Verbranding/slag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Peeters

Ich habe nicht euch gedroht un bin geband
Hans,

Ik wil graag een duidelijk antwoord op mijn vraag, het liefst gewoon een ja het klopt van nee.
Het gaat namelijk over⬇

Dus eigenlijk verbrand het de benzine, en de zuiger gaat omlaag en de zuiger gaat weer omhoog, dus de explosie is zo krachtig dat hij naar onder en terug naar boven kan komen door 1 verbranding.

Hans Peeters,
 
Drie pagina's verder en iedereen die hier een antwoord neer gepend heeft gaat ervan uit dat de zuiger ergens aan vast zit dat draait .
Maar de vraag ging over een zuiger en niet dat die ergens aan vast zou zitten .
Antwoord is nee
Door de verbrandingsdruk omlaag gedrukte zuiger zal nooit omhoog komen tegen die druk in .


Daarvoor moet eerst een draaiende massa aan die zuiger gekoppeld worden en iets aangebracht moeten worden, dat als de zuiger eenmaal onderin is die druk kan weg later stromen .
Maar dat was de vraag dus niet
 
Ja, behalve de eerste keer.
Dan moet de startmotor, een kickstarter of zoals in de video met de hand de motor aangeslingerd worden.
Er komt een enorme hoeveelheid energie vrij bij het verbranden van benzine of diesel.
Ik
hoe oud ben je Hans ?
57 en wat is daar het probleem van, kom uit oost duitsland.
 
Dus de verbranding is zo krachtig dat wanneer het benzine verbrand hij omlaag gaat en terug omhoog, dus de verbranding is zo krachtig dat wanneer helemaal onder is gewoon terug naar boven kan komen omdat de verbranding zo krachtig?
Het samenspel van de arbeidslag na de ontsteking en de kleppen, met de massa van de ronddraaiende delen (krukas en vliegwiel/dynamo zorgt er voor dat aan het eind de zuiger ook weer omhoog komt. Bij de uitlaatslag is de tegenwerking minimaal doordat de uitlaatklep open staat. Dan volgt de aanzuigslag ook met een klep open en pas bij de compressieslag moet er weer arbeid verricht worden. de 5e slag is weer een arbeidsslag.
Bij 1-cilinder motoren wordt er voor gezorgd dat de massa van het ronddraaiende groot is. Bij 2, 3 en 4-cilinder motoren zorgen de andere cilinders voor het blijven ronddraaien.

Als je een zuiger in een eindeloze pijp stopt, een onbrandbaar mengsel erboven samenperst en dan ontsteekt zal de zuiger helemaal naar het eind toe gaan maar nooit terug komen.
 
Drie pagina's verder en iedereen die hier een antwoord neer gepend heeft gaat ervan uit dat de zuiger ergens aan vast zit dat draait .
Maar de vraag ging over een zuiger en niet dat die ergens aan vast zou zitten .
Antwoord is nee
Door de verbrandingsdruk omlaag gedrukte zuiger zal nooit omhoog komen tegen die druk in .


Daarvoor moet eerst een draaiende massa aan die zuiger gekoppeld worden en iets aangebracht moeten worden, dat als de zuiger eenmaal onderin is die druk kan weg later stromen .
Maar dat was de vraag dus niet
Graag een simpele ja of nee. B| meer vraagt Hans niet. :P
 
Het onderschrift was door mij aangepast naar de versie die Picaroon weergaf. Blijkbaar wil ts met een wat agressiever onderschrift door het leven. Best, maar niet hier !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan