• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

uitlaat perikelen VF700c

Lid geworden
31 okt 2003
Waarderingsscore
0
Ik dacht dat mijn uitlaat kapot was, maar gelukkig zijn het slechts de pakkingen tussen de achterste uitlaten en de "pot".
Als ik de onderdelen lijst raadpleeg zie ik dat deze pot ook met twee M6x20 bouten vast zit (resp. hoort te zitten), maar die ontbraken dus bij mijn motor, reden waarom waarschijnlijk de pakkingen gemold zijn.
De vorige eigenaan heeft denk ik deze boutjes geporbeert uit te draaien waarbij ze geknapt zijn, de stukjes zitten nu nog in de carterpan :?
Iemand een idee?

Ik zal wel gek zijn,maar als je de carterpan eronder wegneemt kun je de stukjes bout toch uit de pan vissen??
Waarvoor dan een gaatje in je pan? :?

Dit heb ik wel eens ZIEN doen, nooit zelf gedurfd:
(midden) in die rest-stukjes boren met een LINKSOM dun boortje en NIET erg snel.
Meestal "hapt" dat bij een bepaalde diepte zo dat het stukje zich naar buiten losdraait.

Zit het spul zo vast dat het brokje niet uitkomt en je houdt een schoon nieuw gaatje over, dan daarin LINKSE schroefdraad tappen en een LINKS boutje met diezelfde maat maken, rijkelijk kruipolie er op en een paar minuutjes wachten, zelfgemaakt LINKS boutje van diezelfde schroefdraad er in en dan zou de boel bij "vast" draaien naar buiten moeten kunnen komen.

Ik vind het zelf tamelijk ingewikkeld, misschien weet iemand iets eenvoudigers en tóch bedrijfszeker.

O ja: totale gat 1 (krappe) millimeter opboren en nieuwe draad intappen, nieuwe bouten 1 mm dikker er in.

Moet wel RECHT gebeuren anders erg groot ... wéér een extra millimeter ... hoe grotere gaten hoe minder pan ...

Let op: NOOIT gewoon ijzer in lichtmetaal draaien, neem rvs voor de nieuwe boutjes.

Laatst bewerkt:
Wat Willem aangeeft kan,er zijn ook drevels die een vierkant profiel hebben.
Eerst boor je een klein gaatje in het bout-restant,vervolgens sla je de drevel in het gat en met wat kruipolie/warmmaken van het alu huis draai je de drevel ccw.(ies Engles,mienz: counterclockwise = tellerklokslim ;) ->linksom dus).
Met een beetje geluk kun je zo de stompjes verwijderen,anders uitboren en nieuw draad tappen.
Succes! ;)

Nee, dan gaat dit idd niet zo goed, je kunt wel een boortje nemen van de binnendiameter v/d schroefdraad, daarmee even een 'centerpuntje' boren in 't boutje, en daarna met een klein boortje beginnen, en steeds iets groter gaan, op gegeven moment kun je er de schroefdraad gangen gewoon uitpeuteren.

Suuk-6

Terug
Bovenaan Onderaan