Uitlaat lek Bandit 600

BrigBandit

Rookie
25 aug 2011
13
0
Hoogvliet
Na uiteindelijk via motor-forum een olie koeler te hebben gevonden blijkt nu dat mijn uitlaat lekt tussen mijn spruitstuk en eind demper. :N

Blijkt dat de "standaard" klem welke erop zou zitten er niet meer zit. Iemand een idee om dit op te vangen, of zou lassen een optie zijn ? :]
 
Een klem heb ik gekocht, enkel dit dekt de lading niet, oftewel ik krijg deze niet zover om alles af te sluiten.

Lexe,

het antwoord van jou klinkt heel aannemelijk en is volgens mij ook het geval... enig idee voor een oplossing ?
 
Lassen van zo'n collector is vaak erg lastig. Het resterende materiaal is vaak zo dun dat de zaak niet meer aan elkaar vast te bakken is.
Eigenlijk maar één oplossing: nieuwe collector of een goeie van de sloop halen, als die er zijn......
 
Lassen van zo'n collector is vaak erg lastig. Het resterende materiaal is vaak zo dun dat de zaak niet meer aan elkaar vast te bakken is.
Eigenlijk maar één oplossing: nieuwe collector of een goeie van de sloop halen, als die er zijn......

Valt bij een bandit wel mee: spruitstuk is van RVS, alleen zijn ze zo slim geweest om het gedeelte (3 cm breed, rondom) waar de uitlaatklem zit van normaal staal te maken |(
Kwestie van nieuwe 'bus' erop lassen klem en je demper kan je er zo weer inschuiven incl. klem :Y
 
Laatst bewerkt:
plaats maar eens een foto, dit schept wat duidelijkheid over het lekkage punt.
de klem zorgt er alleen voor dat de boel op zijn plek blijft zitten, daar de pakking voor gasdichtheid moet zorgen.
Als de flens met sleuven al weg is gerot ga je het met een klem dus niet dicht krijgen.

Kijk anders bij banditmania de kunst eens af, en kijk of je iemand zo gek kan vinden die het op eenzelfde manier voor je kan oplossen.
collector-box-repair-details-and-options%5Bekm%5D400x300%5Bekm%5D.-1646-p.jpg

http://www.banditmaniashop.co.uk/collector-box-repair-details-and-options-1646-p.asp
 
Valt bij een bandit wel mee: spruitstuk is van RVS, alleen zijn ze zo slim geweest om het gedeelte (3 cm breed, rondom) waar de uitlaatklem zit van normaal staal te maken |(
Kwestie van nieuwe 'bus' erop lassen klem en je demper kan je er zo weer inschuiven incl. klem :Y

Okee. Vreemde keuze dan, om alles van RVS te maken en dan die bus van pisbakkenstaal.... |(
 
Op de foto van maikbike ( de oliekoeler is in ieder geval goed) zie je bij de collector van die sleuven zitten, bij is dit gedeelte helemaal weg gerot, de vraag is dan kan je op het "dikke" gedeelte lassen ? ( als je op rvs kan lassen dan ) dan kan ik wel iemand verzinnen die dit doet.
Iemand advies ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan