• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Universele remschijven op KTM 620 LC4?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dura
  • Startdatum Startdatum

dura

Die hard MF'er
Lid geworden
2 okt 2005
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe hier maar kijk al wel een tijd mee als ik iets wil weten.

Nu overweeg ik een KTM 620LC4 uit '96 te kopen.
Deze heeft alleen nog de originele velgen, ik denk 21" voor en 18" achter.

Nu was ik al even aan het zoeken voor SM velgen omdat ik die gewoon mooier vind en enduro banden op een 21" lijkt me ook niet alles (maar goed beter dan de noppen die er nu opzitten).

Nu vroeg ik me af of je aangezien ze veelal zonder schijf aangeboden worden, of je de schijf van de originele wielen over kan zetten en of je dan misschien nog andere problemen krijgt. Ik weet niet of je dan iets aan de remklauw moet veranderen?

Weet iemand misschien ook nog een goed adres voor SM velgen. Kleur end maakt me niet zo uit als ze maar 17" zijn.

Alvast bedankt.

Welkom op het M-F.

Als je 17" wieltjes er onder hangt, kun je hoogst waarschijnlijk de originele enduro schijf monteren. Maar of je dat lang laat zitten...

Dat zal waarschijnlijk ook wel niet, maar alles kost al even genoeg zo en het zal dus ook wel "telkens even dit of telkens even dat vervangen" zijn.

Ik vroeg me dus alleen af of je dan verder nog problemen krijgt.

Je kan de ori schijf eventueel wel op de 17" wielen zetten, maar dat is uiteraard afhankelijk van de naaf in de 17" wielen. Als die het zelfde is als de originele (cross-)wielen, moet het kunnen lijkt me.

Een originele schijf overzetten op andere wielen hangt helemaal af hoe de boutgaten zitten van je nieuwe wiel en hoe ze zaten op je oude wiel. Als die etzelfde zijn kan je ze zo overschroeven. Wat je ook kan doen is je originele naven laten ompspaken naar 17" en dan past je originele schijf zeker. Kost rond de 600 euro bij de meeste die dit willen doen voor je. Als je een schijf zoekt heb k nog wel een 300 mm schijf voor je liggen. Moet je maar even mailen als je interesse hebt.

Ik zal het onthouden, ik ga als alles rond komt van de week kijken voor die motor.

Dan moet ik nog een goed set 17" vinden die niet krom zijn, dus als iemand nog iets weet laat het even weten.

En dan kijken voor schijven, ik hoorde al zoiets dat met de orgi schijven de blokken snel slijten omdat ze zo klein zijn.

Omspaken wil ik eigenlijk niet doen, omdat ik dan ook nog een stuk over het strand ofzo kan rijden wat me dan ook wel weer leuk lijkt.

Zouden R6 wielen er onder kunnen? Ik heb namelijk een R6 die totallos is, maar waar de velgen en banden wel 100% van zijn. Dan heb je zeker ook weer te maken met een adapter en zo ja zijn die er?

Om wielen pas te gaan maken zou ik is gaan praten met mensen die er verstand van hebben. Kben laatst bij Bonmotoren geweest en er komt echt een heleboel meer bij kijken dan wat je in eerste instantie zelf zou denken. Hun kunnen je goed vertellen waar je op moet letten en welke maten moeten kloppen. Adapters draaien doet hij trouwens ook. Aanrader dus.

Ik zal het onthouden, ik ga als alles rond komt van de week kijken voor die motor.

Dan moet ik nog een goed set 17" vinden die niet krom zijn, dus als iemand nog iets weet laat het even weten.

En dan kijken voor schijven, ik hoorde al zoiets dat met de orgi schijven de blokken snel slijten omdat ze zo klein zijn.

Omspaken wil ik eigenlijk niet doen, omdat ik dan ook nog een stuk over het strand ofzo kan rijden wat me dan ook wel weer leuk lijkt.

Zouden R6 wielen er onder kunnen? Ik heb namelijk een R6 die totallos is, maar waar de velgen en banden wel 100% van zijn. Dan heb je zeker ook weer te maken met een adapter en zo ja zijn die er?
R6 gaat nooit passen! achter ligt er een 180 band om een R6, dat is veel te breed voor jou achterbrug.

ik heb ook andere wielen in mijn KTM gezet: [topic=83617]project KTM 620 LC4 Supermotard[/topic]

R6 gaat nooit passen! achter ligt er een 180 band om een R6, dat is veel te breed voor jou achterbrug.

ik heb ook andere wielen in mijn KTM gezet: [topic=83617]project KTM 620 LC4 Supermotard[/topic]

Hmm oke, dat is weer jammer.

Die foto's heb ik idd gezien, ziet er heel strak uit.

Ik heb inmiddels al even gekeken voor andere banden voorlopig zodat ik rustig kan kijken naar SM wielen. Die banden zijn niet zo duur gelukkig 80e p.s ongeveer.

Lemmens in Veldhoven bood sm wielen aan gespaakt en met banden (zonder schijven) voor 1000e dat waren wel nieuwe excel velgen. Maar goed toch een hoop geld zeg ik dan.

De aanbieder van die motor zei wel dat het licht niet werkte en lemmens had het over eea ding wat dat aanstuurt wat iets van 60 euro p.s zou kosten en je moet er twee hebben. Iemand hier ervaring mee en hoe kan je testen of dat ding kapot is?

Trouwens geweldig hoe snel er reacties komen hier :)

Weet iemand misschien ook hoe het met de vermogens van zo'n fiets zit. Ik ken er niet echt iets duidelijks over vinden.

Terug
Bovenaan Onderaan