Van een ander liefhebbersforum.

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.689
1.961
Na wat twijfelen trek ik toch maar eens mijn waffel open: kan het niet wat gezelliger op het forum? En kunnen jullie als moderatoren daar niet iets aan doen?

Het is toch opvallend dat zoveel draadjes verzanden in irritaties, die zonder veel remmingen in het openbaar worden uitgeleefd. Ook als de onderwerpen on topic zijn en niet gaan over hete maatschappelijke hangijzers. En ook (of zelfs vooral) deskundige en ervaren veelschrijvers bezondigen zich eraan. Incidenten zijn dit niet meer. Het sfeerbederf is een chronisch probleem.

De forumregels zijn prima, daar ligt het niet aan. De mensen die zich laten verleiden tot gekissebis er als forumlid op aanspreken helpt vanzelfsprekend niet: olie op het vuur. En mensen kan je niet veranderen. Maar dit forum is een soort clubhuis waar mensen voortdurend ruzie met elkaar krijgen. En waar nieuwe of sporadische bezoekers ook nog eens de wind van voren kunnen krijgen als ze iets zeggen of vragen wat een van de stamgasten stom vindt.

Moderatie is volgens mij het enige tegengif: de forumregels handhaven. Het valt mij op dat er de laatste tijd zelden of nooit wordt ingegrepen. Zo jammer wat hier gebeurt. Willen jullie er eens over nadenken?
 
Dit vond ik wel treffend, ook voor MF....
Ik heb het leterlijk gekopieerd van een ander forum...
Uit eigen ervaringen inmiddels ben ik zelf ook zover dat ik denk, daar heb je die windbuil weer, of die klojo.......dus lees ik alleen nog motor gerelateerde zaken...

oh ja, als dit onderwerp verplaatst moet worden zie ik het wel.
@Deputy Duc en collegae 👍
 
Nou, dit topic wekt blijkbaar geen grandioze discussies op. Blijkbaar valt het mee op dit forum :)

Als iemand dat niet met me eens is hoor ik het graag, dan zal ik die persoon wel eens even flink de mantel uitvegen.
Wilde gij gaan discuseren jonge






:+, motte nie doen, das allemoal energie verspeling, pak de motor, regenpak an en rij een rondje. :]:]
 
Dit vond ik wel treffend, ook voor MF....
Ik heb het leterlijk gekopieerd van een ander forum...
Uit eigen ervaringen inmiddels ben ik zelf ook zover dat ik denk, daar heb je die windbuil weer, of die klojo.......dus lees ik alleen nog motor gerelateerde zaken...

oh ja, als dit onderwerp verplaatst moet worden zie ik het wel.
@Deputy Duc en collegae 👍
de negeer-functie maakt dit forum een stuk dragelijker
 
@bredebeier

Achjezus, daar heb je mij

Ik merk 2 soorten irritaties:
1) Meningentopics, zoals politieke en corona dingen worden standaard altijd een ouwewijven catfight, blijf daar net als ik weg
2) Off topic in ontopic, lekker mee doen of doorscrollen...

We leven samen op een hele grote aardkloot en we kunnen het niet iedereen naar de zin maken
 
Ik heb er nooit last van gehad
.
.
.
maar ik ben dan ook een onwijs aangename forumganger :j

Een beetje serieuzer dan:
Men moet ook wat kunnen relativeren vind ik. Het gros van het volk hier is hartstikke behulpzaam en gezellig. Tuurlijk, iedereen heeft zijn mening, de een is wat luider dan de ander, en dat moet je er maar bijnemen.
En dan heb je sommigen die sowieso al knap vervelend zijn en die worden blijkbaar nog erger als ze veilig achter hun schermpje zitten. Beetje teren op negatieve energie.

Ik zal er mijn slaap niet voor laten 🦥🤙
 
Zeker weten......?

1693226350174.png


;)
 
En dan heb je sommigen die sowieso al knap vervelend zijn en die worden blijkbaar nog erger als ze veilig achter hun schermpje zitten. Beetje teren op negatieve energie.

🦥🤙
Ik noem trouwens gewoon namen als ik een opmerking geef :j O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan