Twisted bolts Yamaha Dragstar 1100

19 okt 2016
47
1
Gemert
A4D2A957-77EB-4AB3-8649-0A05A84FDA7C.jpeg
 

Bijlagen

  • 13411F04-7279-4EE8-A06A-C4199BD47FD7.jpeg
    13411F04-7279-4EE8-A06A-C4199BD47FD7.jpeg
    898,8 KB · Weergaven: 52
Beste mensen,

Ben inmiddels weer met een project bezig en nu zag ik dat mijn dragstar 1100 last heeft van twisted bolts ( stom, totaal niet opgelet bij aankoop) wat nu te doen? Nieuwe startmotor lijkt me geen optie? Startkopping vervangen omdat dit de boosdoener is waarschijnlijk? Weet even niet wat wijsheid is op het moment. Iemand van jullie ervaring hier mee?
Alvast bedankt 👍
 
O.K., ik zie op je foto een paar omgebogen lipjes en de bedrading van 2 van de borstels is dus overleden (wat ik zo op de foto zie dan hé), misschien hoef je alleen maar nieuwe borstels en een paar lipjes terug te buigen om te kijken of alles weer netjes in elkaar past, en dan doet hij het misschien alweer.
Heeft in principe nog nix met de startmotorkoppeling te maken.......
 
De startmotor werkt gewoon dat was het probleem niet. Wat waarschijnlijk het geval is, de vrijloop van de starterkoppeling niet werkt waardoor hij tegen de startmotor slaat en waardoor deze verdraait. Denk ik dan he maar hoor jullie suggesties graag, nog liever een oplossing haha
 
De startmotor werkt gewoon dat was het probleem niet. Wat waarschijnlijk het geval is, de vrijloop van de starterkoppeling niet werkt waardoor hij tegen de startmotor slaat en waardoor deze verdraait. Denk ik dan he maar hoor jullie suggesties graag, nog liever een oplossing haha
Eerst het euvel duidelijk en precies beschrijven.
Dan krijg je ook betere oplossingen :Y
 
Zoals in de foto van v.d.v te zien is. Dat zijn twisted bolts. De bouten die over de startmotor lopen zijn verdraaid, staan niet meer in lijn met elkaar. Hoe kan dit gebeuren? Misschien is het zo duidelijk. Mijn foto’s zijn van de startmotor intern, de schade als gevolg van de twisted bolts. Mijn vraag dus, hoe ontstaan die twisted bolts en hoe op te lossen
 
De nok waar het buitenste wiel van je planetaire stelsel in vastgrijpt is weg/platgeslagen omdat je startmotor meer weerstand krijgt/de verkeerde kant weerstand krijgt omdat je start koppeling niet meer helemaal fijn is.
Dat komt voor bij xvs1100 en bt1100 bulldog.
De nok kan je wel terugkrijgen met een dreveltje als noodoplossing maar daar ligt de oorzaak niet.

Originele delen zijn wel erg kostbaar. Op eBay staan wel imitatie setjes voor een fractie daarvan, ik heb een jaar geleden zon set gemonteerd en die doet het naar mijn weten nog. Startmotor toen wel origineel gedaan.
 
Zoals in de foto van v.d.v te zien is. Dat zijn twisted bolts. De bouten die over de startmotor lopen zijn verdraaid, staan niet meer in lijn met elkaar. Hoe kan dit gebeuren? Misschien is het zo duidelijk. Mijn foto’s zijn van de startmotor intern, de schade als gevolg van de twisted bolts. Mijn vraag dus, hoe ontstaan die twisted bolts en hoe op te lossen
Basisplaat niet goed in de uitsparingen gelegd bij in elkaar zetten.
Bouten niet vast genoeg.
Enorme tegenstand bij draaien starter.

Basisplaat iig terugzetten. Controleren of er iets defect is, en weer monteren.

Probeer uit te vinden wat de oorzaak was.
 
De nok waar het buitenste wiel van je planetaire stelsel in vastgrijpt is weg/platgeslagen omdat je startmotor meer weerstand krijgt/de verkeerde kant weerstand krijgt omdat je start koppeling niet meer helemaal fijn is.
Dat komt voor bij xvs1100 en bt1100 bulldog.
De nok kan je wel terugkrijgen met een dreveltje als noodoplossing maar daar ligt de oorzaak niet.

Originele delen zijn wel erg kostbaar. Op eBay staan wel imitatie setjes voor een fractie daarvan, ik heb een jaar geleden zon set gemonteerd en die doet het naar mijn weten nog. Startmotor toen wel origineel gedaan.
Staat me idd bij dat XV modellen en de BT een starter deelden. Ik heb daar in de tijd best veel mee gedaan (Mitsubi starters), maar dit defect of zwak punt kende ik nog niet.
 
De nok waar het buitenste wiel van je planetaire stelsel in vastgrijpt is weg/platgeslagen omdat je startmotor meer weerstand krijgt/de verkeerde kant weerstand krijgt omdat je start koppeling niet meer helemaal fijn is.
Dat komt voor bij xvs1100 en bt1100 bulldog.
De nok kan je wel terugkrijgen met een dreveltje als noodoplossing maar daar ligt de oorzaak niet.

Originele delen zijn wel erg kostbaar. Op eBay staan wel imitatie setjes voor een fractie daarvan, ik heb een jaar geleden zon set gemonteerd en die doet het naar mijn weten nog. Startmotor toen wel origineel gedaan.
Bij uitschakelen motor hoor je ook een klap, nou ja klap, een harde tik alsof er een tandwiel idd op de startmotor slaat. Ik zal morgen eens de deksel gaan lichten en kijken of ik iets kan vinden qua platgeslagen wielen of dergelijke . Bedankt voor je heldere antwoord 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan