• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Uitlaat gekocht

mike gsxf

MF'er
Lid geworden
23 mrt 2003
Waarderingsscore
0
Ik was al een poosje op zoek naar een beetje geluid voor mij moto,
maar kostte me eigenlijk te veel. Voor een goed geluid moest ik nl. een heel nieuw systeem kopen daar er aan losse dempers naar mijn weten niks past...

Vorige week dan toch maar besloten een nieuw systeem te kopen.
Laser bleek ook voor mijn type een mooi uitlaatje te hebben.

Bij Hans van Wijk geinformeerd wat ze een beetje hadden, verschil uitgelegd gekregen tussen race en sportdempers, race maar niet gekozen.
een paar 4-in-1 systemen met een mooie sportdemper.
Ook hadden ze een 4-in-2 systeem, kostte alleen de hoofdprijs, 835 euri's!

Toch maar het duurste gekozen, vond 2 pijpen wel erg mooi.
3 dagen later kreeg ik het telefoontje dat alles binnen was.

Ik gelijk naar van Wijk gereden.Daar aangekomen ff het dempertje bekeken.
Viel me op dat de pijp niet open was, dus even gevraagd. Was niet nodig zei het mannetje, maakte meer dan genoeg herrie zo. Oke, dat hoor ik graag dus ik heb betaald en gelijk weer naar huis gereden om het spulletje eronder te hangen.

Blijkt dat de dempers niet goed passen, ze schuiven niet ver genoeg over de bochten heen zodat ik ze achter niet kan vastzetten. Het geluid viel me ook tegen, klonk standaard; maar ik heb al een paar keer gehoord dat het geluid pas komt als je een flink stukje gereden hebt.

De volgende dag terug naar Hans van Wijk met m'n gsx en professorisch vastgezette dempers; even vragen hoe dat met die dempers zit.
Vonden ze daar ook raar; moesten ze ff informeren. Natuurlijk gelijk ff gevraagd hoe lang het duurt voordat er geluid in gaat zitten. Zegt een andere medewerker dat dit gewoon een standaard pijp was en geen herrie zal maken. :(

Ik gelijk over de zeik, ik wilde een mooie sound!!!
Aangezien het zaterdag was en jama (laser) dicht was zouden ze dinsdag bellen of dat de dempers omgeruild konden worden met sportdempers. Leek me een goed plan!

Krijg ik dinsdag een telefoontje, die dempers zijn niet meer in de produktie.
Wordt er doodleuk mede gedeeld dat ik alleen nog maar naar een oplossing moet zoeken om de dempers pas te krijgen. DAT ZAL TOCH ZEKER NIET!??!!?? :( :(
Ik ga geen bakken met geld uitgeven voor een uitlaat die ik eigenlijk al heb!!!!

Pijp er dus helemaal onderuit gehaald, terug in de doos en naar Hans van Wijk gereden, ik hoefde deze pijp natuurlijk niet!!!!!!!!!!
Maar krijg ik dan te horen, pijp wordt niet meer teruggenomen want ik heb er mee gereden... Ja tuurlijk, hoe kon ik anders aan jullie laten zien/horen wat er niet klopten?????

Ik kan voor de rest gewoon de pl**ris krijgen daar, heb 2x gezegd dat ik een dik geluid wilde hebben, krijg toch een standaard pijp.

Ze wilde me wel helpen: ze zouden de uitlaat van me kopen, voor 300 euro???
GEK GEWORDEN ZEKER!!!!

Al met al m'n laatste centen uitgegeven en heb er nix voor terug behalve:
- een uitlaat met een kutgeluid die bovendien niet past bij de ophang
- een gesmolten rechter kuipdeel, zat ook te dicht bij de bocht, is ook niks meer
waard ;( :(

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?? Ik ga natuurlijk nooit meer daar shoppen, maar me 835 euri's ben ik voorlopig kwijt!!!! :( :( :( :( :( :( :( :

GVD stelletjes ratten zijn er soms ook op deze wereld he
ik zal gewoon proberen toch iets met die zaak te regelen iets meer geld voor het systeem ofzow
want dit kan gewoon niet vindt ik of je stuurt een brief naar kat in de zak of breekijzer

Ja bedankt...
Moet nog ff kijken wat ik ga doen,
de pest is dat die verkoper zegt dat hij heeft gezegd dat het om een gekeurde pijp ging, maar dat is gel*l!

De pest in ieder geval: zijn woord / mijn woord...
Teringl**ers zijn het!!! :r

je zult ze altijd blijven hebben ze gaan niet weg
maarja die kerel weet zelf toch ook dat hij heeft gezegt dat er genoeg geluid uit kwam
en je weet zeker dat er niemand in de buurt was
die dat ook zou kunnen hebben gehoort

Misschien hebben ze zelf nog wel wat liggen inderdaad. Toen ik de garage belde of de door mij gewenste uitlaat nog leverbaar was werd verteld dat 'ie niet meer gemaakt werd. Navraag direct bij de producent leerde dat er nog een paar in Engeland lagen, heb ik voor een vriendenprijsje zo'n ding gekocht!

Als je geluid iets meer richting standaard is kun je tenminste wel op circuits rijden, tegenwoordig is iedereen met een mooi geluid de klos op circuits, of je moet je dempers elke keer uitwisselen met de standaard rommel als je een dagje wilt racen.

Wat kan jama voor me doen dan??
Zij willen die pijp niet terughebben omdat er mee gereden is,
kan ik ze niet kwalijk nemen. De fout ligt immers bij van Wijk en niet bij Jama... Ze geven daar hun fout niet toe en laten mij met hun shit zitten!! :(

Ga gewoon brieven schrijven denk ik... Van Wijk is lid van Bovag, misschien dat ik daarmee wat kan??

als jij een product koopt die op die motor hoord dan MOET het product passen.... daar heb je altijd garantie op.... may b als je het verhaal bij laser voorlegd dat hun met een oplossing komen... dan heb je may b nog wat aan die uitlaten...

Laatst bewerkt:
Ja bedankt...
Moet nog ff kijken wat ik ga doen,
de pest is dat die verkoper zegt dat hij heeft gezegd dat het om een gekeurde pijp ging, maar dat is gel*l!

De pest in ieder geval: zijn woord / mijn woord...
Teringl**ers zijn het!!! :r

Gekeurd =/= mooie sound...mijn Termi's komen ook door de keuring (net O-) ) maar hebben wel een vette sound erin...
De verkoper heeft natuurlijk geen zaak, jij gaat er heen voor een upgrade van je uitlaat systeem met als eisen geluid en performance.
Zij leveren jou een standaard systeem, dus een omwisseling ipv een upgrade en laten je daar vet voor betalen, en vervolgens stikken.
Hoe te handelen.
1 - stuur de verkoper een AANGETEKENDE brief waarin je je klacht neerlegt (zoals hierboven beschreven) en dat je gezien zijn "wanprestatie" afziet van de koop.
Vermeld dat je van hem een schriftelijke reaktie verwacht binnen redelijke termijn, 2-3 weken is redelijk.
2 - wacht af en win ondertussen verdere info in bij inderdaad jama wat de kosten zijn/waren en wat de vervolg kosten zijn.(voor eventueel verhaal op verkoper)
Als de verkoper niet reageert heb je een rechtsgrond, schakel je rechtsbijstand in (die heb je hoop ik voor je wel) en laat hen een brief sturen waarin de verkoper de opties worden uit gelegd.
Mocht dit tot een kort geding komen win je geheid, ALS alles is gegaan zoals je beschreef. Dit is namelijk "wanprestatie" en dan heb je uit grond van Nederlands en Europese weten recht op bescherming, in dit geval doordat je de koop eenzijdig mag verbreken en het geld terug mag eisen.

Hoop dat je er wat aan hebt en je snel met een leuk ECHT systeem rond mag :]

Grtz

[edit] typo's [edit]

Laatst bewerkt:
Net Jama aan de bel gehad, het betreffende type hebben ze idd geen sport meer van, ook nergens meer te krijgen...

Universele dempers passen er helaas ook niet op...

Tnx, denk dat ik inderdaad maar een brief ga sturen...
Weet alleen niet of ik wel rechtbijstand heb... Alleen voor m'n verzekering geloof ik :?

Zoek het wel ff uit... Snel brief typen! :}

Op woensdag 13 augustus 2003 13:51 schreef mike gsxf het volgende:
Weet alleen niet of ik wel rechtbijstand heb... Alleen voor m'n verzekering geloof ik :?

Zoek het wel ff uit... Snel brief typen! :}
Ik heb bij mijn inboedel en opstal verzekeringen voor mijn huis ook een Rechtsbijstand verzekering afgesloten, deze staat dus los van de motor verzekering en de daarbij horende rbv die alleen zaken aangaande verkeer&verkeers schaden dekt.

Suc6 met je brief...(btw..ik weet niet of je nog thuis woont bijv, maar dan zou de rbv van je ouders je ook dekken)

Ik heb bij mijn inboedel en opstal verzekeringen voor mijn huis ook een Rechtsbijstand verzekering afgesloten, deze staat dus los van de motor verzekering en de daarbij horende rbv die alleen zaken aangaande verkeer&verkeers schaden dekt.

Suc6 met je brief...(btw..ik weet niet of je nog thuis woont bijv, maar dan zou de rbv van je ouders je ook dekken)

Woon nog bij mijn ouders inderdaad... Dus dan ben ik denk ik wel gedenkt!!!
Bedankt!!! :}

in brand steken die toko, tjonge tjonge ik zou me ook ommundig k*t gevoeld hebben stelletje t%^&*lij#@!!)*rs!!!!!!!!!!!

waar was dat zij je, bij Hans van Wijk nou ik hoop dat ze dit topic lezen..!!

Er is al een tijdje een wet dat je 3 maanden garantie hebt op een aangeschaft produkt ten alle tijden!

DUs gewoon idd. met de bovag ff uitvechten en eisen dat je een vervangende goede pijp ervoor terug krijgt!

COnsumentenbond kun je dan ook nog benaderen

je mag toch met 7 dagen ruilen als het product niet aan je verwachtingen voldoet?...was tenminste eerst een keer iets over bij kassa...

consumentenbond zou je zeker weten wel opheldering kunnen geven...

je mag toch met 7 dagen ruilen als het product niet aan je verwachtingen voldoet?...was tenminste eerst een keer iets over bij kassa...

consumentenbond zou je zeker weten wel opheldering kunnen geven...
En zo haal je elke dag een schone onderbroek "nee, deze zit toch ook niet lekker, effe ruilen graag" O-)

je hebt toch zoiets als de colportagewet? Als een product niet aan de wensen voldoet of je bent verkeerd voorgelicht dan kan jij je geld toch terugkrijgen?

Anders zou ik 's nachts lekker een keer langsgaan. Is toch rustig op dat industrieterrein. Je moet alleen zelf weten wat je daar gaat doen, maar ik zou het wel weten })

je hebt toch zoiets als de colportagewet? Als een product niet aan de wensen voldoet of je bent verkeerd voorgelicht dan kan jij je geld toch terugkrijgen?
Jawel, die is er, maar zoek ook even de betekenis van colporteren op.
Ik zie hier boven nergens staan dat Hans van Wijk langs de deur kwam leuren met uitlaten (en er is ook niks via het net gekocht)

tja dat wist ik ook niet precies hoor. ik probeer ook mee te denken. Zit me hier de ple*ris te vervelen

Kut man,
maar typisch voor dat bedrijf :r
Heb daar eens uit nood een achterband laten plaatsen en toen ik nog geen 200 mtr verder was bleek dat de heren vergeten waren om het geheel vast te zetten. :(
De heren van Wijk zijn zeer behulpzaam om een motor te verkopen ongeacht jouw ervaring enz. ze weten het allemaal prima te vertellen maar de service is en zal altijd kut blijven. Helaas tís niet anders. Ben echt niet het type om bedrijven de grond in te boren, maar deze verdient het gewoon.
Zal in spanning afwachten om te zien of je de uitlaat terug kan geven. Ik vindt dat je verkeerd voorgelicht bent en dit kunt aantonen en daardoor in je recht staat om volledige restitutie te krijgen. !!
Suc6 Ozz.

Brief terug gehad van de toko.
Word ik natuurlijk nix wijzer van :(

Staat erin dat ik me uitgebreid heb laten informeren en dat ik vervolgens bij een ander persoon zelf die uitlaat had aangewezen.

Klopt aardig, ik heb bij 1 eikel geluisterd wad hij had, toen ff rondje gereden en nagedacht, was immers 835 euri, en toen teruggerden.
Die ene eikel was aan de telefoon. Maargoed, aangezien er maar 1 4-in-2 systeem in het boek (zo boekje met artikelnr's & prijzen) stond heb ik die aangewezen.
Maar nog altijd op basis van de info van eikel #1; hij noemde het 4-in-2 systeem immers ook toen ik vroeg wat voor brulpijpen dat ie had...
En natuurlijk nog gechecked bij eikel #3 toen ik hem ophaalde.

Dus dat argument is natuurlijk weer helemaal k*t! Had ook nog in de brief vermeld dat ik bij eikel #3 had gechecked. Ik vroeg natuurlijk aan dat gastie of het wel klopte dat die pijp niet open was omdat ik een brulpijp had besteld.
Staat er in de brief dat ieder een eigen mening heeft over wat herrie is?!!?!
Helemaal gek van die pl**ris toko!!

Had een cc naar de Bovag gestuurd, dus ik laat heel dat Hans van Wijk lekker links leggen en ga nu maar informeren bij de Bovag. Ik moet en zal m'n 835 euri's terugkrijgen!!!

--- To be continued ---

Terug
Bovenaan Onderaan