Uitlaat bandit 600

Geek

MF'er
21 jun 2004
45
0
Groningen
Hoi allemaal,

Mijn bandit staat nu bij de garage voor een grote beurt. Nu belden ze net dat de uitlaat aardig verroest is, en dat ze m willen vervangen. Nu kost een nieuwe 800E, maar een sloopexemplaar kost 250E.
Helaas heb ik het niet echt breed, en zoek nu een andere oplossing hiervoor..

Ten eerste, wat vinden jullie van die prijzen?
Ten tweede, mocht de uitlaat echt doorroesten, is het dan niet mogelijk om er iets overheen te lassen, of zelfs een hele nieuwe te maken??? Een vriend van mij heeft een metaalbewerkingsbedrijf, en kan alles lassen voor zover ik weet (mig, mag, tig)

Groet,

Bart
 
Laatst bewerkt:
Geen idee of ik genaaid wordt, ik kom al tijden bij die garage en volgens mij zijn ze wel netjes (Boonstra in grunn)
Mijne is uit 97, ik zou niet weten wat voor materiaal het is.. Heb trouwens inmiddels al gevraagd of het te lassen is, en volgens de monteur wel. Mits er voldoende materiaal over is..
 
Ow? Wil je je negatieve ervaring mbt boonstra delen?? Ben wel benieuwd.
Maar goed, ik kan de uitlaat nog controleren aangezien ik heb gezegd dat ze daar verder niets aan hoeven doen.
Mocht ie inderdaad niet verroest zijn, dan zal ik zeker om opheldering vragen..
 
Ow? Wil je je negatieve ervaring mbt boonstra delen?? Ben wel benieuwd.


Ik doe dit niet in het openbaar :X . Er zijn vast mensen ook heel erg tevreden. Ik heb een hekel aan lange zeiktopics(al was ik wel op weg naar een goede start hiervoor in mijn vorige post). Als jij vindt dat je daar goed behandeld wordt en vertrouwen hebt in Boonstra hoef ik jou daar toch niet weg te houden?
 
Haha, das waar. Maar ik ben absoluut niet op de hoogte van de technische aspecten van mijn motor, en heb in mijn vriendenkring ook geen techneuten. Mij valt dus makkelijk een oor aan te naaien. Mocht je dus alsnog de behoefte voelen je verhaal aan mij te vertellen, mail t dan naar

wannashare
AT
hotmail.com

Ben namelijk wel benieuwd, aangezien zij min of meer mijn vaste dealer zijn.
 
Je bevestiging is NIET van RVS en daar blijft ook altijd je condens vocht in staan waardoor ze door roesten.
Zojuist bij Tara ook gehad en die heeft het laten lassen (gelijk RVS.
Dus laat lassen voor 4 tientjes ofzo en je bent er vanaf ;)
 
Ik heb kort geleden een Bandit 600 1996 vervangen voor een 2de hands zo goed als nieuw.
Er rijden hier en daar Bandit eigenaren die hem al snel door een sport uitlaat hebben vervangen dus enig zoekwerk op Marktplaats zal wel wat opleveren.
De Bandit uitlaat roest niet met uitzondering van van het pijpje aan de voorkant van de demper dat in het voorste deel geschoven wordt.
Het begint met een klein gaatje maar het wordt wel steeds groter.
Een goede lasser zal ook zeker wel kans zien een nieuwe pijp aan de voorzijde te lassen.
Dus er zijn verschillende oplossingen.
Suc6.
 
Haha, das waar. Maar ik ben absoluut niet op de hoogte van de technische aspecten van mijn motor, en heb in mijn vriendenkring ook geen techneuten. Mij valt dus makkelijk een oor aan te naaien. Mocht je dus alsnog de behoefte voelen je verhaal aan mij te vertellen, mail t dan naar

wannashare
AT
hotmail.com

Ben namelijk wel benieuwd, aangezien zij min of meer mijn vaste dealer zijn.


Sorry, geen behoefte.
 
mocht hij toch doorgeroest zijn :S lijkt me stug... maar toch informeer dan is bij jawe email is jawe.onderdelen@wanadoo.nl daar hebben ze echt een hele bult met onderdelen (ook veel uitlaten) origineel en vervang dus mail ze even ze hebben vast wel iets liggen!
 
Waarschijnlijk ga ik morgen mijn geliefde fietsje weer ophalen. Ik wil dan eerst eens bekijken waar het nu om gaat. Hopelijk is het inderdaad te lassen, anders wordt het marktplaats ed afstruinen op zoek naar een 2e hands alternatief.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Bart.
 
Een jaar of wat geleden heb ik voor de bandit 600 van m'n vriendin voor 125 pleuro een laser demper gekocht, tweedehands. Heb je meteen ook een leukere roffel uit je moped komen voor toch niet al teveel geld! :9
 
yo, ik heb nog een originele uitlaat liggen voor een bandit 600. hij is in uitstekende staat. slechts 9000km mee gereden en dan vervangen door raceuitlaat.
Je mag hem hebben voor 50 euro. ligt anders toch maar in de garage. Ik woon wel in blankenberge belgie dus ik weet niet of de afstand te groot is om hem te komen halen. Het is van model 2001, voorlaatste model dus tot 2004
 
yo, ik heb nog een originele uitlaat liggen voor een bandit 600. hij is in uitstekende staat. slechts 9000km mee gereden en dan vervangen door raceuitlaat.
Je mag hem hebben voor 50 euro. ligt anders toch maar in de garage. Ik woon wel in blankenberge belgie dus ik weet niet of de afstand te groot is om hem te komen halen. Het is van model 2001, voorlaatste model dus tot 2004

of je kan niet lezen, of je heb een heel goedkoop uitlaat systeem
 
Met 50 euro ben ik content. Rij nu met een zx7r en die uitlaat heeft geen enkel nut meer voor me. Kan ik evengoe een ander een goeie uitlaat geven voor nie veel geld. 50euro is 50 euro en aan die uitlaat in mijn garage heb ik niets.
 
Met 50 euro ben ik content. Rij nu met een zx7r en die uitlaat heeft geen enkel nut meer voor me. Kan ik evengoe een ander een goeie uitlaat geven voor nie veel geld. 50euro is 50 euro en aan die uitlaat in mijn garage heb ik niets.

Dank je voor het aanbod, 50 euro zou op zich nog wel te betalen zijn.
Helaas ligt blankenberghe dik 400 km van groningen af :S
Maar, voorlopig ga ik dus eerst voor de gratis oplossing, lassen.

Bart.
 
Hoi Allemaal,

Kleine update:
In verband met die mooie roffel die mijn fietsje nu heeft (geen geld voor sportuitlaat), heb ik de uitlaat nog niet gelast. Volgens de monteur bij Boonstra kon dat niet zoveel kwaad.
Nu heb ik inmiddels uit verschillende andere bronnen begrepen dat t wel kwaad kan.. Nu wil ik graag nog jullie mening...

Door het gaatje kan er niet genoeg compressie opgebouwd worden na de cilinder uitlaatklep, waardoor onverbrande brandstof het uitlaatsysteem ingeblazen wordt (dit klopt denk ik wel, heb namelijk na snel optrekken/hoge toeren draaien ploffen in mijn uitlaat bij het afremmen).
Dit zou de kleppen verbranden, of zelfs helemaal af kunnen breken. Verder zou de demper er af kunnen schieten, of de ontbrandingsvlam zou terug kunnen slaan de cilinder in...
Verder zou het sowieso niet bevordelijk zijn voor de prestaties van het blok..

Klinkt mij op zich allemaal wel logisch in de oren, maar weet eigenlijk niets van motortechniek...
Graag jullie mening

Bart.
 
Hoi Allemaal,

Kleine update:
In verband met die mooie roffel die mijn fietsje nu heeft (geen geld voor sportuitlaat), heb ik de uitlaat nog niet gelast. Volgens de monteur bij Boonstra kon dat niet zoveel kwaad.
Nu heb ik inmiddels uit verschillende andere bronnen begrepen dat t wel kwaad kan.. Nu wil ik graag nog jullie mening...

Door het gaatje kan er niet genoeg compressie opgebouwd worden na de cilinder uitlaatklep, waardoor onverbrande brandstof het uitlaatsysteem ingeblazen wordt (dit klopt denk ik wel, heb namelijk na snel optrekken/hoge toeren draaien ploffen in mijn uitlaat bij het afremmen).
Dit zou de kleppen verbranden, of zelfs helemaal af kunnen breken. Verder zou de demper er af kunnen schieten, of de ontbrandingsvlam zou terug kunnen slaan de cilinder in...
Verder zou het sowieso niet bevordelijk zijn voor de prestaties van het blok..

Klinkt mij op zich allemaal wel logisch in de oren, maar weet eigenlijk niets van motortechniek...
Graag jullie mening

Bart.


Vraag of poelyzx7r die uitlaat opstuurt,..ben je voor 50euro + verzendkosten van het gezeik af!!
 
Mja, dat zou kunnen. Maar ten eerste heb ik geen flauw idee, of die van zijn (nieuwere) model op die van mij past, ten tweede zijn de verzendkosten ook niet misselijk denk ik...
(en stieken vind ik het geluid nu ook wel cool ;) )

Bart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan