v-max

shadowbuilder

Rookie
23 nov 2002
7
0
schelle
hallo,
ik ben zinnes om een v-max aan te kopen of te ruilen voor mijn motor, op welke punten moet ik zoal letten bij de aankoop ?
hoe weet ik of het een full power is of een afgestelde ?


mvg
pedro
 
hallo,
ik ben zinnes om een v-max aan te kopen of te ruilen voor mijn motor, op welke punten moet ik zoal letten bij de aankoop ?
hoe weet ik of het een full power is of een afgestelde ?


mvg
pedro

Heb vroeger een Max gehad. Het werkelijke vermogen kun je aan de buitenkant niet zien. Op het kentekenbewijs staat over het algemeen het enige juiste vermogen. Wanneer het kentekenbewijs is afgegeven op een andere datum dan het bouwjaar van de motor moet je oppassen. In dat geval heb je meestal met een import motor te maken. Met name veel Maxen uit Duitsland zijn vaak geknepen geweest. Hoewel de gemiddelde dealer dit kan herstellen betekend dit wel dat de motor bereden is op een heel andere manier dan met het volle vermogen. wanneer de motor weer op het oude vermogen is terug gezet gebruik jij dan de motor in hele andere toerentallen dan toen ie nog geknepen is. M.A.W. niet bevorderlijk voor de uiteindelijke levensduur.

De actieradius van de max is overigens ook niet bijster groot. (kleine tank en groot verbruik, net als bij OMO)

Ik heb veel lol met de motor gehad en het is altijd weer leuk de meeste sportieve motoren bij stoplichten en opritten bij te kunnen houden (vaak ook nog voor blijven tot ca 100 p/u)

Problemen doen zich voor met losrakende O-ringetjes in het blok (met name oudere modellen)
 
Op zaterdag 23 november 2002 15:22 schreef Jansen XX het volgende:Heb vroeger een Max gehad. ..........................

Ik heb veel lol met de motor gehad en het is altijd weer leuk de meeste sportieve motoren bij stoplichten en opritten bij te kunnen houden (vaak ook nog voor blijven tot ca 100 p/u) .................

is een Blackbird nou leuker? Nee toch? ;)
 
Laatst bewerkt:
100 PK versie zie je aan de toerenteller en missende Vboost geluid.

Rode lijn van 100 PK ligt op 8500 RPM en de 145 PK 9500 RPM.

Voor de rest zoek ff rond op MF zoals beschreven hierboven.
 
is een Blackbird nou leuker? Nee toch? ;)

Vindt een Max ook nog steeds leuk. Heb ´m verkocht toen onze eerste kleine op komst was. (kinderen zijn hééééééél erg duur)Ben weer motor gaan rijden toen ik overgeplaatst werd naar Weesp voor m´n werk (woon in Almere). Voor woon-werk had ik liever iets met een kuip. The looks van een max blijf ik mooi vinden. De praktische kant van een sport-tour geven de doorslag. Qua acceleratie e.d. heb ik beslist niet ingeleverd.
 
Vindt een Max ook nog steeds leuk. Heb ´m verkocht toen onze eerste kleine op komst was. (kinderen zijn hééééééél erg duur)Ben weer motor gaan rijden toen ik overgeplaatst werd naar Weesp voor m´n werk (woon in Almere). Voor woon-werk had ik liever iets met een kuip. The looks van een max blijf ik mooi vinden. De praktische kant van een sport-tour geven de doorslag. Qua acceleratie e.d. heb ik beslist niet ingeleverd.

Oude liefde roest niet! :}

Ik heb ook twee kids en die zijn ook heeeeeeel duur, vooral nu ze in de puberteit zijn. Ik kan dus met je mee voelen ;(

Maar ik rij wel Vmax })
 
Terug
Bovenaan Onderaan