DeMotorduvel

MF veteraan
16 feb 2008
4.694
335
Welkom bij alweer het derde deeltje Veendam en omstreken!

Dit waren de 2 voorafgaande topics:


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Agenda:

Volgt...

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Topic members en hun bikes:

TheWarrior


- Yamaha RD500LC
- Honda NS400R
- Moto Guzzi 850 LeMans II
- MV Agusta F4-1000
- Honda CR500

IMG_4269.JPG

temp.jpeg


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

DucatiPower

Screenshot_20220117-133734_DuckDuckGo.jpg

❤️
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Snijboon

BMW F800GS 2010
KTM 250 SX-F 2019
Project Suzuki GSX400F Caferacer (in aanbouw)

20210220_152455.jpg

FB_IMG_1634112165032.jpg


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Electricc94

BMW1200GS

IMG_20210717_211332.jpg


________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Als je ook in de openingspost wilt? Doe dan even een berichtje met een mooie foto van je motor, plus wat je er allemaal over wilt vertellen, en dan zet ik je erin. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor suggesties, wijzigingen en dingetjes voor in de agenda.

Graag tot ziens!
Duvel
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook deze volgen. Bedankt voor je actie @DeMotorduvel

Voor wat betreft het plaatsen van foto's van mijn motor(en), ik heb in de 40 jaar dat ik motor rijd nogal een collectie opgebouwd, een aantal zijn rijdend, een aantal zijn projecten. Ik heb hier een foto waar vier van mijn rijdende motoren opstaan.
Yamaha RD500LC
Honda NS400R
Moto Guzzi 850 LeMans II
MV Agusta F4-1000
RD-NS-LM-MV.jpeg


Ook ben ik regelmatig te vinden op Vledderveen met deze knetterende knalpiep:

IMG_4269.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zal ook eens zwaaien
Rijdt momenteel BMW F800GS 2010
Project Suzuki GSX400F Caferacer in aanbouw
En algedurig maar altijd te weinig op de KTM 250 SX-F 2019
 

Bijlagen

  • 20210220_152455.jpg
    20210220_152455.jpg
    184,2 KB · Weergaven: 17
  • 20201120_142551.jpg
    20201120_142551.jpg
    215,9 KB · Weergaven: 13
  • FB_IMG_1634112165032.jpg
    FB_IMG_1634112165032.jpg
    85 KB · Weergaven: 21
Top, mooie actie foto :Y
Ik heb je erbij gezet.

Wil je het project in aanbouw er ook bij hebben?
Of doe je ff een mooie foto als hij klaar is?
 
Nou de eerste klauw is uit elkaar. Wat een troep zeg. Gekke vraag misschien maar is afspoelen in water goed om al het losse zand ff weg te krijgen? Of moet ik dan bang zijn dat alles achterblijft in de leidingen straks?
 

Bijlagen

  • 59F5BB47-CBC9-4EAC-B7FB-4C613105E745.jpeg
    59F5BB47-CBC9-4EAC-B7FB-4C613105E745.jpeg
    239,2 KB · Weergaven: 16
Kun je het zand niet met perslucht wegblazen? Denk niet dat water veel kwaad kan wanneer je alles daarna goed droogt maar betwijfel of je met water alle zand wegkrijgt, zand en water geeft blubber die weer in hoekjes kruipt en wanneer het water is verdampt, opnieuw zand wordt. In de ultrasoon zou nog mooier zijn, dat doe ik meestal wanneer ik iets makkelijk en goed schoon wil krijkgen
 
Goed bezig 💪

Over knutselen gesproken. Ze hebben nu een kleine kolomboormachine in de aanbieding bij de Gamma.
Ik heb er ook eentje opgehaald en vind het echt geen raar ding voor dat geld 👍

 

Bijlagen

  • DSC03792.JPG
    DSC03792.JPG
    159,6 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Bouten insmeren met vet of anti slippasta tegen het vast gaan zitten werkt wel, je moet er wel rekening mee houden dat je dit niet doet voor bouten die je op een moment (met momentsleutel dus) vastzet. Door de verminderde wrijving zal je deze namelijk vaster zetten dan zou moeten.
 
Gekke vraag misschien maar is afspoelen in water goed om al het losse zand ff weg te krijgen
Kan idd of wasbenzine werkt ook altijd wel. Tandenborstel gebruiken is ook altijd handig met zoiets. Sowieso daarna ff met de compressor erover 👌🏻👌🏻

Ik gebruik ook gewoon mengelmoesjes van wasbenzine en all purpose degreasers daarvoor. Ben wel fan van het merk Poorboys... Is zeer goed betaalbaar zoals het merk ook aangeeft 😂😂 en werkt als een tiet

Screenshot_20220119-105519_DuckDuckGo.jpg

vind het echt geen raar ding voor dat geld 👍
Is idd geen gekke prijs als je zoiets nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
Dat spul kende ik nog niet 👍

Same here, ook wel een fan van wasbenzine (niet die vieze "eco" variant trouwens), of gewoon wat "oude" benzine, om de dikste meuk eraf te krijgen.
Vaak ook maar net wat ik toevallig nog heb staan. Daarna afblazen met perslucht en alles opnieuw invetten waar dat moet.
 
Is idd geen gekke prijs als je zoiets nodig hebt
Dacht ik ook. Ik heb onlangs mn boor-frees machine verkocht om dat geld alvast weer vrij te maken voor een grotere. Maar ondertussen heb ik ook alweer wat klusjes liggen waarbij er nauwkeurig geboord moet worden #stuurdemper Dus ben met dit ding mooi even uit de brand totdat ik weer een echte freesbank kan kopen *O*
 

Wat is van alles dat je hebt eigenlijk jouw favoriete motor?
Die NS en RD zijn twee takt toch?

Wel bijzonder dat je dat spul goed aan de loop kan houden :}

Ik vond nog een mooi stukje over Joey Dunlop, tweetakt over de Isle of Man.

 
Laatst bewerkt:
Even een beetje creatief bezig geweest en valdoppen voor de Gixxer gemaakt. Ze zijn van POM / Delrin met aluminium kern. Zulke dingen voelen voor mij altijd een beetje als zijwieltjes. Maar als je per ongeluk toch eens flink uitglijdt dan is het toch fijn als ze erop zitten 😇


DSC03789.JPG

6.JPG

5.JPG


Verder ben ik nog steeds bezig met de stuurdemper.
De reparatie is nog niet klaar, en ben nog aan het broeden over de beste montage 🤔
 
Laatst bewerkt:
Wat is van alles dat je hebt eigenlijk jouw favoriete motor?
Die NS en RD zijn twee takt toch?

Wel bijzonder dat je dat spul goed aan de loop kan houden :}

Ik vond nog een mooi stukje over Joey Dunlop, tweetakt over de Isle of Man.

Even reageren op jouw vraag voor wat betreft mijn favoriete motor uit mijn collectie. Je hebt gelijk de RD en de NS zijn beide 2T, dit betekent dat onderin de toeren er weinig gebeurt tot je in de powerband komt en dan begint alles pas echt te leven. Bij de NS gaat bij +/-7000rpm de ATAC in de uitlaat open en dat verneem je wel, bij de RD gaat het wat geleidelijker. De Guzzi heeft een best wel extreme zithouding, beetje cafe racer style en het geluid van een dikke V-twin met Lafranconi's is ook lekker. Maar wanneer ik dan op de MV stap dan merk ik dat dit toch allemaal een stuk strakker stuurt en dat er altijd vermogen is, bijna ongeacht het toerental. Het gemak waarmee je op de MV hard gaat is niet te vergelijken met mijn andere motoren. De CR500 echter, hoewel natuurlijk lang niet zoveel pk's als de MV maakt op mij, nog steeds na al die jaren, de meeste indruk. Wat een brute machine. Ik heb altijd het gevoel dat de CR de controle heeft en ik alleen maar een passagier ben. Iedere keer wanneer ik daarop rijd is het spannend en een gevecht, en dat maakt het juist zo gaaf.

Ik ben trouwens ook bezig met een restauratie van een Suzuki GT750 (ook een 2T):


Staat nu al een tijdje stil vanwege andere activiteiten maar ga binnenkort de draad weer oppakken.
 
Even reageren op jouw vraag voor wat betreft mijn favoriete motor uit mijn collectie. Je hebt gelijk de RD en de NS zijn beide 2T, dit betekent dat onderin de toeren er weinig gebeurt tot je in de powerband komt en dan begint alles pas echt te leven. Bij de NS gaat bij +/-7000rpm de ATAC in de uitlaat open en dat verneem je wel, bij de RD gaat het wat geleidelijker. De Guzzi heeft een best wel extreme zithouding, beetje cafe racer style en het geluid van een dikke V-twin met Lafranconi's is ook lekker. Maar wanneer ik dan op de MV stap dan merk ik dat dit toch allemaal een stuk strakker stuurt en dat er altijd vermogen is, bijna ongeacht het toerental. Het gemak waarmee je op de MV hard gaat is niet te vergelijken met mijn andere motoren. De CR500 echter, hoewel natuurlijk lang niet zoveel pk's als de MV maakt op mij, nog steeds na al die jaren, de meeste indruk. Wat een brute machine. Ik heb altijd het gevoel dat de CR de controle heeft en ik alleen maar een passagier ben. Iedere keer wanneer ik daarop rijd is het spannend en een gevecht, en dat maakt het juist zo gaaf.

Ik ben trouwens ook bezig met een restauratie van een Suzuki GT750 (ook een 2T):


Staat nu al een tijdje stil vanwege andere activiteiten maar ga binnenkort de draad weer oppakken.
Hoop je nog een keer te spreken op de crossbaan
Ben wel erg benieuwd naar die dikke CR500 in het echie
 
Ondertussen wordt er hier ook nog steeds wat geknutseld.
Stuurdemper gereviseerd, beugeltje gemaakt en gemonteerd *O*

DSC03842.JPG
 
Laatst bewerkt:
Na een bezoekje aan motorduvel ook maar een account aangemaakt na het vele meelezen

Dit is mijn recent aangekochte gsxr 600 uit 97
Plannen zijn om deze de komende tijd beetje bij beetje mooier te maken


Ook heb ik nog een xj900 diversion uit 2003 staan
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220129-230146~2.png
    Screenshot_20220129-230146~2.png
    773,1 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20220128-WA0000.jpeg
    IMG-20220128-WA0000.jpeg
    256,5 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan