een flitskast is.
ik denk dat dit wel zal mee vallen , zat mensen die niet eens de max rijden, en als je die niet kan/mag in halen is dat niet leuk.
veel mensen rijden ook netjes de max omdat harder rijden ook meer brandstof kost
Dus stel het is een 80 zone, dan mag ik volgens jou 85 rijden, maken we er dan niet gewoon een 85 weg van?Je kan zo bij de belasting dienst aan het werk, die zijn er ook goed in om voor elke regel en wet 5 uitzonderingen te verzinnen.... werkt ook zo lekker overzichtelijk.

Dus ik rij 90, rij ik dan 10 te hard, of mag ik jouw bonus 5km dan nog er weer van af halen?

je maakt het weer belachelijk, 80 = 80 maar als je een keer 83 rijd ( gemeten ) dat je dan een waarschuwing krijgt , het effect is dat mensen denken, het word wel gecontroleerd en als je dat te vaak doet na 3 waarschuwingen dat je dan wel een bon krijgt ,, dat werkt zeker te weten remmend want men wil uiteindelijk ook die bon niet , maar mensen voelen zich niet meer zo genaaid voor een paar km te veel, en we doen dat allemaal ,, het is toch bezopen als je van Almelo naar Amsterdam of Eindhoven rijd je snelheid meerdere keren gecheckt is , maar niet dat je gezopen heb , of je papieren nog kloppen ( verzekering, apk auto , geldigheid rijbewijs, kenteken )

De redelijkheid is een beetje weg, de hoogste boetes in de EU, en dan ook nog "administratieve" kosten betalen elders word dat betaald van de boetes . bewust onredelijke lage snelheid limieten , wegen zijn ontworpen voor een bepaalde snelheid en dan om politieke redenen een flink stuk onder te zitten.
 
ik denk dat dit wel zal mee vallen , zat mensen die niet eens de max rijden, en als je die niet kan/mag in halen is dat niet leuk.
veel mensen rijden ook netjes de max omdat harder rijden ook meer brandstof kost


je maakt het weer belachelijk, 80 = 80 maar als je een keer 83 rijd ( gemeten ) dat je dan een waarschuwing krijgt , het effect is dat mensen denken, het word wel gecontroleerd en als je dat te vaak doet na 3 waarschuwingen dat je dan wel een bon krijgt ,, dat werkt zeker te weten remmend want men wil uiteindelijk ook die bon niet , maar mensen voelen zich niet meer zo genaaid voor een paar km te veel, en we doen dat allemaal ,, het is toch bezopen als je van Almelo naar Amsterdam of Eindhoven rijd je snelheid meerdere keren gecheckt is , maar niet dat je gezopen heb , of je papieren nog kloppen ( verzekering, apk auto , geldigheid rijbewijs, kenteken )

De redelijkheid is een beetje weg, de hoogste boetes in de EU, en dan ook nog "administratieve" kosten betalen elders word dat betaald van de boetes . bewust onredelijke lage snelheid limieten , wegen zijn ontworpen voor een bepaalde snelheid en dan om politieke redenen een flink stuk onder te zitten.
Als dus toch de meeste mensen zich al netjes aan de wet houden ga je dus een uitzondering maken en wijzigingen doorvoeren voor de mensen die schijt hebben....

Die 5km wordt je nu ook al niet op gepakt omdat er al van die marges ingebouwd zijn aan beide zijden. Je motor geeft meer aan dan dat je rijdt en de flitskast en dergelijke hebben ook een gezonde marge van 5 km/h.

Ik geef eerlijk toe dat ik ook al 12 jaar constant te hard rij, dat wil zeggen marginaal en soms daar ruim overheen. Ik heb in 12 jaar 1x een boete gehad van 29km/h te hard en die mocht ik zelfs nog delen omdat de agent zag dat het mijn eerste was.

Kortom, je moet wel je best doen wil je echt voor jou 5km/h te hard gepakt worden.

Dat de boetes belachelijk hoog zijn ben ik helemaal met je eens, het is geen straf meer maar een verdienmodel.
 
tot je een auto / motor heb die geen enorme afwijking heeft.

ik had een Toyota Prius p3 die wel 11 km te veel aangaf bij 100 km , en rij nu in mijn zoveelste Skoda die bij 100 km maar 4 a 5 km afwijkt. er is idd een marge dus de teller zal dan tegen de 110 km wijzen en de mail komt al binnen of je de contributie wil overmaken. ...
bepaalde BMW's en Porsche wijken maar een 2 km af

En die super comfortabele auto's van nu rij je zo 15 km te snel als je onvoldoende op je instrumenten rijd.

en dan ploft er zo'n paar km te hard bon op de mat ...
terwijl aantoonbaar meer ongelukken gebeuren door mensen die zo nodig op hun mobiel zitten kijken dan op het verkeer letten.
 
Zaterdag wordt het wel goed, zondag ziet er niet zo best uit. Voorspellingen voor volgende week ook niet echt ....... -O-

WAT WILLEN JULLIE DOEN VOOR DE VOORJAARS RECEPTIE?

PLAN WAS GEWOON BIJ MIJ VOOR BUITEN, MIJN HUIS IS TE KLEIN _O-



Screenshot_2024-04-09-14-20-12-859_com.foreca.android.weather.jpg
Screenshot_2024-04-09-14-20-00-872_com.foreca.android.weather.jpg
 
Dus stel het is een 80 zone, dan mag ik volgens jou 85 rijden, maken we er dan niet gewoon een 85 weg van?Je kan zo bij de belasting dienst aan het werk, die zijn er ook goed in om voor elke regel en wet 5 uitzonderingen te verzinnen.... werkt ook zo lekker overzichtelijk.

Dus ik rij 90, rij ik dan 10 te hard, of mag ik jouw bonus 5km dan nog er weer van af halen?
Dat mag natuurlijk alleen op dinsdag als je in een blauwe, elektrisch aangedreven auto rijd die op Michelin banden staat.
Anders wordt het natuurlijk een zooitje :P
 
Misschien nog ff aankijken of het weer beter gaat worden de aankomende tijd? Aankomende zondag kan ik helaas niet. Mijn man gaat 3 weken weg en heb 3 koters-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan