Wat zijn eigelijk de voordelen van een upsidedown voorvork
Het oog wil ook wat... [me]Revolution denkt dat dát de grootste reden is.
[/me]
Ik heb laatst een technisch artikel gelezen in de Moto73 waarin volgens mij stond dat het amper of niet te zeggen was welke beter was, USD of conventioneel.
Het oog wil ook wat... [me]Revolution denkt dat dát de grootste reden is.
[/me]
Nee hoor, rev..Er is niets mis met jouw 600Lager onafgeveerd gewicht en dat komt de stuureigenschappen weer ten goede.
Het gaat dus niet om de looks in de racerij Rev.
OK OK, ik ben overtuigd.Dan heeft revolution het nu toch lekker mis
voordelen UPSD:
- Grotere diameter van de vorkpoot daar waar de grootste stijfheid nodig is. (dat is dus bij het balhoofd.)
Lager onafgeveerd gewicht, omdat de onderste vorkpoot (die dus op en neer beweegt) dunner en dus lichter is.
Nadelen UPSD:
- moeilijker te assembleren
- duurder
De reden dat er op 600\'tjes (m.u.v. de nieuwe ZX6R) zijn uitgevoerd met een RSU* voorvork is puur een kostenbesparing.
voordat er vragen komen:
*= Right Side Up
Terwijl ik hiervoor lees dat juist een USD lichter is?op een 600 zit een up side up voor het gewicht
Terwijl ik hiervoor lees dat juist een USD lichter is?
Euh dat klopt volgens mij: bij een UPSD is het onafgeveerd gewicht lager, maar het totaal gewicht hoger. Denk dat de stijfheid vaak het belangrijkste criterium is.