Vacuumpomp defect yamaha SZR ??

Jc Ivo

MF veteraan
1 aug 2005
1.300
0
Aalten
Heb een probleem met mijn SZR. Op het moment dat het lampje van de reserve gaat branden stopt de motor er mee. Niveau van de benzine zit dan onder de carburateur. Heb de pomp al verwijderd van de tank om te kijken of de tank verstopt zit, maar dat is niet zo en deze loopt zonder pomp helemaal leeg.
De tankdop is ook dicht(heb dit getest met door een compressor op de tank te zetten) ,want bij openen hoor je een duidelijke "plop". Bij gevulde tank slaat de motor ook af indien de tankdop open staat.

De pomp heeft 3 aansluiting: 1-toevoer uit tank
2-uitgang voor carburateur
3-slang welke onder motor hangt

Kan iemand mij zeggen hoe deze pomp dan werk en of ik deze kan testen?

Graag hulp, heb geen zin om nog een keer stil te staan. B|
 
1 slang gaat van pomp naar de carburateur.
1 slang gaat van pomp naar de benzinekraan.
1 slang gaat van pomp naar de inlaat voor het vacuum.
1 slang loopt van tank naar de kraan.

testen gaat als volgt.
trek de slang naar de carburateur los en start de motor.
er moet nu benzine uit de slang komen.
 
Laatst bewerkt:
1 slang gaat van pomp naar de carburateur.
1 slang gaat van pomp naar de benzinekraan.
1 slang gaat van pomp naar de inlaat voor het vacuum.
1 slang loopt van tank naar de kraan.

testen gaat als volgt.
trek de slang naar de carburateur los en start de motor.
er moet nu benzine uit de slang komen.

Zoveel slangen zitten er niet aan. Zal morgen wel even een foto maken.
 
hoe word de pomp dan aangestuurd?
zonder kraan kan ook.
maar dan moet je nog steeds 3 slangen aangesloten hebben.

je hebt een aan en afvoer van de brandstof en een vacuumslang om de pomp te laten werken.
 
Zo'n pompje heb ik toevallig net zelf aangesloten ter vervanging van een electrische.

Je hebt inderdaad 3 aansluitingen, 1 aanzuig vanaf de tank, 1 van pomp naar carburateur en 1 vacuum.

Die vacuumaansluiting is die schuin omhoog wijst, dat slangetje hangt bij jou los. Dat hoort dus te worden aangesloten op de vacuumaansluiting bij je inlaatrubber. Bij Yamaha zit dat zelfs op het inlaatrubber geloof ik, in de vorm van een koperen nippel. Kijk daar maar eens, tussen carburateur en cilinder of je daar ergens je slangetje op kan prikken ;)
 
Zo'n pompje heb ik toevallig net zelf aangesloten ter vervanging van een electrische.

Je hebt inderdaad 3 aansluitingen, 1 aanzuig vanaf de tank, 1 van pomp naar carburateur en 1 vacuum.

Die vacuumaansluiting is die schuin omhoog wijst, dat slangetje hangt bij jou los. Dat hoort dus te worden aangesloten op de vacuumaansluiting bij je inlaatrubber. Bij Yamaha zit dat zelfs op het inlaatrubber geloof ik, in de vorm van een koperen nippel. Kijk daar maar eens, tussen carburateur en cilinder of je daar ergens je slangetje op kan prikken ;)

Ga morgen direct even kijken. Bedankt alvast
 
Misschien helpt een plaatje als voorbeeld, hier moet je wezen:

ayamahafazerbig.gif


en zonder slang ziet ie er zo uit:

cyamahafazerbig.gif


Succes!
 
@allemaal bedankt voor de hulp. Het is gelukt slangen zaten verkeerd aangesloten. De slang welke was aangesloten op de nippel tussen de cilinder en de carburateur zat vast aan het overloop bakje welke zich boven op de airbox bevind. |( De afvoerslang van de airbox zat op de aanzuig mond van de vacuumpomp. |( en nee dat heb ik niet aangesloten.
Foto 1 de 2 slangen welke verwisseld waren links de aanzuigslang en rechts de overloop
foto 2 de aansluiting van aanzuigslang. Deze zat dus aan de overloop aangesloten
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan