vastloper bij stilstand???

Gerwen

Rookie
31 okt 2006
8
0
beveren-waas
Gisteren ging ik even rijden op m'n kawa GPZ 500 (eigenlijk het Amerikaanse model, de EX).
Je weet wel, goed opwarmen en dan even lekker gassen langs slingerbaantjes.
Toen de E17 terug huiswaarts genomen, geen enkel probleem. Stop ik even bij een maat van me om wat bij te lullen, en na ongeveer tien minuten wil ik de gipzer opnieuw starten...
euhm... nee dus. De startmotor slaat aan, maar krijgt blijkbaar geen beweging in de cylinders. Ook wanneer je 'm in z'n één zet en probeert om hem al lopende te starten krijg je enkel een slepend achterwiel. |(
Hoe is dit mogelijk, vrienden?
:) ik ben benieuwd...

Ohja, een duizendtal kilometer terug zijn de kleppen gesteld, olie ververst, nieuwe luchtfilter, koelwater,...
 
Hmm, dat kan een weerstand van het blok zijn
Kort verhaal
Nieuw blok onder een wingding gegooid
Startmotor kreeg um niet in de rondte, kreeg er geen beweging in
Even touwen aan gedaan, 12 meter even slepen achter de auto met 2o km per uur, in de 4e versnelling gegooid, en blok ging rondt, gestopt, gestart, de startmotor kon ut nu ook zelf
 
Als je hem aan wil duwen moet je hem ook niet in de 1 zetten, maar in drie. Dan zal het achterwiel wel minder slippen. Of iemand er op en een ander laten duwen. Als er mechanisch niks mis is dan moet dat probleemloos lukken in de 3e.
 
Op een GPZ zit een systeem dat ervoor zorgt dat je de bak niet in een andere versnelling dan z'n één kan zetten, althans bij stilstand. Morgen eens proberen aantrekken, en als het niet wil lukken even een bevriende monteur aanporren lijkt me.
Alvast bedankt voor de reacties, en als er nog ideeën zijn, laat maar komen!
 
Doe bij slepen wel voorzichtig
denk aan
- bochten
- verkeer wat ook geen voorrang heeft
- lengte touw
- remweg

wel helm op en handschoenen aan.
Nooit remmen in een bocht op sleep, de weg is vochtig, dus glad

En met de koppelen moet je ook in de 2 e en 3e kunnen komen
 
Oei, ik weet niet hoeveel kilometer je GPZ heeft gereden... Maar wat een vrij bekend euvel is bij een GPZ is dat de de magneten van het vliegwiel losraken |( .

Ik hoop het niet voor je, maar het is een mogelijkheid.
 
En de speculatiewinnaar is: Het vliegwiel!
M.b. de magneetjes die door ouderdom los zijn geraakt, inderdaad een bekend zwaard van Damokles.

Niemand in de buurt (Antwerpen, Sint-Niklaas, Waasland in general) met een vliegwieletje op overschot? *D
 
heb ik ook gehad op mijn EN 500,zelfde blokkie trouwens als een gpz.
op de sloop een vliegwiel gescoord voor 170 eurootjes!
probeer wel een vliegwiel met ingekapselde magneten te vinden.
en eerst het oude vliegwiel er af halen om het stuknr te hebben,er bestaan 2 soorten naargelang het bouwjaar,met 1 of 2 oppikkers voor de onsteking(ik spreek uit ervaring)

rekkie
 
En de speculatiewinnaar is: Het vliegwiel!
M.b. de magneetjes die door ouderdom los zijn geraakt, inderdaad een bekend zwaard van Damokles.

Niemand in de buurt (Antwerpen, Sint-Niklaas, Waasland in general) met een vliegwieletje op overschot? *D


probeer eens Moto/brommerwinkel JAN VAN KETS in Halle zoersel
Lindedreef 3
03/383.68.38

die heeft redelijk veel liggen/staan

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan