• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Veranderen van garage

Diceman

MF'er
Lid geworden
2 aug 2009
Waarderingsscore
0
Beste,
Kan iemand helpen.
Ik zou willen veranderen van garage maar de garage in Gent wil mijn onderhoud niet doen omdat ik hem daar niet heb gekocht. Mijn garage heeft al twee keer geflatert met mijn bandendruk.
Eerst 300gr teveel druk, nu 300gr te weinig ondanks mijn uitdrukkelijke vraag. De hoofdpikkel moest gesmeerd worden en is ook niet gebeurt maar ik heb wel 110€ aan weerkueren betaald.
Wat kan ik doen?????

Ik zou eens met de garage gaan praten en vragen waarom men niet alle opdrachten heeft uitgevoerd en hen vragen om het alsnog te doen. Doe dat op een rustige en kalme manier: razen zal niets oplossen.

Aan een verkeerde bandendruk zou ik niet zo zwaar tillen. Dat is iets wat wel meer gebeurt, gewoon zelf even controleren. Het zou niet mogen maar wat zou het?

Misschien wijken jou drukmeter en die van de garage wel wat af .... Zelf doen ..... Geen gezijk.
Als je dit verhaal bij die andere garage verteld hebt snap ik dat ze je niet als klant willen, en de huidige zal blij zijn als je niet meer terug komt. :)

Beste,
Kan iemand helpen.
Ik zou willen veranderen van garage maar de garage in Gent wil mijn onderhoud niet doen omdat ik hem daar niet heb gekocht. Mijn garage heeft al twee keer geflatert met mijn bandendruk.
Eerst 300gr teveel druk, nu 300gr te weinig ondanks mijn uitdrukkelijke vraag. De hoofdpikkel moest gesmeerd worden en is ook niet gebeurt maar ik heb wel 110€ aan weerkueren betaald.
Wat kan ik doen?????

Zelluf doen !!

[TOPIC=376153/0/0/sleutelcursussleutelcursus]Sleutelcursus?[/TOPIC]

Meer bandenspanning want zwaar beladen met duo over de snelweg.
Minder bandenspanning want alleen rijden over secundaire wegen..

Of moet het allemaal volgens het boekje. :?

Ik snap trouwens niet dat een garage een betalende klant kan weigeren.
Als je de motorscooter occasion van een particulier koopt moet je toch ook niet bij dezelfde garagist als de oude eigenaar klant worden..

Laatst bewerkt:
dat is in belgie geloof ik net even anders dan nl, waar ze hier ook vaak gewoon je garantie over nemen doen ze daar wat moeilijker.

misschien is dit daar gewoon een gentelman afspraak.

Bandendruk kan misschien niet zo speciaal zijn maar als het om 30% meer of minder gaat voel je dit wel.
Bedankt voor de reacties.

ik weet precies wat je bedoelt betreffende vertrouwen in je dealer.
ik heb hier hetzelfde gehad met de dealer 500 meter van mij vandaan.
nu ga ik regelmatig 60 km de andere kant op omdat ik daar niet alleen de service krijgt die ik voor ogen heb maar ook standaart een leen motor mee krijgt.
verder is daar alles bespreekbaar zonder dat je in welles nietes gesprek terecht komt.

Oh ze bestaan dus nog wel.
Ben persoonlijk al zo vaak voorgelogen dat ik niemand meer vertrouw aan mijn motor die er geld aan verdient en waar ik zelf niet naast sta.

Leer mezelf elke keer weer iets bij en doe zo goed als al het onderhoud zelf.
Daarom ook een 21 jaar oude suuz gs500gekocht.

en ik help steeds vaker andere met het reguliere onderhoud.
zo helpen we elkaar een beetje.

Ben persoonlijk al zo vaak voorgelogen dat ik niemand meer vertrouw aan mijn motor die er geld aan verdient en waar ik zelf niet naast sta.
Eerlijkheid moet er hoe dan ook zijn.

Qua prijszetting moet men nu eenmaal rekening houden met alle kosten die een merkgarage met zich mee brengt.
Probleem is echter dat degene die betaalt het steeds te veel zal vinden en degene die ontvangt zal het steeds te weinig vinden.

Indien er bij de TS in de buurt een andere garage is die hem wilt verder helpen is de keuze -gezien zijn mate van ergernis- vlug gemaakt.
De TS kan ook 60km verderop naar een garage gaan waar alles organisatorisch beter op het punt staat.
Indien de TS niet zo ver weg naar een garage wilt gaan zal hij eens moeten gaan praten met de huidige garagist. Maar dat is een keuze die de TS zelf moet maken.

Ik woon ook in België en had toendertijd een nieuwe Honda PCX 125 gekocht bij een grote dealer. Als die kon verkopen dan waren de praatjes en de grapjes genoeg aanwezig. Maar toen ik mn motor ging ophalen kende ze me ineens niet meer. Ben daar dus nooit meer terug geweest. Andere dealers hier in de buurt hadden geen problemen om mijn onderhoud over te nemen.
Heb nu een Honda dealer weliswaar een half uur rijden van me vandaan, maar dat is gewoon klasse service. Altijd tijd voor een praatje en als ik wil mag ik rustig erbij staan. Hij zei:"Kijk het is jouw motor, jouw eigendom dus dan heb je recht om te zien wat eraan gebeurd"

Oh ze bestaan dus nog wel.

Leer mezelf elke keer weer iets bij en doe zo goed als al het onderhoud zelf.
Daarom ook een 21 jaar oude suuz gs500gekocht.

en ik help steeds vaker andere met het reguliere onderhoud.
zo helpen we elkaar een beetje.

Dus uit wantrouwen tegenover zo'n beetje iedereen die van aan motoren repareren zijn beroep of bedrijf gemaakt heeft, start je met onderhoud voor jezelf en steeds meer anderen? Dat kan toch niet kloppen? Ga maar na: De mensen die bij door jou "geholpen" worden met hun motor, vertrouwen jou toch ook (en blijven dat doen als het goed is)?

Zo zijn er ook motorzaken waar klanten terecht de boel in goed vertrouwen heen kunnen brengen, en natuurlijk is dat duurder als zelf doen - maar dan ook een hoop tegenover.

En ik neem het niet op voor te dure bedrijven of die waar iedereen geflest wordt, maar de meeste bedrijven werken hard om in die 6 maanden dat het "motorseizoen" is de kost te verdienen dus stellen dat het nergens te vertrouwen is, klopt niet.

Buiten dat: Als er genoeg beunhazen zijn, blijft er ook geen motorzaak over - en je kunt niet alle gereedschap of kennis zelf hebben - niet als 1-manszaak en zeker niet als beun de haas...

De reden dat garages soms de boel flessen is dat de mensen tegenwoordig geen bal meer van techniek snappen en zich niet interesseren. Dat gecombineerd met slecht ondernemerschap.

Plus de meeste autohandelaren en motorhandelaren gaat het om winstmaximalisatie en om dat te combineren met goed ondernemerschap en klantenbinding daarvoor moet je de juiste persoon zijn met een goed karakter en geen snelle jongen.

De reden dat garages soms de boel flessen is dat de mensen tegenwoordig geen bal meer van techniek snappen en zich niet interesseren. Dat gecombineerd met slecht ondernemerschap.

Plus de meeste autohandelaren en motorhandelaren gaat het om winstmaximalisatie en om dat te combineren met goed ondernemerschap en klantenbinding daarvoor moet je de juiste persoon zijn met een goed karakter en geen snelle jongen.

Klopt helemaal. Probleem van de argeloze klant is echter, dat ze eigenlijk de betrouwbaarheid willen van de juiste persoon met een goed karakter, maar de praatjes van de snelle jongen zo lekker vinden klinken... Waardoor ze er onbewust voor openstaan er in gezogen te worden.

Wat ook meehelpt is een groot deel van alle mensen die een motor willen kopen: Te vaak wordt alleen op de laagste prijs gelet, en als je dat lang genoeg doorzet gaat het uiteindelijk altijd ten koste van de kwaliteit. Maar dat is dan weer niet de bedoeling, dan is die verkoper een oplichter.

Ik denk dat een bedrijf wat geen verkoop-activiteiten heeft (of in elk geval niet als primaire inkomstenbron) dan ook betrouwbaarder kan zijn als waar wel verkopen worden gedaan. Immers: iedereen kan begrijpen dan een bepaalde reparatie zus en zoveel tijd kost X het geldende uurtarief+een paar onderdelen dus waar de prijs van een reparatie vandaan komt.
Niet iedereen wil begrijpen dat 2 vergelijkbare occasions een prijsverschil hebben... En daar gaat een verkoper dit uiteindelijk gewoon maar 1 ding wil: verkopen - niet altijd even eerlijk mee om.

Ga maar na: Hoeveel import uit duitsland wordt er niet aangeboden zonder onderhoudsboekjes? Terwijl juist daar dit soort dingen heel goed wordt bijgehouden...

Exact ik hoorde ooit van iemand dat hij heel tevreden was over ........ toen ik vroeg vertel ?

Ja ze hebben daar een fijne koffiehoek _O-

Wat ik een dikke plus vind is een garage waar bij de werkplaats een groot raam is geplaatst zodat je van de ander kant kan kijken.

Dat schept vertrouwen, dat je niet op de vingers mee kijkt snap ik niemand wil als ie bezig is een ander continue horen praten.

Ik niet tenminste is net hetzelfde als dat je vrouw voor de 5e keer haar koffer inpakt, het gewicht noemt en zegt " Goed He ! " :r

Winstmaximalisatie hoeft geen probleem te zijn, als het maar met een langetermijnvisie gebeurt. Op korte termijn is het altijd in het nadeel van de klant.

Ik vind het juist belangrijk dat de zaak aan mij geld verdient. Dat is nl. 1 van de voorwaarden dat die zaak straks nog steeds bestaat. Dat is natuurlijk iets anders dan dubbel tarief of rekenen wat niet geleverd wordt.
Als men dan goed werk levert, betrouwbaar is, met mij meedenkt en af en toe een advies geeft komen we al een heel eind.
Ik heb 'zo'n zaak gevonden bij eerste aanschaf en kom daar na 5 jaar nog steeds.

Laatst bewerkt:
Het relaas van TS vind ik ik vaag. Geflaterd met bandenspanning, die 0,3 bar verschil kan al de afwijking zijn tussen de ene en de andere meter. En 0,3 bar verschil merk je wel, maar het is niet zo dramatisch dat je de eerste de beste bocht onderuit wiebert. Die 110€ arbeidsloon was ook vast niet voor het op spanning brengen van de banden. Plus, als je het dan toch iedere keer gaat nameten, breng ze dan lekker zelf op spanning.

Algemeen, zoek inderdaad een zaak waar je je prettig bij voelt. In de loop van de tijd heb ik voor alles met twee wielen een goede zaak gevonden. Voor mijn brommers en scooters ga ik naar een brommerzaak bij mij om de hoek. Voor mijn snelle bromscooter en mijn motorscooter ga ik naar een andere scooterzaak 10km verder. Mijn motorfiets wordt onderhouden door een expert van het type (die ik via MF leerde kennen) en voor alle kleding, sloten en accessoires ga ik naar Motoport Wateringen. Bij al deze zaken/mensen word ik perfect geholpen en dan reken ik ook af met een glimlach.

tis eigenlijk best grappig hoe sommige geen antwoord geven op zijn vraag....
maar met kritiek komen en met advies hoe jij het dan moet aanpakken bij die garage of bij welke garage dan ook, lol.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan