Ultieme herfstrit...?

Kire

MF veteraan
7 aug 2003
1.282
83
Rotterdam
Wil al heen lang eens een keer de herfstkleuren in de bergen zien: Is altijd al mooi in Nederland (Veluwe en zo), maar is vast nog veel spectaculairder in de bergen. Maar ja... wat is nou een mooie plek om van de herfstpracht te genieten en waar is het medio oktober nog een beetje te doen qua weer...? Ik neem aan dat het weinig zin heeft de hoogste passen te pakken - ivm boommgrens, hoewel natuurlijk leuk voor het uitzicht en de afwisseling - en dat je vooral loofbomen nodig hebt. Enne... zijn er nog wel campings/hotelletjes open in oktober...?

Iemand tips en/of ervaringen...?

Plan is een week medio oktober.
 
Echt in de bergen heb je iets hoger al vooral veel naaldbomen en die worden niet mooi van kleur in de herfst.

Volgens mij kan je het beter dicht bij huis zoeken en iets minder hoog. Kan je ook als er mooi weer voorspeld wordt pas iets gaan plannen, want het kan al flink spoken in de bergen in oktober.

Sauerland is bv erg mooi
full


Maar ook Luxemburg is een aanrader in de herfst.
 
Echt in de bergen heb je iets hoger al vooral veel naaldbomen en die worden niet mooi van kleur in de herfst.

Volgens mij kan je het beter dicht bij huis zoeken en iets minder hoog. Kan je ook als er mooi weer voorspeld wordt pas iets gaan plannen, want het kan al flink spoken in de bergen in oktober.

Sauerland is bv erg mooi
[afbeelding]

Maar ook Luxemburg is een aanrader in de herfst.

Dat ziet er goed uit!
Sauerland heb ik het idee dat het er dichtgebouwd is en je steeds dorpje in - dorpje uit rijdt (maar misschien heb ik tot nu toe pech gehad met mijn routekeuze). Luxemburg is inderdaad erg mooi maar houd ik nog maar even voor de weekendjes ;)

Iemand ervaringen met Provence/Ardeche als herfstbestemming (wrsch wel stabieler weer in oktober)?
 
Dat ziet er goed uit!
Sauerland heb ik het idee dat het er dichtgebouwd is en je steeds dorpje in - dorpje uit rijdt (maar misschien heb ik tot nu toe pech gehad met mijn routekeuze).

Nou eigenlijk had ik dat idee ook in Sauerland. Als je net ff lekker aan het gas hing kwam je alweer in het volgende dorp.

wbt dolomieten, wanneer begint de sneeuw naar beneden te komen ?
want dan is het er ook niet veel meer aan en gaan veel wegen op slot.
 
Interessant topic, heb zelf vanaf 20 september vakantie :Y. Was eerst van plan richting Scandinavië te trekken, helaas schijnt het daar rond deze tijd flink te regenen, en daar ben ik niet zo gek op.
 
Nou eigenlijk had ik dat idee ook in Sauerland. Als je net ff lekker aan het gas hing kwam je alweer in het volgende dorp.

wbt dolomieten, wanneer begint de sneeuw naar beneden te komen ?
want dan is het er ook niet veel meer aan en gaan veel wegen op slot.

Denk niet dat sneeuw een issue zal zijn in oktober (hoewel de Dolomieten onvoorspelbaar blijven), althans niet op de weg (had afgelopen juli ook sneeuw in de Dolomieten maar alleen op de toppen, niet op de weg/lager).
 
Dat ziet er goed uit!
Sauerland heb ik het idee dat het er dichtgebouwd is en je steeds dorpje in - dorpje uit rijdt (maar misschien heb ik tot nu toe pech gehad met mijn routekeuze). Luxemburg is inderdaad erg mooi maar houd ik nog maar even voor de weekendjes ;)

Iemand ervaringen met Provence/Ardeche als herfstbestemming (wrsch wel stabieler weer in oktober)?


Ik vertrek volgende week die kant op. Zal het je laten weten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan