Uitdeuken tank (GSR)?

Kevke

Die hard MF'er
26 jan 2005
532
0
Maastricht
Hallo beste mensen,

Van de week, heb ik aan de zijkant van de tank van mijn GSR, een deukje ( misschien enkele milimeters doorsnee ) , opgelopen door steenslag tijdens een austosnelwegrit.

Het deukje is maar heel klein, maar zoals velen van jullie wellicht hebben stoor ik me er ontzettend aan.

Weet iemand van jullie of uitdeuken zonder spuiten mogelijk is bij een tank van een motorfiets?

Groet,

Kevin Bartels
 
Laatst bewerkt:
check de ad onder het topic
full
 
Gewoon tank leeg en dan tank eraf. Via je tankdop dan vanaf binnen uitdeuken. Heb het zelfde gehad! Geloof het of niet, maar ik had het gedaan met de achterkant van een biljart keu. Succes!!
 
Als het steenslag/scherpe deukje's zijn, dan zeg ik afblijven. Want dat gaat onherroepelijk schade aan de lak opleveren.

Je kunt enkel een flauwe deuk zonder schade terug drukken/tikken.
Pas geleden nog gedaan met een tank van een sv 650. 8,5 bar, en floep. Best leuk om te doen :P
 
Laatst bewerkt:
Als het steenslag/scherpe deukje's zijn, dan zeg ik afblijven. Want dat gaat onherroepelijk schade aan de lak opleveren.

Je kunt enkel een flauwe deuk zonder schade terug drukken/tikken.
Pas geleden nog gedaan met een tank van een sv 650. 8,5 bar, en floep. Best leuk om te doen :P

Ik hoop dat de tp starter niet zo stom is om druk op de tank te gaan zetten. En al helemaal geen 8,5 bar. Moet dat hele ding uit elkaar komen??
 
Ik hoop dat de tp starter niet zo stom is om druk op de tank te gaan zetten. En al helemaal geen 8,5 bar. Moet dat hele ding uit elkaar komen??

Als het nodig was geweest, dan was ik tot 12 bar door gegaan. Die soldeernaden van weet ik hoeveel kg treksterkte per vierkante cm komen echt niet los. En de dop lekt ook nog eens, dus je moet wel even door blazen.
Maar zoals ik al zij, het heeft alleen zin bij een flauwe deuk. Scherpe deuken kun je er niet uit blazen en al zou het lukken, dan breekt de lak.
 
Als het nodig was geweest, dan was ik tot 12 bar door gegaan. Die soldeernaden van weet ik hoeveel kg treksterkte per vierkante cm komen echt niet los. En de dop lekt ook nog eens, dus je moet wel even door blazen.
Maar zoals ik al zij, het heeft alleen zin bij een flauwe deuk. Scherpe deuken kun je er niet uit blazen en al zou het lukken, dan breekt de lak.
je blaast zonder veel moeite de tunnel breed.
 
toch wordt het vaker gedaan op die manier, weet alleen niet hoeveel bar er dan in gaat.

Ja, en met zout en met doperwten enz. enz. En altijd het onzinnige argument dat de lasnaden het gemakkelijk kunnen hebben. Natuurlijk kunnen die dat wel hebben, is er iemand die beweert dat dat niet zo is bij een beperkte druk??? Een gemiddelde deuk is niet zo flauw en groot dat de druk per oppervlak groot genoeg is om wel de deuk eruit te drukken en desondanks de vorm van de tank te behouden. Dat is een grote uitzondering , geen regelmaat. Dus als iemand advies vraagt , lees dan eerst eens goed waarvoor, anders is het middel erger dan de kwaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan