• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ventilator van mijn intruder VS 700

harriehe

MF'er
Lid geworden
21 apr 2008
Waarderingsscore
0
Wie kan mij iets vertellen over het moment dat de ventilator moet gaan draaien bij een intruder VS 700.
Dit vraag ik me af, daar ik de ventilator nog niet heb zien draaien bij mijn intruder, ondanks het warme weer van de laatste dagen.
Hoe kan ik dit controleren, wie kan mij dit op een eenvoudige manier uitleggen.
Motor heeft geen temperatuurmeter, dus ik kan niet zien of motor te heet word.
Graag advies, hoe ik kan controleren of de ventilator niet kapot is.

Hoe kan ik 12 v op ventilator zetten. Ik kan nergens bij, volgens mij. Of moet ik alles uitbouwen. Radiator leegmaken, loskoppelen. Wie kan mij dat vertellen. Zo kan ik nergens bij. Ventilator kan ik wel gewoon draaien, dus zit niet vast. Maar ik ben onzeker, omdat hij tot nu toe niet heeft gedraaid. Ook niet bij het hete weer.
Ik ben bang dat dadelijk de motor te heet word.
Wie kan mij vertellen wat ik precies moet dan. Graag stapje voor stapje.
Mijn kennis van deze motor is nog niet groot
b.v.d.

Ik heb ook een 700 gehad en heb ook nooit de fan zien of horen lopen en nooit een moment druk om gemaakt.
Intruder is half lucht en half watergekoeld dus koelen doet ie wel, alleen niet te lang stationair laten draaien op warme dagen maar dat is met de huidige benzineprijzen toch al niet aan te raden.

De watergekoelde VS-jes moeten het echt heel warm krijgen voordat de fan aanslaat. Ik heb zelf ook een paar jaar op een VS700 gereden en nooit de fan zien draaien, behalve als ze 'm testen door > 10 minuten stationair te laten draaien.

Als het goed is zit er een thermoswitch op je radiator geschroefd .
Trek de stekker eraf en verbind deze door met een pincet.
De ventilator moet aanslaan.
Weet niet of je kontakt aan of uit kan laten sommige motoren draait de fan buiten het kontakt om . Zo ook m`n VT700 shadow bv .

In ieder geval komt het bijna nooit voor dat de ventilator zelf stukgaat, en gebeurt dit wel, dan is het motortje gewoon vastgerot door oxidatie. Dit kan je voelen door een slinger te geven aan de ventilator. Draait hij niet of voelt hij alsof je aan een rot lager loopt te draaien, dan zou ik hem vervangen. :)

ventilatortje kan ik met de hand draaien, loopt soepel. Waar kan ik die thermoswitch vinden. Alles zit zo dicht op elkaar er is haast geen ruimte tussen ventilatorhuis en cylinder.
Verder zie ik hier een draad uitkomen die naar boven gaat loopt en achter kappen verdwijnt

Deze topic kan op slot want ik heb vandaag geconstateerd dat de ventilator wel werkt.
Ik moest vandaag door de stad, was erg druk en kon niet vlot doorrijden, dus veel stoppen. Op een gegeven moment begon de ventilator te draaien.
Dus hiermee is mijn vraag/probleem beantwoord.
bedankt voor jullie reactie's

50 kilometer rijden bij 25 graden volle zon, dat met draaiende motor voor de ketelbrug , die dan net naar boven is, gaan staan -als eerste- dan moet ie zo'n beetje aanslaan.

Echt héél laat!!

Terug
Bovenaan Onderaan