Lennovich
Die hard MF'er
hallo, jongens ,ik heb een vraagje, waarom zit er op de nieuwe gsxr 750 en 1000 een upsidedown voorvork en op de 600 niet, welk nut heeft dit?
thanx
thanx
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik vind deze \'voorvork\' mooier
(Afbeelding)
www.chiqane.com en nog Nederlands makelij ook
alleen blijft het wel erg stil de laatste tijd rond deze fiets \
heeft nix met gewicht te maken, maar meer met een kostenbesparing. Die japanse fabrieken willen enigszins de 600\'tjes betaalbaar houden, het toepassen van een UPSD voorvork zou de prijs met ongeveer €750~€1000 doen stijgen, waardoor die 600\'tjes ineens niet meer zo prijsvoordelig zouden zijn.op een 600 zit een up side up voor het gewicht
heeft nix met gewicht te maken, maar meer met een kostenbesparing. Die japanse fabrieken willen enigszins de 600\'tjes betaalbaar houden, het toepassen van een UPSD voorvork zou de prijs met ongeveer €750~€1000 doen stijgen, waardoor die 600\'tjes ineens niet meer zo prijsvoordelig zouden zijn.
qua productiekosten zit er nl. geen verschil tussen een 600 en een 1000. Om toch een 600 die €3000 goedkoper te maken dan een 1000, worden goedkopere onderdelen gemonteerd, waaronder dus ook een RSU voorvork
Ik zou ook als nadeel van een upsd vork de gevoeligheid voor steenslag ed. willen noemen. Dus voor een wegmotor is een normale vork misschien wel de beste keuze. Ik dacht dat bij langere veerwegen een normale vork ook grotere voordelen heeft ivm. een hogere stijfheid / gewicht. UPSD heeft (dacht ik) alleen voordelen bij kortere veerweg omdat (zoals eerder geschreven) het onafgeveerde gewicht lager is. Bij langere veerwegen wordt de vork te slap zodat grotere diameters nodig zijn en het totaalgewicht veel hoger wordt.
Op woensdag 22 januari 2003 13:20 schreef Mosselman het volgende:
Post van Gizzmo in topic \'Upside-down voorvork\'