Uitdeuken tank CB650

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.855
5.031
Lemelerveld
Als opknapper krijg ik hier naar alle waarschijnlijkheid een Honda CB650 uit '81 binnen.
Deze zit nog strak in de lak, maar heeft een deuk aan de linker zijkant van de tank (geen lakschade).

Is er een manier om deze zelf fatsoenlijk uit te deuken? Ik ben niet te beroerd om daar speciaal gereedschap voor te kopen mits dat binnen de perken blijft.
1611569520465.png
 
Je zou een bolletje op een stuk staf kunnen lassen. Hiermee kan je dan van binnenuit de deuk eruit masseren. Doe dit rustig aan en niet op 1 plek constant. Je zal van buiten uit ook wat moeten verwarmen zodat het makkelijker vervormd en de lak niet alsnog scheurt.
 
Van binnenuit was ook mijn eerste gedachte. Nu heb ik de motor nog niet, maar ik zie al de framebuis in het midden problemen geven.

Zou zoiets wat zijn?
 
Van binnenuit was ook mijn eerste gedachte. Nu heb ik de motor nog niet, maar ik zie al de framebuis in het midden problemen geven.

Zou zoiets wat zijn?
Wel,

Ik heb dat vorig jaar gekocht om onze wagen uit te deuken.
Werkt het: Ja & Neen.

Het hangt echt af wat voor deuk en in welk oppervlak.
Een deuk in een vrij vlak stuk metaal krijg je vrij goed weggewerkt.
Bij ons zat de deuk op een plek waar ook een plooi van de wagen zit. en dat heb ik vrij goed gekregen, maar zeker niet volledig weg.

Daarentegen, als ik de deuk in die tank zie, dat zou ik zeker proberen met die set... zou volgens mij toch moeten lukken, die tank is niet zo complex qua vormen...
 
Ik heb ooit eens een filmpje gezien van het creatief gebruik van een grote dildo met zuignap die uitstekend werkte om een deuk in een motorkap te verwijderen maar of dat hier gaat werken weet ik niet. En of je er één hebt liggen wil ik al helemaal niet weten....

Nu nog even wachten hoeveel posts het nog duurt voordat iemand aan komt zetten met de erwten/warmwater optie, zoals altijd.....
 
Ik heb ooit eens een filmpje gezien van het creatief gebruik van een grote dildo met zuignap die uitstekend werkte om een deuk in een motorkap te verwijderen maar of dat hier gaat werken weet ik niet. En of je er één hebt liggen wil ik al helemaal niet weten....

Nu nog even wachten hoeveel posts het nog duurt voordat iemand aan komt zetten met de erwten/warmwater optie, zoals altijd.....
Bij mijn auto lukt het wèl. En er is ook een afzijktopic voor dit soort commentaren.😷
 
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd ook _O-
 
De motor is daadwerkelijk gekocht nu. Ik moet zo aan het werk en morgen ook al plannen. Ik denk morgen avond of overmorgen een poging wagen.

Eerst eens warm maken aan de buitenkant en vanuit de binnenkant met een rubber handvat hamer er tegenaan drukken.
Wil dat niet dan die HBM set die er hopelijk is.

Tevens loopt de motor ook niet, maar dat zit hem bijna 100% in de benzinetoevoer/carburateurs/5 jaar oude benzine.
 
Ik zou een goeie vakman hier eens naar laten kijken voordat je zelf wat gaat doen. 🧐
In het verleden heb ik wel eens met bedrag staan te kijken hoe die mannen zoiets flikken ,
 
Dat zeker, maar win dan gedegen advies in om niet verder van huis te geraken, de tank ziet er nog zo op de foto top uit qua lak.
Wat ik sommige jongens heb zien doen met een verfstrippertje. 👌
 
Hou er rekening mee dat die tank dikker materiaal is dan plaatwerk bij Auto’s. Ben benieuwd of je iets bereikt met die zuignapjes. Maar ik ga het volgen want heb zelf ook nog zoiets staan.
 
Ziet er inderdaad nog goed uit. Bij nadere inspectie zie je 1 mini krasje in de deuk zelf (in het echt, niet op de foto) en aan de andere kant net onder het Honda logo een roest bobbeltje.

Advies inwinnen probeer ik hier dus. Misschien dat ik een uitdeuken zonder lakken bedrijf zo ver kan krijgen tips te geven.
 
Hou er rekening mee dat die tank dikker materiaal is dan plaatwerk bij Auto’s. Ben benieuwd of je iets bereikt met die zuignapjes. Maar ik ga het volgen want heb zelf ook nog zoiets staan.
Zijn geen zuignapjes, maar een soort pads die je er op lijmt en daaraan trekt. De lijm zou geen kwaad kunnen voor lak.
Nu ligt hier nog een gelakt stukje metaal, dat wordt het eerste test slachtoffer.
 
Zijn geen zuignapjes, maar een soort pads die je er op lijmt en daaraan trekt. De lijm zou geen kwaad kunnen voor lak.
Nu ligt hier nog een gelakt stukje metaal, dat wordt het eerste test slachtoffer.
uiteindelijk trek je dan aan de lak en niet aan het metaal. ik zou het eerst proberen op een tank waar het geen kwaad kan.
 
Van binnenuit was ook mijn eerste gedachte. Nu heb ik de motor nog niet, maar ik zie al de framebuis in het midden problemen geven.

Zou zoiets wat zijn?
icm deze

hbm-194-35.jpg-1200x600-11b26ebc88.jpg


Pas wel op dat je de binnenkant (voor de framebuis) niet vervormd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan