Vast zitten van de achterbrug as van mijn cr uit 2002

Hamer

Die hard MF'er
28 mrt 2006
923
0
Kortrijk (belgië)
Nu ben ik het echt beu aan het worden, ik ben al een tijdje toe aan niewe lagers voor mijn achterbrug.

Maar nu krijg ik er die as niet uit, ik heb echt al alles geprobeerd:

1) Kloppen met alle grotes van hamers.
2)Opwarmen met brander en op kloppen met een hamer.
3) Met een "polietrekker" uit proberen te persen.
4) Met een spanschroef uit proberen te persen

Maar na dit alles nog nix van beweging in dat verdomde asje. ;(

Nu heb ik het ingespote met kruipolie en ik ga morgen nog eens proberen te kloppen en te persen, maar ik denk dat het tevergeefs is.

Geeft iemand nog tips hoe ik die stomme as erruit kan krijgen, dan hoor ik het graag want ik ben echt ten einde raad en ik heb nu al genoeg tijd verloren met die as.
:(
 
Nog effe een foto van de as.
bikepics-842724-full.jpg
 
met een bankschroef der uit persen, een losse banschroef der omheen klemmen en dan een busje aan de ene kant waar de as een stukje in kan steken en dan aandraaien.


een bankschroef is een handige tool voor perswerk,
 
Inderdaad goed vet houden, ook de as!

Maar zal toch met geweld moeten gaan. Denk dat ie of vast is geroest, of dat de lagerbussen in de as zijn gesleten.
Dan heb je een groot probleem.

Motor op de kant leggen, dikke ijzeren staaf er op, en grote hamer!


En dan Rammen! :Y

Ik zal dan morgen rammen he.
Maar wat bedoel je mer een groot probleem?
Moet ik dan een nieuwe as ofzo.

Het is allemaal de schuld van de vorige eigenaar, die mensen die hun moto niet op tijd smeren. Bij mij worden om de 6 maanden alle lagers gesmeerd.
 
Die stalen busjes in de lagers, slijten doordat de lagers vast gaan zitten, in op de as.
Dus dan blokkeerd dus de as in de busjes, en krijg je hem er moeilijk uit.

Dan moet je de as wel vervangen jah.

Let wel, kán he.
Kan ook wel helemaal vastgeroest zitten..

Dus flink in de kruipolie, en nachtje laten weken.


Het moet er toch uit, heel of kapot. :)
 
om de zes maanden je achterbrug lagers smeren, dat zou ik als ik jouw was iets vaker doen, wat te denken van na iedere afspuitbeurd


der kruipt zo wat vocht naar binnen en vet heeft ook maar een beperkte levensduur, vet is namelijk een soort spons die olie vasthoudt, de olie zal na verloop van tijd verdwijnen en er blijft alleen een droge spons over zonder een enkele smerende werking.

ik zou iets meer aandacht aan je achterbruglagers besteden, het is een kleine moeite om deze te smeren.

Als je verstandig bent maak je er meteen smeernippels in, dat heb ik ook gedaan dat scheelt nog meer tijd
 
Heb je geen trekhaak? _O-


Kan idd bloed zweet en tranen kosten zoiets,lekker een nachtje laten kruipen en dan nog eens met een frisse moed er tegenaan gaan,en probeer de as er wel uit te halen als het achterwiel op de grond staat,dat wil ook nog weleens helpen,heb namelijk wel eens iemand met hetzelfde probleem zien zweten,was erg leuk om te zien trouwens :]
 
Ik heb ook al iemand hiermee zien zweten! Met een stuk ijzer en een dikke hamer, alleen er werd een keer misgemept, vol op zijn knie! *O* Deze persoon in kwestie werd zo wit als een laken en ging maar even binnen op de bank zitten met een stuk ijs. Hij voelde zich niet zo lekker. Haha achteraf hebben we er nog vaak om gelachen!
Maar de as is er op deze manier wel uitgekomen.
 
Ik heb ook al iemand hiermee zien zweten! Met een stuk ijzer en een dikke hamer, alleen er werd een keer misgemept, vol op zijn knie! *O* Deze persoon in kwestie werd zo wit als een laken en ging maar even binnen op de bank zitten met een stuk ijs. Hij voelde zich niet zo lekker. Haha achteraf hebben we er nog vaak om gelachen!
Maar de as is er op deze manier wel uitgekomen.
Ja je moet wat afzien tijdens het sleutelen,heb ook al vaak vloekend en wit weg getrokken ff moeten bijkomen })
 
en sleutelwondjes horen der ook bij,

tenminste dat heb ik vaak, dat ik aan het eind van de week allemaal kleine schaafwondjes en sneedjes in mijn hand heb van het sleutelen, als ik een week intensief gesleuteld heb
 
Kruipolie en geduld . Elke dag inspuiten. best nog telkens na een ritje als de motorwarmte zich goed heeft doorgezet opd e achterbrug.
Heb zo de scharnierpennen van mijn achterbrug losgekregen na 5 dagen inspuiten.

Indien geen geduld, grote hamer :9
 
om de zes maanden je achterbrug lagers smeren, dat zou ik als ik jouw was iets vaker doen, wat te denken van na iedere afspuitbeurd


der kruipt zo wat vocht naar binnen en vet heeft ook maar een beperkte levensduur, vet is namelijk een soort spons die olie vasthoudt, de olie zal na verloop van tijd verdwijnen en er blijft alleen een droge spons over zonder een enkele smerende werking.

ik zou iets meer aandacht aan je achterbruglagers besteden, het is een kleine moeite om deze te smeren.

Als je verstandig bent maak je er meteen smeernippels in, dat heb ik ook gedaan dat scheelt nog meer tijd


Ik rij maar om de 3a4 weken, dus ik d8 wel dat 2a 3 keer per jaar voldoende is.
Verder heb ik alleen nog maar met kruipolie gespoten en morgen ga ik hem plat leggen en met men zwaarste hamer kloppen.
En als dat niet lukt, de slijpschijf. :9
 
Nog even een tip van mij:

Mocht je nog met de grote hamer aan de gang gaan, zorg dan dat de energie die je er in slaat niet weggaat via het frame of een zachte ondergrond(gras oid). Dus zorgen dat hij goed steunt op een vaste ondergrond rond om de lagers.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken :?
 
ik heb het geprobeerd, eerst met een zware hamer, dan met de voorhamer maar nix.
Dan maar de as doorgeslepen, en nog zit ie vast.
Morgen moet ik toch naar de dealer dus gaat ie mee.
Weer wat werk voor de dealer, hopelijk heeft ie veel geduld of een magic gereedschapje.
 
ik heb het geprobeerd, eerst met een zware hamer, dan met de voorhamer maar nix.
Dan maar de as doorgeslepen, en nog zit ie vast.
Morgen moet ik toch naar de dealer dus gaat ie mee.
Weer wat werk voor de dealer, hopelijk heeft ie veel geduld of een magic gereedschapje.

Ja de dealer heeft het waarschijnlijk zo voor elkaar, de meesten hebben wel een (verticale) hydraulische pers staan, eitje voor ze
 
Terug
Bovenaan Onderaan