Undertail monteren gsx-r 600 k1

GerardSX-R 600

MF veteraan
12 jan 2006
1.171
1
Ik ben bezig met het monteren van een undertail onder mijn gsx-r 600 k1. De handleiding is echter in het engels (zie afbeelding) en aangezien dat niet mijn allersterkste kant is en ik geen dingen wil doen waar ik later spijt van krijg, vraag ik jullie om raad.

full


Zoals jullie hierboven zien staat er bij 2 een afbeelding. Ik moet hier een stuk wegzagen, maar ik heb geen idee wat ik nou moet wegzagen en wat niet. Wie heeft er ervaring met het plaatsen van undertails en kan mij helpen. De undertail is van hotbodies (besteld bij optitune.nl).
 
waarschijnlijk wel. Gewoon zeggen dat het er een van acumen moet zijn en als je dealer daar contact mee heeft kan hij ze wel regelen. Het gaat dan om de zelfde als deze:

Map

Succes met zoeken maar de meeste zullen ze wel kunnen bestellen.

Dank je wel, heb via die link gekeken, maar daar staat die van suzuki niet tussen.
Dan moet je zeker de universele nemen?
 
er moet meer vanaf, je gehele 'bagageruimte' wel te spreken, dan kan de rest van je bak verder omhoog gehezen worden en je undertail netjes gemonteerd.

Je hebt gelijk, ben er de afgelopen dagen mee bezig geweest en kwam erachter dat er vrij veel af moest. Zit nu nog met een probleem, heb bijna de hele bagagebak eraf, krijg me undertail eronder, alleen zit mijn kontje niet zo hoog als dat hij zou horen. Dit zie je zodra je je duo-kapje erop zet. Er zit een veel te groot gat tussen. Moet nu erachter zien te komen wat ik nog meer moet weghalen, waar het dus klemt.
 
Bij het monteren van een undertail op een R1 moet je na het zagen ook twee gaten extra boren voor het bevestigen van de kunststof onderkant om het hele zaakje meer omhoog te tillen. Wellicht bij jou hetzelfde? Zal de handleiding van de R1 er even bijzoeken, dan is het wat duidelijker......
 
Bij het monteren van een undertail op een R1 moet je na het zagen ook twee gaten extra boren voor het bevestigen van de kunststof onderkant om het hele zaakje meer omhoog te tillen. Wellicht bij jou hetzelfde? Zal de handleiding van de R1 er even bijzoeken, dan is het wat duidelijker......

Als je zou willen, heel graag. Alle hulp is en blijft welkom. Had verwacht dat het een lastig karwei zou zijn, maar zo lastig... -O-
 
Laatst bewerkt:
Het is zo dat je kontje lager komt te zitten omdat je die kap als het ware OM de undertail heen plaatst... Dus daarom komt ie als t ware lager te zitten, heb ik helaas ook last van! -O- (Moet ik nog even wat op bedenken...)
 
Het is zo dat je kontje lager komt te zitten omdat je die kap als het ware OM de undertail heen plaatst... Dus daarom komt ie als t ware lager te zitten, heb ik helaas ook last van! -O- (Moet ik nog even wat op bedenken...)

De undertail trekt je kontje idd naar beneden, dat komt omdat die niet voldoende omhoog kan komen. Vind het erg raar dat dit zo gemaakt is....dat ze dit passend durvente noemen. In ieder geval, ik ga dit oplossen hoe dan ook, ik wil niet met een gapende kier tussen mijn kontje en mijn duo-kapje zitten.
 
Voor zover ik weet hebben ze die dingen dus niet voor Suzuki, althans niet voor de K1. Dit komt doordat Suzuki de knipperlichtrelais combineert met andere electronica: je kunt het relais dus niet zomaar even verwisselen zonder te moeten snijden. Zie ook de info in deze thread en deze thread.

Wat betreft die undertail: zeer mooi exemplaar! Ben benieuwd naar de foto's.
 
Laatst bewerkt:
Ben nu bezig met het weghalen van de laatste restanten van de bagagehaken, gaat echt goed. Hopen dat ik vanavond nog alles kan monteren, mocht dit lukken, zal ik zeker even een aantal foto's plaatsen. Mochten er geen foto's komen vanavond, dan weten jullie genoeg.
 
Voor zover ik weet hebben ze die dingen dus niet voor Suzuki, althans niet voor de K1. Dit komt doordat Suzuki de knipperlichtrelais combineert met andere electronica: je kunt het relais dus niet zomaar even verwisselen zonder te moeten snijden. Zie ook de info in deze thread en deze thread.

Wat betreft die undertail: zeer mooi exemplaar! Ben benieuwd naar de foto's.

Dat andere topic is ook van mij, had ff speciaal voor dat relais een topic aangemaakt om de boel duidelijk te houden. Bedankt voor je reacties tot zover.
 
Nou daar zijn ze dan, het is gelukt. Er komen eerst een aantal foto's van hetgeen wat overbleef na het zagen. Je moet zelf maar inbeelden hoe het was met bagagebakje, taartschep en bagagehaken en dergelijken. Daarna een aantal van het eindresultaat, zonder kentekenplaat. Die moet ik nog ff bevestigen.

full


Bovenaanzicht, hier zat het voormalige bagagebakje.
 
full


Zij-aanzicht: Hier zaten voorheen de bagagehaken, over het roest dat je op het subframe ziet, dat komt van een ijzerzaag en zit niet in het subframe zelf. Voor de zekerheid geef ik het morgen een likje vurf. Ook hier zat trouwens nog een gedeelte van het plasticen bagagebakje, moest dus ook weg.
 
full


Eindresultaat, zonder kenteken. Al moet ik zeggen dat hij er in het echt nog veel mooier uit ziet. *O* Bedenk er ook nog even de twee rode led-achterlichten bij, breekt het wit ook een beetje :P

Ik heb ook een hugger aangeschaft, foto's komen nog. Deze gaat erop voordat ik ga rijden, beschermt mooi mijn undertail.
 
Laatst bewerkt:
Verder wilde ik nog even melden, als je nou de bagagehaken gaat wegslijpen, zorg er dan voor dat je je ketting bedekt en dat er geen splintertjes in je kettingsmeer kan komen. Heb ik ook gedaan, denk niet dat het al te best is voor je ketting.
 
Het eindresultaat mag er wezen zier er prachtig uit :9~ :} lang leve de slijptol

groetjes dennis

Hoezee 8-)


Zal trouwens nog ff wat fotootjes maken hoe het eerst was.....

Nu denken jullie :? Hij zal toch niet zomaar alles weer terugzetten voor die paar foto's....nee, gelukkig niet. Mijn broer (tje) heeft dezelfde machine staan. Dus dat is zo gepiept.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan