• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Van voren niet flitsbaar op de motor

DMonster

Die hard MF'er
Lid geworden
23 mei 2002
Waarderingsscore
10
Reed afgelopen zaterdag even van Eindhoven naar Lieshout op zo'n fijne weg met allemaal flitspalen aan weerszijden })

Ikke even fanatiek een auto ingehaalt omdat er anders nooit een eind aan de weg komt. Ben ik de paal tot op 2 meter genaderd (reed inmiddels op de linkse baan). Flits :}
Volgens mij is de auto die ik aan het inhalen was geflitst omdat ik veel te dicht bij de paal was (denk ik). Nu probeer ik dit truukje vaker maar op de één of andere manier word ik nooit van voren geflitst op de motor. Tot mijn grote verdriet :+
Heeft er iemand dezelfde ervaringen?

Pas maar op dat je geen kenteken aan de voorkant verplicht moet plakken (stickers ofzo).... zijn al plannen in Engeland hiervoor :(

edit :

Overigens nog nooit van voren geflitst. Zie ik zo'n ding, dan geef ik altijd een poepie gas erbij, maar heeft helaas nooit resultaat..... naja gelukkig maar, hoe minder ik op de kiek wordt gezet, hoe gelukkiger ik ben (en mijn portomonee ook!)

Laatst bewerkt:
Meeste kasten flitsen niet van voren.

Probeer maar eens op de snelweg, zie je een kast staan met de lens naar je toe kan je gerust gas geven. Sommige kasten hebben aan beide kanten een kijkruitje, kijk in dat geval of je het dakje van de kast goed kan zien. Als je deze kan zien is de kast gericht op de andere rijbaan. Zie je alleen maar de omtrek van de kast dan is deze naar beneden gekanteld met de lens in de richting van jouw rijbaan.

Have fun

Twee weken geleden ben ik van voren geflitst.
Reed heupenzwiepend daar en flits...een flits.

Daarom rij ik graag in Duitsland, ben daar al meerdere keren geflits van voren, met als topper (wel verantwoord natuurlijk :p ) rond de 200 waar je 70 mocht.
Dat was op een plek waar ik zelden kom en daar was ook geen verkeer atm.

Al vele malen van voren geflitst. Doe het zeker!!!

Aantal keren geflitst van voren.
Staan op je steppies, middelvinger omhoog en gassen maar.
Heeft de "melkertbaner" die het rolletje mag ontwikkelen ook een goede dag.

Ben regelmatig van voren geflitst. Vaak lok ik het uit: zie ik een paal die ik van voren benader, dan geef ik 'm expres ff van jetje om te kijken of er een camera in zit.

Is ook wel sympathiek voor achterliggers. Weten ze meteen dat zij het wel rustig aan moeten doen *D

Mijn hemel, waar moet het heen met die palen?

Van voren naderen...
Van Jet geven...

En ik, IK word ook liefst van voren gepakt.

Want pakken en flitsen is hetzelfde toch?

Van voren naderen...
Van Jet geven...

Ja, vanachter pakken is voor homo's, vandaar de term flitshomo's. :+

Van voren naderen...
Van Jet geven...

Alleen thuis zeker? :+

ook van voren geflitst.. ruim 100 waar je 80 mag..de vracht auto achtermij remde opeens erg erg hard af *D

Op dinsdag 29 oktober 2002 23:12 schreef k12lt_rider het volgende:
... Is ook wel sympathiek voor achterliggers. Weten ze meteen dat zij het wel rustig aan moeten doen *D

En het rolletje is eerder vol *D

Daarom rij ik graag in Duitsland, ben daar al meerdere keren geflits van voren, met als topper (wel verantwoord natuurlijk :p ) rond de 200 waar je 70 mocht.
Dat was op een plek waar ik zelden kom en daar was ook geen verkeer atm.

Pas op pas op.....

Dit jaar in Duitsland de flitskast verschillende keren aangesloten via kabel naar een scherm of pc. Volgas door de flitskast met een vinger omhoog. Een paar honderd meter staan die groene jongens je dan vrolijk op te wachten. En die vinden de snelheid met die vinger niet leuk......

Beseffen diegenen die gas geven om zonodig expres geflitst te worden wel hoe stom ze bezig zijn? |( Tot het moment daar is dat een of andere kloothommel bedenkt: "En nou pikken we het niet meer!!!" En vervolgens in de tweede kamer mededeelt dat er toch wel erg veel geld word misgelopen doordat fietsjes van voren niet geflitst kunnen worden. Trek zelf je conclusies.. Ik zie het er nog wel eens komen :( :( :(
+ het feit dat zo'n geplakt kentekentje GRUWELIJK lelijk is op de voorkant van je fiets! :)

Als je ze dan ziet... draai dan gas terug tot normale snelheid..
Of ben ik nou paranoïde? :P

Ook niet elke dag of week op de zelfde plaats doen, hier in de buurt was er wel zo een, |( bromsnor was er zat van en is maar gaan posten.

Ook niet elke dag of week op de zelfde plaats doen, hier in de buurt was er wel zo een, |( bromsnor was er zat van en is maar gaan posten.

dan weet ik nog wel een leuke off topic.

Een slimmerik zag een paal en reed tot drie keer toe erlangs.
Keurig 50, want das de max daar ;)

En ach, als je éénmaal geflitst bent, dan krijg je toch maar 1 boete.

Helaas voor meneer. Drie bekeuringen op de mat voor het rijden zonder gordel })

je moet oppassen met te vaak geflitst worden, want dan bestaat er een kans dat ze de volgende keer mobiel aanwezig zjn, en dan kan het nog zo zijn dat wanneer je vaker geflitst bent je die boetes ook kan betalen.

wanneer de rechter via de foto's duidelijk kan herkennen dat jij het was bijv. door middel van combinatie motor/jack/helm dan ben je geowwn de sjaak!!!!!!!!

dus luitjes kijk uit, laat je niet tevaak flitsen (in ieder geval niet op dezelfde plek)

Duitsland moet van voren, bestuurder moet zichtbaar zijn volgens Duitse wetgeving...

Heb ooit op m'n Kreidler in een dronken bui (ja toen was ik nog jong en onbezonnen, nu alleen nog...ehh verstand komt met de jaren bedoel ik *D ) door rood gereden. FLITS! Toen ben ik er maar rondjes omheen blijven rijden door rood tot hij niet meer flitste... O-)

Koz

ik heb een keer een grappig verhaal gehoord over een vent die hier in de buurt altijd zijn voet voor zijn nummer plaat hield. iedere keer hield ie z'n voet iets anders voor de plaat en er was steeds wel een letter zichtbaar, dus alle foto's naast elkaar gelegd en het kenteken in elkaar gepuzzeld, dan voel je je hard genaaid als je alsnog alles moet betalen plus vast nog een boete omdat ie zn poot ervoor hield :+

ben een keer 3x op 1 avond van voren geflitst 8-)

Onze helden waren met 4 (jawel) flitswagens in het waalhaven gebied in Rotterdam de staatskas aan het spekken en omdat het savonds was, zag je constant geflits in lucht. ff checken waar ze precies stonden, ik heb er 3 weten te scoren, de 4e was net weg :(

ik heb een keer een grappig verhaal gehoord over een vent die hier in de buurt altijd zijn voet voor zijn nummer plaat hield. iedere keer hield ie z'n voet iets anders voor de plaat en er was steeds wel een letter zichtbaar, dus alle foto's naast elkaar gelegd en het kenteken in elkaar gepuzzeld, dan voel je je hard genaaid als je alsnog alles moet betalen plus vast nog een boete omdat ie zn poot ervoor hield :+

Zwerft daar ook niet een foto van rond op het internet?

Duitsland moet van voren, bestuurder moet zichtbaar zijn volgens Duitse wetgeving...

Heb ooit op m'n Kreidler in een dronken bui (ja toen was ik nog jong en onbezonnen, nu alleen nog...ehh verstand komt met de jaren bedoel ik *D ) door rood gereden. FLITS! Toen ben ik er maar rondjes omheen blijven rijden door rood tot hij niet meer flitste... O-)

Koz

Echte Joe Bar actie ja... Dus je begon goed geschoren en je had een lange baard op de foto bij het laatste flitsje??

Ben zo vaak van voren geflits.
Gelukkig iedere keer op de motor.

Kom je ergens waar je niet bekend bent in het donker en plotseling flits.
Soms schrik je ervan :)

Terug
Bovenaan Onderaan