uitglijder

Ninj@9Man

MF'er
15 mrt 2002
50
0
Maassluis
Lees ik dit net:

VOGELWAARDE (ANP) - Een 32-jarige inwoner van de gemeente Hulst is er weinig mee opgeschoten dat hij vlak voor een flitspaal in Vogelwaarde in Zeeuws-Vlaanderen vol in de remmen ging. Na een valpartij gleed de motor nog een eind verder en werd het voertuig alsnog geflitst.
Uit het politieverslag van het ongeval blijkt dat de motorrijder lichte verwondingen opliep en zijn voertuig beschadigd raakte. Nu de fotorol van de flitspaal is uitgelezen, blijkt dat hij ook nog een bekeuring kan verwachten.

De man gleed op 20 juli de flitspaal voorbij met een snelheid van 114 kilometer per uur, waar maximaal 80 kilometer is toegestaan. Voor dertig kilometer te hard rijden staat een tarief van 115 euro. Volgens een politiewoordvoerder maandag geldt dat ook voor te hard glijden.


Vette pech: pijn aan je r..t en nog een vette bekeuring krijgen ook!
Shit happens!
 
Volgens mij staat er nergens dat je je motor niet met 114 km/u over straat mag smijten. :?

Aanvechten, protest aantekenen! ;)
 
Inderdaad. Aanvechten. Sorry meneer de rechter, maar mijn gas bleef hangen, en doordat ik trachte te vertragen, gleed ik onderuit.

:+
 
Als je geen bestuurder meer bent kun volgens mij geen bekeuring krijgen
Als je bevoorbeeld met je motor op een aanhanger te hard rijdt kunnen ze je motor toch geen bekeuring geven
 
Het zoveelste voorbeeld dat flitspalen niet bijdragen aan de verkeersveiligheid...

't Blijft wel klote.
 
De motorrijder zal best zo hard mogen glijden, anders zou je ook gepakt kunnen worden voor met 120 km/u lopen. Feit is wel dat de motor met een te hoge snelheid aan de paal voorbij is gegaan.

<naïeve pinguin modus>
Zou justitie nu in gaan zien dat flitspalen niet bijdragen aan de verkeersveiligheid?
</naïeve pinguin modus>
 
Wat zijn het toch ook een stel ellendelingen die politie-agentjes. Wanneer die motorrijder verongelukt was tijdens zijn val, zou de bon zeker doorgestuurd worden naar de nabestaanden?

Ben laatst geflitst met 109 waar 70 was toegestaan en die kostte me 216 Euro. Dus 115 Euro lijkt me aan de krappe kant voor deze overtreding........
 
<naïeve pinguin modus>
Zou justitie nu in gaan zien dat flitspalen niet bijdragen aan de verkeersveiligheid?
</naïeve pinguin modus>

'k zou er niet op rekenen, 't enige waar justitie zich in dit geval nog een beetje druk om zal maken is dat ze misschien zo'n 100 Euro aan inkomsten gaan missen als deze motorrijder in beroep gaat. Verder interesseert justitie zich waarschijnlijk helemaal nergens voor in dit geval.
 
Wat zijn het toch ook een stel ellendelingen die politie-agentjes. Wanneer die motorrijder verongelukt was tijdens zijn val, zou de bon zeker doorgestuurd worden naar de nabestaanden?

't zou me totaal niet verbazen....
 
12/08/2002 16:07:10
Boete voor glijpartij bij flitspaal

--------------------------------------------------------------------------------

Een 32-jarige motorrijder uit de
gemeente Hulst heeft een flinke boete
gekregen, omdat hij glijdend met zijn
motor met 114 kilometer per uur een
flitspaal passeerde. De glijpartij
gebeurde eind vorige maand op de N61
bij Vogelwaarde.

De motorrijder liep destijds lichte
verwondingen op, en financiële schade
nu het fotorolletje van de flitspaal
ontwikkeld is. De bekeuring is 115
euro, omdat de man na meetcorrectie
precies 30 kilometer te hard reed.

Dit stond in het nieuws in ons eigen kleine Zeelandje.
 
Maar op het moment van filtsen zat hij toch niet op de motor? Kan je dan niet zeggen dat je daar toevallig op dat moment langs kwam glijden?
 
Het is natuurlijk niet normaal meer van die Blauwen dat ze je gewoon een trap na geven, kl**tzakken zijn het daar in Zeeuws-Vlaanderen, ik ben zelf al een paar keer aangehouden en daar zitten de meest fanatieke geloof ik.
 
Hij zat niet meer op de motor, dus geen bestuurder die aansprakelijk is.
Kan hij toch niets aan doen dat zijn motor in de vrije uurtjes zelf gaat rijden/glijden :)

Of zou dat als argument niet helpen? Soort van joyrinding?
 
Wat zijn het toch ook een stel ellendelingen die politie-agentjes. Wanneer die motorrijder verongelukt was tijdens zijn val, zou de bon zeker doorgestuurd worden naar de nabestaanden?

Ben laatst geflitst met 109 waar 70 was toegestaan en die kostte me 216 Euro. Dus 115 Euro lijkt me aan de krappe kant voor deze overtreding........

Was de 70 km/u beperking bij wegwerkzaamheden?

prijslijst
 
Laat ze maar eens bewijzen dat hij op de motor zat voordat de motor begon te glijden. Kunnen ze nooit bewijzen.
 
Je hebt toch ook mensen, die een te zware motor kopen en die hem dus eigenlijk niet in de hand hebben.
Wie word er dan eigenlijk beboet??
Immers wie gaat er met wie vandoor, de bestuurder met de motor OF de motor met daarachteraan de bestuurder :] :]
 
er staat in de wet dat je op een weg buiten de bebouwde kom niet met meer dan 80km/h mag VOORTBEWEGEN. en als je dat nou OP je motor doet, of ERNAAST, dat maakt geen zak uit. weinig aan te doen dus
 
omdat die dude niet kan remmen?

tssss....

Hij had iig te slechte ogen om aan het verkeer deel te nemen })

Maar goed, wel lullig voor hem. Vraag is alleen of hij het de motor mee gleed. Als alleen de motor geflitst is kan hij nog zeggen dat hij er niet bij hoorde maar daar toevallig lag toen de motor voorbij kwam. [EDIT](Godver... ben weer niet de 1e met een goede opmerking :( ) Volgende keer hele topic lezen |(

Hij kan nog zeggen dat hij de bijrijder was en dat toen de bestuurder eraf sprong hij het stuur greep om de motor overeind te houden.[/EDIT]

Trouwens wat betreft de rekening naar nabestaanden sturen voor als hij het niet overleefd had? Zou in Nederland niet snel gebeuren, maar in New York krijgen nabestaanden van een zelfmoordenaar die voor de metro springt de rekening voor de schoonmaakkosten (en nee, geen geintje) :r .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan