update: poohbeers motor

Un peu tard peut-ètre, mais tu parle pour toi même. Moi, je n\'ai pas de probleme avec la langue Francaise, Hubert!
Au revoir, Maximiliaan.
;)

Et toi, Ours de Pooh, bonne chance!!
C\'est problème :P mais merci!
 
tsss, toute le conversation en francais ?
C\'est très difficile pour moi.

Maar lezen gaat nog wel ;)
 
Un peu tard peut-ètre, mais tu parle pour toi même. Moi, je n\'ai pas de probleme avec la langue Francaise, Hubert!
Au revoir, Maximiliaan.
;)

Et toi, Ours de Pooh, bonne chance!!

vrij vertaald:

een beetje laat misschien, maar spreek voor jezelf. Ik, ik heb geen probleem met de Franse taal, hubert!
Tot ziens, max.
En jij poohbeer (namen vertaal je eigenlijk niet maja), veel geluk.
 
Ik ben op een goedkopere motor begonnen (tenminste Poohbeer bestempeld hem als goedkoop) en ik heb het toch ook overleefd?
goedkoper.. een \'95\'er cbr (niet zo mooi als mijn \'99 suus) :) kostte me 100.000 BEF minder. Da\'s toch al een aanzienlijk bedrag.
 
goedkoper.. een \'95\'er cbr (niet zo mooi als mijn \'99 suus) :) kostte me 100.000 BEF minder. Da\'s toch al een aanzienlijk bedrag.

Ik had liever dit gehoord :

Je suis J.W désolé. Je n\'ai pas voulu dire pour vous offenser. Vous êtes moto est bien meilleur que le mien. Et vous êtes le meilleur gestionnaire là est. Vous êtes mon héros!

Poohbeer
 
Ik zou er toch eerst nog een paar lessen Frans bij doen hoor j.w
 
Ik had liever dit gehoord :

Je suis J.W désolé. Je n\'ai pas voulu dire pour vous offenser. Vous êtes moto est bien meilleur que le mien. Et vous êtes le meilleur gestionnaire là est. Vous êtes mon héros!

Poohbeer
Ik ben een teleurgestelde JW. Ik wilde niets zeggen om U te beldigen. U bent motor is veel beter dan mijne. En u bent de beste geldbeheerder daar oost. U bent mijn held.

Ik ben bang dat Pooh toch gelijk heeft :)

[edit] He JW, niet terwijl ik zit te vertalen stiekum je berichtjes veranderen :z [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een teleurgestelde JW. Ik wilde niets zeggen om U te beldigen. U bent motor is veel beter dan mijne. En u bent de beste geldbeheerder daar oost. U bent mijn held.

Ik ben bang dat Pooh toch gelijk heeft :)

[edit] He JW, niet terwijl ik zit te vertalen stiekum je berichtjes veranderen :z [/edit]

Gotverdomme er klopt echt niks van, aaargh.
Het had moeten zijn

Ik heb er spijt van JW, het was niet de bedoeling om u te beledigen. Uw motor is beter dan de mijne.
U bent de beste motorrijder die ik ken. U bent mijn held.

Kortom Ik val goed door de mand, ik kan mijn modkrachten wel gebruiken om dit alles te laten verdwijnen.

Maarja het is misschien ook wel eens goed dat ik ook een mens ben en dus fouten maak.

Sorry J.W fans, ik ben niet zo goed als jullie dachten hoopten

:(
 
Gotverdomme er klopt echt niks van, aaargh.
Het had moeten zijn

Ik heb er spijt van JW, het was niet de bedoeling om u te beledigen. Uw motor is beter dan de mijne.
U bent de beste motorrijder die ik ken. U bent mijn held.

Kortom Ik val goed door de mand, ik kan mijn modkrachten wel gebruiken om dit alles te laten verdwijnen.

Je suis très désoler JW, ce n\'etais pas mon goal de insulter vous. Votre scooter est le meilleur que de moi.
Vous êtes le plus bon motard qui je connais. Vous êtes mon héro!

Zoiets ongeveer..
jammer genoeg kan ik ook de ballen frans eigenlijk :(
 
mon R6 est le meilleur moteur au monde. La perche de perche est roi. le Moteur-forum est le forum le plus gentil là est, et ce veuillez être non seulement aux modérateurs

http://babelfish.altavista.com/tr
Vertrouw niet teveel op die Babelfish ( blijkt ook uit deze brief weer ). Die maakt er echt een zooitje van. Ik correspondeer gerelmatig met de tuner in Frankrijk en gebruik Babelfish heel sporadisch voor moeilijkere woorden, maar dat maakt het nooit duidelijker voor hem, eerder verwarrender.
 
effe terug ontopic:
wie heeft er ervaring met verzekeringen?

Net met de dealer gebeld.. allemaal lekker verwarrend voor een simpele jongen als ik.

De reparatie van m\'n motor zou volgens de expert ruim 250.000 BEF zijn.
Ik heb mijn motor gekocht voor 245.000 BEF. Net totaal verlies dus.

Nu, die dealer zei dus dat ik beter het aankoopfactuur kan \"kwijtspelen\" en zeggen dat\'k hem 270.000 BEF betaald heb. want.. indien mijn motor 270.000 BEF gekost zou hebben zou het geen totaal verlies zijn wat inhoudt dat de motor wel VOLLEDIG in oorspronkelijke staat herstelt kan worden op kosten van de verzekering. M.a.w schone lei voor pooh en z\'n motor.

Nu, als m\'n motor slechts 245.000 kostte dan zou het een totaal verlies zijn wat inhoud dat de motor niet meer gemaakt kan worden. Dan krijg ik slechts die 245.000 min de waarde van het wrack. (Waarde zou maximaal 80.000 zijn).. en hier snap\'k hem niet goed meer.. want dat wrack is toch mijn eigendom dan? Dan heb ik dus een wrak van 80.000 BEF en 165.000 BEF om dat wrack weer op te maken.. Tiens, maar het zou 250.000 kosten om dat kreng weer op te maken.
Maar ik zou dat wrack natuurlijk kunnen verkopen voor waarschijnlijk ongeveer die 80.000 BEF. Maar dan moet ik een nieuwe motor kopen.

Hehehe, dit zo uittypen voor jullie maakt het voor mij ook wel stukkie duidelijker :)

Rekening houdent met de post hier wat boven (goedkoper model kopen) moet\'k natuurlijk de laatste optie kiezen.
Maar het kliezen van de laatste optie heeft natuurlijk weer als gevolg dat ik beter geen centen in dat wrack kan steken tot de schuld (in mijn vordeel) is uitgesproken.

Misschien dus inderdaad beter om m\'n motor 270.000 BEF waard te laten zijn. Maar kan dat wel.. mpet\'k verzekering weer checken..

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGG

Echt niks voor mij al deze toestanden :(
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die Franse posts wel grappig en het siert sommigen dat ze ten minste een poging wagen.
(aldus de romanist van dienst :) )
 
effe terug ontopic:
wie heeft er ervaring met verzekeringen?

Net met de dealer gebeld.. allemaal lekker verwarrend voor een simpele jongen als ik.

De reparatie van m\'n motor zou volgens de expert ruim 250.000 BEF zijn.
Ik heb mijn motor gekocht voor 245.000 BEF. Net totaal verlies dus.

Nu, die dealer zei dus dat ik beter het aankoopfactuur kan \"kwijtspelen\" en zeggen dat\'k hem 270.000 BEF betaald heb. want.. indien mijn motor 270.000 BEF gekost zou hebben zou het geen totaal verlies zijn wat inhoudt dat de motor wel VOLLEDIG in oorspronkelijke staat herstelt kan worden op kosten van de verzekering. M.a.w schone lei voor pooh en z\'n motor.

Nu, als m\'n motor slechts 245.000 kostte dan zou het een totaal verlies zijn wat inhoud dat de motor niet meer gemaakt kan worden. Dan krijg ik slechts die 245.000 min de waarde van het wrack. (Waarde zou maximaal 80.000 zijn).. en hier snap\'k hem niet goed meer.. want dat wrack is toch mijn eigendom dan? Dan heb ik dus een wrak van 80.000 BEF en 165.000 BEF om dat wrack weer op te maken.. Tiens, maar het zou 250.000 kosten om dat kreng weer op te maken.
Maar ik zou dat wrack natuurlijk kunnen verkopen voor waarschijnlijk ongeveer die 80.000 BEF. Maar dan moet ik een nieuwe motor kopen.

Hehehe, dit zo uittypen voor jullie maakt het voor mij ook wel stukkie duidelijker :)

Rekening houdent met de post hier wat boven (goedkoper model kopen) moet\'k natuurlijk de laatste optie kiezen.
Maar het kliezen van de laatste optie heeft natuurlijk weer als gevolg dat ik beter geen centen in dat wrack kan steken tot de schuld (in mijn vordeel) is uitgesproken.

Misschien dus inderdaad beter om m\'n motor 270.000 BEF waard te laten zijn. Maar kan dat wel.. mpet\'k verzekering weer checken..

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGG

Echt niks voor mij al deze toestanden :(

Euhm heb je niet aan moeten geven wat de aankoopprijs van je motor was bij de verzekering?
Dan houd dat verhaal van naar opwaarderen van je motor naar 270.000 al heel snel op.

Flikker dat ding weg, steek geld in je zak en koop een goedkopere motor.
Of je houd hem knapt hem op en je gaat motorcursussen volgen. maar het is dan een schadegeval en als je hem wilt verkopen hij veel minder waard is.
Dus ga voor optie 1, wegflikker die hap


Iig ik denk dat het voor jou niet slim is om straks weer op die dure motor te springen zoals je voorheen deed. want dat is vragen om problemen

Just my 2cents
 
Laatst bewerkt:
Hier in Nederland gaat de verzekering voor 2e hands motoren gewoon op dagwaarde en niet op de prijs waarvoor je het ding gekocht hebt.

Als ik jou was zou ik de motor total loss laten verklaren, de verzekeringsgelden incasseren (als blijkt dat je die gaat krijgen dus) en je lening afbetalen. Vervolgens kan je vanaf nul beginnen en een andere motor uitzoeken.

Daarnaast krijg je veel minder terug voor een motor die schade heeft geleden (sterker nog, total loss is verklaard) dus dat krijg je als je de motor weer wilt inruilen ook nog eens op je dak.
 
Je verzekerde bedrag hoeft niet persé het bedrag van aankoop te zijn he JW.
Motorcursussen komen er zowiezo aan btw, ongeacht de motor.
En van minder waarde heb je ook alweer gelijk in.. tss, dalijk moe\'k nog toegeven dat je af en toe wat zinnigs zegt :)

BTW, iemand ervaring met een lening die je niemeer nodig hebt? Kost dat veel als je zoiets in 1 keer afbetaald? Straks dat contract nog maar eens lezen.
 
Als je een krediet bij de bank hebt (persoonlijk krediet, flexibel krediet of hoe het ook heten mag), dan kun je over het algemeen boetevrij vervroegd aflossen. Geen verdere toeters en bellen.

Heb je een krediet via de motorzaak (Safeplan e.d.) dan is de kans groot dat je niet boetevrij vervroegd kunt aflossen. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je verplicht bent om bij hun een nieuwe te kopen. Of nog erger: je bent verplicht om bij hun de motor te laten repareren waarna je aan het eind van het motorplan nog eens dubbel genaaid wordt omdat je motor minder waard is dan geraamd omdat hij bijna total-loss is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan