Vaag afstel probleem (carburateurs)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Heeren,

Ik heb een vaag probleem bij het afstellen van mn cb400. De hoofdsproeiers zijn wat te klein (houdt in bij volgas) dus nu bezig om een geschikte maat te vinden.
Als ik aan het gas niet echt kan merken hoe met mengsel is, dan kijk ik altijd naar de kleur van de bougies. Nou, de eerste was zwart, de tweede grijs, de derde iets bruinig en de laatste weer grijs. :? Omdat de sproeiers dmv ruimers groter gemaakt zijn, dacht ik dat de sproeiers niet allemaal gelijk zouden zijn. Dus toen maar de sproeiers omgewisseld, echter zonder resultaat.
Nu vraag ik mij af, hoe komt dit bougie kleur verschil? :)
 
Dat is met oude bougies, en heb een minuut of 25 gereden (tussen 3/4 en vol gas)...

Zou het iets met het vlotterbak niveau te maken kunnnen hebben?? Dat is het enige dat ik niet gecheckt heb.

Boekje is als het goed is onderweg, heb mn ouders ff opdracht gegeven ;)
 
Dat zou goed kunnen. Het kan ook 1 cilinder zijn die olie gebruikt (zwart)
2 die goed staan (bruin) en die grijze kan oververhit (geweest) zijn en alu van je zuiger op je bougie komen.
 
Dat zou goed kunnen. Het kan ook 1 cilinder zijn die olie gebruikt (zwart)
2 die goed staan (bruin) en die grijze kan oververhit (geweest) zijn en alu van je zuiger op je bougie komen.


Maar dan zou ie ook moeten roken toch? Daar is helemaal geen sprake van. (gelukkig) :)
Ok, ik gooi er wel even nieuwe bougies in, en bekijk de vlotter afstelling even. Als het dan nog steeds niet ok is, dan zien we het later wel weer :P (in het weekend, deze week geen tijd om te klussen ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan