Verbouwing Suzuki GSX 750 ES

Ik rij zo'n 12 jaar met Dyna bobines, andere dan wat jij op het scherm hebt, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Maar als de ouden het goed doen, dan zou ik er persoonlijk geen geld aan uit geven om er wat anders aan te hangen.
Denk dat je het moet nuanceren:

Ik heb als eerste een dyna ontsteking ingebouwd ipv contact punten. Daardoor liepen de originele Suzuki bobines warm (en begonnen uit te vallen)
Daarna omgeschakeld (op advies van Dyna zelf, ben daar prima geholpen!) op de dyna coils.
De ombouw zelf staat hier: inbouw dyno coils

Ben er zelf dik tevreden mee. Draaien al jarenlang probleemloos.
Heb, na restauratie, alweer 15k met deze GS gereden *O*

Resume: denk dat een combi van oud en nieuw niet zo goed zal werken:
-contact puntjes met Dyna coils > extra slijtage (en dus afstel werk) van de contact puntjes
-Dyna onsteking met originele bobines > bobines te warm en uitval.
 
Denk dat je het moet nuanceren:

Ik heb als eerste een dyna ontsteking ingebouwd ipv contact punten. Daardoor liepen de originele Suzuki bobines warm (en begonnen uit te vallen)
Daarna omgeschakeld (op advies van Dyna zelf, ben daar prima geholpen!) op de dyna coils.
De ombouw zelf staat hier: inbouw dyno coils

Ben er zelf dik tevreden mee. Draaien al jarenlang probleemloos.
Heb, na restauratie, alweer 15k met deze GS gereden *O*

Resume: denk dat een combi van oud en nieuw niet zo goed zal werken:
-contact puntjes met Dyna coils > extra slijtage (en dus afstel werk) van de contact puntjes
-Dyna onsteking met originele bobines > bobines te warm en uitval.
Zo ver ik weet ben je voor contactpunten en CDI verschillende bobines nodig.
GSX heeft standaard al een electronische ontsteking, zo ver ik weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan