Twijfel tussen 3 fietsen: CB1 / ER5 / CB500

Veldkamp

Rookie
11 feb 2008
20
0
Assen
Hallo,

Nadat ik afgelopen vrijdag mijn motor (Honda VF700F Interceptor) met pech langs de kant van de weg heb moeten zetten en uiteindelijk vandaag, met pijn in mijn hart verkocht heb, ben ik op zoek naar iets anders.

Ik ben aan het neuzen geweest op Marktplaats en heb 3 fietsen gezien wat me wel leuk lijkt, namelijk een Honda CB1 een CB500 of een Kawasaki ER-5. Nu is mijn vraag wie er ervaring heeft met 1 van deze 3 fietsen. Ze lijken alledrie op elkaar en perfect voor wat ik er mee wil gaan doen, voornamelijk woon-werk en in het weekend lekker toeren. Maar welke van de 3 is de beste. Heb afgelopen zaterdag al even een proefrit gemaakt op de CB1 en die beviel me op zich wel. Goede zithouding en een wat hogere zit vanwege mijn lengte (1.89). Wil toch nog even verder kijken, maar ben benieuwd wat jullie er van zeggen.

Groeten Jasper
 
Thnx voor de reply, maar weet je toevallig ook of er echt heel veel verschil zit tussen de 400cc en de 500cc qua vermogen enz. Ik weet dat de CB1 tijdens het accelereren niet veel ruimte weggeeft ten opzichte van de CB500 en dan nog het kostenplaatje van de brandstof want welke is zuiniger? De kawasaki valt sowieso al af aangezien ik andere posts heb gelezen en daarin staat dat de kawa redelijk roestgevoelig is
 
Volgens zit er niet zozeer heel veel verschil tussen de hoeveelheid vermogen, maar wel op de manier waar op het er uit komt. De CB1 dien je meer door te halen dan de CB 500.
 
Ik geloof niet dat die drie fietsen vele ban elkaar verschillen. Gewoon op alledrie een proefrit maken. Daar heb je meer aan dan allerlei testresultaten of meningen van anderen.
 
Dat is idd ook weer zo ik zal eens contact opnemen met de rijschool waar ik gelest heb. Die heeft een Kawa ER-5, dan zal ik alleen nog even moeten kijken naar een CB 500 om het helemaal compleet te maken. Qua uiterlijk zou ik gaan voor de CB 500 vind het wel wat hebben die kapjes aan de zijkant van de tank.
 
De RE-5 heb ik nooit gereden, wel de CB500 en de CB-1. De laatste vond ik het leukste om te rijden, maar je moet zo een ding wel flink in de toeren jagen. Voor een zondagmiddag-fiets om lol mee te trappen zou dat mijn eerste keuze zijn. Jij wilt hem echter gaan gebruiken voor woon/werk verkeer. In dat geval zou ik zonder meer de CB500 kiezen. Deze is meer op koppel en lager in de toeren te rijden, wat gewoon prettiger rijdt. En een fijn stukje spelen op zondagmiddag is ook geen enkel probleem. Je hebt de CB500 ook met een tophalf kuipje, is wel zo prettig. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar zo een model. Nogmaals, de RE-5 heb ik nooit gereden, maar ik denk dat die heel goed te vergelijken is met de CB500 en dat de keuze tussen deze twee dus een kwestie van smaak is. Veel succes met kiezen, en veel plezier met de fiets van je keuze.
 
De RE-5 heb ik nooit gereden, wel de CB500 en de CB-1. De laatste vond ik het leukste om te rijden, maar je moet zo een ding wel flink in de toeren jagen. Voor een zondagmiddag-fiets om lol mee te trappen zou dat mijn eerste keuze zijn. Jij wilt hem echter gaan gebruiken voor woon/werk verkeer. In dat geval zou ik zonder meer de CB500 kiezen. Deze is meer op koppel en lager in de toeren te rijden, wat gewoon prettiger rijdt. En een fijn stukje spelen op zondagmiddag is ook geen enkel probleem. Je hebt de CB500 ook met een tophalf kuipje, is wel zo prettig. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar zo een model. Nogmaals, de RE-5 heb ik nooit gereden, maar ik denk dat die heel goed te vergelijken is met de CB500 en dat de keuze tussen deze twee dus een kwestie van smaak is. Veel succes met kiezen, en veel plezier met de fiets van je keuze.

Voor mij geld precies hetzelfde, de Re5 heb ik nooit gereden . wel de KLE500 en de Cb500, zelf heb ik een CB1 gehad, heb er 55000km mee gereden, is nog geen lampje aan stuk gegaan.! Fantastisch toerenmonstertje, verbruik 1op 24 a 27,..CB500 is waarschijnlijk het rustigste als toermotor.
 
Ik heb op Marktplaats een mooie CB 500 uit 2003 gezien kleur: geel, met 77000 op de teller (weet niet of dit veel is), zie je ook niet veel rijden en is best apart. Is wel dealerwerk dus mssn tijd om een afspraak te gaan maken en kijken of we eruit kunnen komen als het me wat lijkt.
 
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een CB 500 uit 2001 iets minder km als wat ik hierboven had neergezet. Volgende week vrijdag kan ik hem ophalen dus nog heel even wachten. Het is ook geen gele geworden maar een blauwe. Moet alleen nog even snel wat eelt gaan kweken we gaan hem op de motor ophalen en dat is een ducati monster met een heel hard zitje achterop 1,5 uur pijn lijden......
 
229084922_5_vpQW.jpeg


229084923_5_qHkI.jpeg
 
Heb een ER-5 gehad. Reed vlot stuurde scherp.
Vind de Honda CB500 er het beste uitzien van de drie en is kwalitatief denk ik
ook het beste. Met jouw lengte is een CB-1 geen porem lijkt me.
Kortom je hebt de goede keuze gemaakt, vind ik.
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan