Utrecht zondagochtend: 2 motoren gestolen, 1 terug

Geroen

Die hard MF'er
18 nov 2002
583
0
Utrecht
Twitter
Ik huur samen met een vriend een deel van een garagebox in Utrecht, Kanaleneiland. Gisteren (zondag) avond werd ik gebeld door die vriend: de motoren schijnen gestolen te zijn… WOAAAAAHHHH!!! Niet mijn R6!!! ;(

Wij daarheen gereden en ja hoor lege box. Schijfremslot doormidden geslepen en van slot om achterwiel niks te bekennen. Gelijk aangifte gaan doen. Tot een uur of twee op het bureau gezeten. :Z

Ben die aangifte aan het doen, komt zo’n agent binnen en zegtie: is die motor van jou rood met wit? Vraagt verder naar het kenteken. Komtie vijf minuten later terug: we hebben hem gevonden! :}

Schijnt dat zondagochtend om een uur of vijf twee gastjes een paar honderd meter bij de box vandaan de R6 aan de praat probeerden te krijgen. Toen de politie kwam gingen ze er vlug vandoor op hun scooter. Het lijken gewoon jochies uit de buurt geweest te zijn die het wel stoer vinden om een nachtje motor te scheuren. Die andere motor is niet gevonden. :r :(

Resultaat: een kort nachtje, een hoop administratieve rompslomp in de week voor mijn vakantie, een nieuwe stalling zoeken voor mijn motor (ik ga hem daar niet nog een keer stallen, dat begrijp je) (dus als iemand nog een veilig plekkie heeft in Utrecht…) en het grootste gevolg is natuurlijk dat mijn lieffie betast en beschadigd is door een stelletje van die hufters. Contactslot geforceerd, bedrading losgetrokken. Verder weet ik het nog niet. Ik ga vanmiddag kijken.

Gegevens van die andere motor:
Kawasaki ZXR 750 uit 1991. Wit met groen en blauw. Groene velgen.
Kenteken: ML-01-FP.

Ze zijn gestolen in de ochtend van zondag 6 juli om een uur of 5 ’s ochtends in Kanaleneiland, Utrecht.
Ik heb nog geen foto.

Zo dat was hem. Nu ff de verzekering bellen.
 
Sjees, wat een verhalen hier op de vroege morgen..

Iig goed dat je je lieffie terug hebt. Kanaleneiland is ook niet zo'n fijne buurt :X Van mij zijn vier auto's opengebroken, waarvan drie keer op kanaleneiland . . .

Hopelijk vallen de kosten voor de schade mee, en kan je toch lekker op vakantie.
 
kanaleneiland? hm... daar rijd ik nog niets eens door heen, laat staan m'n motor daar stallen.

Maar wel mooi klote dat die k*t ......... (denk aan het liedje) niet van een ander z'n spullen af kunnen blijven....

Kost je weer je eigen risico etc.....
 
Je gaat je motor toch niet stallen in Kanaleneiland. |( |(
Ik hoop dat je nu een stalling vind die in een wat betere buurt staat, sorry als je daar zelf woont maar de gemiddelde inwoner daar spreekt niet eens goed Nederlands.
Ik hoop voor je dat de verzekering snel uitkeert.
 
Wat een honden,
ik ben al bang om hem in het 'nette' gedeelte van Utrecht te stallen
met 1 dikke ketting en een schijfremslot, maar je zou toch denken
datie in een garagebox wat veiliger zou zijn :?

Erg eigenlijk he dat je 'm zo op slot moet zetten.. HET MOET WEL LEUK BLIJVEN!!! :(
zonder dat je voor 1300 euro aan beveiliging erop moet hangen
alarm, 2 sloten DURE verzekering.
Alleen om ervoor te zorgen dat iemand er met ze tengels vanaf blijft... waar GAAT het heen!
 
Je gaat je motor toch niet stallen in Kanaleneiland. |( |(
Ik hoop dat je nu een stalling vind die in een wat betere buurt staat, sorry als je daar zelf woont maar de gemiddelde inwoner daar spreekt niet eens goed Nederlands.
Ik hoop voor je dat de verzekering snel uitkeert.

:^ :(

Is idd de minder leuke buurt van Utrecht.

Zuilen en Sterrewijk zijn ook niet fijn maar maar zijn de nederlandse bewoners ook niet de leukste (soort kampers :P )...dus laten ze het daar wel om een motor te jatten (zou van een bewoner kunnen zijn).
 
Jij hebt stiekem wel geluk gehad!
Ik hoop dat ze die van je vriend ook nog heel terugvinden...
 
Je gaat je motor toch niet stallen in Kanaleneiland. |( |(
Ik hoop dat je nu een stalling vind die in een wat betere buurt staat, sorry als je daar zelf woont maar de gemiddelde inwoner daar spreekt niet eens goed Nederlands.
Ik hoop voor je dat de verzekering snel uitkeert.

Tja, je moet wat en ik kan hem ook moeilijk de trap op rijden naar mijn 30m2 flatje 2 hoog. Buiten zetten is geen optie en vind maar es een redelijke stalling in Utrecht.
Ik woon zelf in Tolsteeg. Als iemand daar nou een stalling heeft maggie graaaaag contact opnemen. :}

Ik ga morgen molenaar ff bellen. hopelijk hebben ze hem snel weer in z.g.a.n. staat terug.
 
Op maandag 07 juli 2003 09:51 schreef sgapie het volgende:
...maar de gemiddelde inwoner daar spreekt niet eens goed Nederlands.

Ja en :?
Anders braken ze wel in bij de bieb :?
 
Op maandag 07 juli 2003 09:38 schreef kneeslider het volgende:
Sjees, wat een verhalen hier op de vroege morgen..

Iig goed dat je je lieffie terug hebt. Kanaleneiland is ook niet zo'n fijne buurt :X Van mij zijn vier auto's opengebroken, waarvan drie keer op kanaleneiland . . .

Hopelijk vallen de kosten voor de schade mee, en kan je toch lekker op vakantie.
:^ Niet de beste plek in utrecht om een garagebox te huren lijkt me
 
Ja en :?
Anders braken ze wel in bij de bieb :?
[offtopic]

Daarmee bedoelt hij waarschijnlijk te zeggen dat het grootste gedeelte van de bevolking in die wijk van buitenlandse afkomst is en dat de criminaliteit onder immigranten in Nederland hoger is dan onder de autochtone bewoners.

Is makkelijker hè, als iemand het zo voor je uitlegt :Z

[on topic]

Van de daders waarschijnlijk geen enkel spoor meer?
 
Kanaleneiland is gewoon een zwaar criminele buurt. Je hebt wel heel veel mazzel dat je motor teruggevonden is.

Ik denk wel tien keer na voordat ik mijn motor hier in Utrecht ga stallen. Voorlopig staat hij veilig bij mijn ouders.... gratis.
 
Ik had mijn Z650 gestald in een garagebox op Kanaaleiland en had daar eigenlijk totaal geen vertrouwen in ( maar ja, ik moest wat ). Was op zo'n pleintje met allemaal flats eromheen, keken allemaal uit op de boxen. Toen ik de Z650 verkocht kon ik de sleuteltjes nergens vinden en heb uiteindelijk een maatje geregeld met een benzine aggregaat en een slijptol, het aggregaat buiten opgestart en het slot doorgeslepen, veel lawaai en geen ènkele reactie !!! Geen hoofdjes over het balkon, geen politie, niks !! Motor op ons gemak opgeladen, spullen opgeruimd en weggereden !!

Het interessert verder niemand wat, wat er met andermans spullen gebeurd blijkbaar ! Zonder sociale contrôle kun je het helemaal wel vergeten.

Succes voor je maatje.
 
ben blij dat jij je motor weer terug hebt,maar een vraagje wie zet zijn motor ook in een garage box in de kanaal eilanden????? volgens mij zou ik dan helemaal geen oog meer dicht doen. valt wel op daar als je een mooi motor hebt niet dan. sterkte met het zoeken naar die andere motor en je eigen papier werk.
 
Ter plaatse afschieten die jochies
awm2.gif
,dan leren ze het wel af ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan