Vaag probleem -> ZX6R 03 circuitracer

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.492
970
Hoogezand
:(

ff de historie...

Bike liep helemaal prima totdat ik in april een schuiver heb gemaakt als gevolg van een vastgelopen versnellingsbak. Heb blok toen gewisseld voor een ander en alles liep weer goed.
Alles blijft ook goed bij alle vrije dagen op de circuits én alle trainingen voor de wedstrijden. Echter bij de wedstrijd laat ie het afweten!

Het is me tot nu toe bij alle wedstrijden overkomen. Het is me 1 keer gebeurd tijdens/na de start, toen was het voor de haarbocht weer goed. 1 keer is het gebeurd voor de bult (toen ben ik er maar afgegaan en binnendoor naar de pits), maar alle andere is het bij uitacceleren van de strubben gelijk bij de eerste keer na de start.

Wat gebeurd er? De motor stottert en houd in, maar slaat niet af. Ik kan hem bij volgas wel rijdend houden, maar niet snel (zo'n 60km/uur). Meestal is het na een seconde of 10/15 (daaag resultaat in de wedstrijd :W :W ) over en gebeurd er verder helemaal niets vreemds meer.

Bij de afgelopen race 12 september, duurde het iets langer. Toen pakte ie net weer op voor ik de pits in wou bij de ramshoek (halve ronde dus :X :X )

De ene keer dat ie bij de bult stotterde, ben ik dus binnendoor naar de pits gegaan maar het probleem bleef de hele tijd, ook nog in de paddock. Ik heb toen de bougies gewisseld (oude waren wel redelijk zwart) en daarna deed ie het weer goed.

Sinds een tijdje doet ook m'n snelheidssensor raar. Dacht eerst dat deze stuk was, maar nadat ik de massa rechtstreeks aan frame gelegd heb deed ie het weer. Ok, massa probleem dus? Nee.. na paar minuten was signaal alweer verstoord.

Kevinblade dacht dat het aan de powercommander kon liggen. Dit ga ik komende week ff uit laten zoeken op de bank. Zou het ook de ecu kunnen zijn? ontsteking maar ook snelheidspuls komen hier uit natuurlijk.

Gekke is dat ie het eigenlijk alleen in de race doet....


er is nog 1 wedstrijd dit seizoen, zou fijn zijn als ik dan probleem opgelost heb '(
 
tps is idd een goede optie ook omdat de snelheid en toerental in de strubben nogal laag is, laagste van de hele baan.
Als de tps dan verkeerde info geeft dan neemt hij deze bij het opbouwen van de snelheid mee.
Denk niet dat het electronische gedeelte stuk is maar het mechanische.
Eigenlijk komt het bij suzuku ook wel regelmatig voor.
Groetjes Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan