Uitlaat op Z750 schadelijk zonder PC + Filterbox

sakeman

MF'er
4 okt 2009
87
0
Sliedrecht
Beste MF'ers,

Is het schadelijk voor het motorblok van een Z750 om alleen een uitlaat te monteren zonder afstelling door middel van een PC en/of filterbox?

bv.
Te weinig lucht of brandstof?
 
nee, kan absoluut geen kwaad. Je zult als je pech hebt alleen een wat rauw lopende motor krijgen, maar dit is verre van schadelijk.

De meeste motoren lopen af-fabriek toch al wat te rijk, dus zie het maar als een stukje compensatie. Ga je echter meer dan alleen de uitlaat veranderen, dan zou ik toch aan een PC of Rapidbike gaan denken. :)
 
heb zelf een z1000 2003 model en er zitten 2 lazer hotcams op en er is niks aan de hang ben laats op de bank geweest bij powerpoint in tiel en standaard heeft ie 127 blok pk en ik haalde 121 achter wie pk (dus dat zal ook +- 130 blok pk's zijn)

door het toevoegen van een sport lucht filter (k&n bmc) of een powercomander of rapid bike kan je het vermogen nog wat verder optimalisren wat resulteerd in mestal meer pk en een hoger koppel (meer nm)

maar blok schade door een andere uitlaat is niet mogelijk (zou 80% hier met blok schade rond rijden) dat lijkt me niet het geval

suc6 er mee
 
nee, kan absoluut geen kwaad. Je zult als je pech hebt alleen een wat rauw lopende motor krijgen, maar dit is verre van schadelijk.

De meeste motoren lopen af-fabriek toch al wat te rijk, dus zie het maar als een stukje compensatie. Ga je echter meer dan alleen de uitlaat veranderen, dan zou ik toch aan een PC of Rapidbike gaan denken. :)

Ja en nee vaak lopen ze op vollast rijk om motorschade te voorkomen bij bijvoorbeeld langdurig volgasritten maar op deellast juist arm om aan de milieu wetgeving te voldoen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan