Verbruik na afstellen

GSXRalph

MF'er
22 mrt 2009
164
0
Hoi!

Ongeveer 1 maand geleden heb ik mijn motor laten afstellen (kleppenstellen).

Na heb ik al meerdere tankbeurten gereden en ik kan nu 100 km minder rijden op een tank, voordat het lampje gaat branden.
Ik denk zelf dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Hebben jullie ideeen? Ik hoor het graag!

Groeten
 
Hoi!

Ongeveer 1 maand geleden heb ik mijn motor laten afstellen (kleppenstellen).

Na heb ik al meerdere tankbeurten gereden en ik kan nu 100 km minder rijden op een tank, voordat het lampje gaat branden.
Ik denk zelf dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Hebben jullie ideeen? Ik hoor het graag!

Groeten

:o :? :X _O-

Ik zou toch nog ff terug gaan als ik jou was...of wellicht is het lampje stuk....
 
Laatst bewerkt:
Alle kleppen standaard altijd open?

/humor
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je kleppen gesteld worden en je motor dan flink meer gaat verbruiken dan is er toch iets mis! Ik zou gewoon terug gaan met dit verhaal en je niet laten afschepen met een of ander lulverhaal over dat je nu meer gas geeft ofzo.
 
Laatst bewerkt:
hmm in het ergste geval zijn je kleppen of carberateur zwaar ontregeld. Terug naar de motorzaak en niet te veel mee rijden zou ik zeggen. Wat ook kan is dat de niveau sensor of kabel is beschadigt en dat daarom het lampje snel gaat branden. Dan zou je per tankbeurt ook minder benzine dr in moeten kunnen gooien.
 
Zijn de carburateurs gesynchroniseerd na het kleppen stellen? Lijkt me wel sterk trouwens dat je motor zoveel meer verbruikt, ook al staan de carburateurs niet helemaal gelijk :?
 
bedankt voor jullie reacties. De kleppen zijn opnieuw afgesteld. Ik ben zelf niet zo technisch om precies te vertellen hoe of wat. De motor loopt en pakt wel beter op als eerst. Maar ik vind het verschil idd wel heel groot.

Het verhaal van meer gas geven is ook niet het geval. Ik zal eens bellen morgen. Kijken hoe we het gaan oplossen. bedankt!

Groeten
 
Ik hoop dat van de vele goede raadgevers er 1 is die mij kan vrklaren wat benzine verbruik te maken zal hebben met kleppen stellen en synchroniseren, en vooral dat laatste.
Blijf het een vaag verhaal vinden.
 
TS zegt dat de motor beter loopt enz. Dat zou er juist op duiden dat de fiets efficiënter loopt.

Maar misschien, als je motor prettiger aan het gas hangt, dat je dan ook wel wat makkelijker met het gashandje omspringt. Hoewel.... 100 km op een tank minder is wel een hoop.
 
Ik hoop dat van de vele goede raadgevers er 1 is die mij kan vrklaren wat benzine verbruik te maken zal hebben met kleppen stellen en synchroniseren, en vooral dat laatste.
Blijf het een vaag verhaal vinden.

Ik kan het niet :N
Alléén als de nokkenassen eruit zijn geweest en met een verkeerde timing er weer in zijn gegaan kan de motor meer verbruiken, doch topicstarter zegt dattie wél beter loopt, en dát kan nou net niet als de nokkenassen er verkeerd in zouden zitten.
Synchroon stellen heeft ook al zowat niks met het verbruik te maken :N
Daarbij, als topicstarter zegt dat de motor beter loopt en sneller oppakt, wil dat eigenlijk zeggen dat het rendement van de motor beter is geworden, dus het verbruik moet dan ook dalen, kan gewoon niet anders!
Maaaaaaarrrrrrrr, áls topicstarter gebruik gaat maken van dat extra vermogen, en het lekker vindt. dan zal de motor meer moeten presteren, en jawel, DÁT heeft wél invloed op het verbruik....
 
Ik hoop dat van de vele goede raadgevers er 1 is die mij kan vrklaren wat benzine verbruik te maken zal hebben met kleppen stellen en synchroniseren, en vooral dat laatste.
Blijf het een vaag verhaal vinden.

Zou het kunnen dat 1 van de carburateurs veel te veel benzine inspuit ofzo? :P

Lijkt me in dit geval sowieso niet opgaan, aangezien de motor verder goed loopt :?
 
Met kleppen stellen het voor elkaar krijgen dat je motor meer gaat verbruiken ? .... even nadenken ... Oh ja, het kan. Je last gewoon een inlaatnok op zodat deze langer open blijft staan. ofzo.
Maar wellicht hebben ze je motor ook even afgesteld op mengsel voor je?
Als je open filtertjes hebt en open dempertjes en er was niets op aangepast, dan liep je motor te arm en dat zou een deel kunnen verklaren, maar 100 km op 1 tank?
Trouwens... 1 op hoeveel loopt je fiets nu dan?
 
Met kleppen stellen het voor elkaar krijgen dat je motor meer gaat verbruiken ? .... even nadenken ... Oh ja, het kan. Je last gewoon een inlaatnok op zodat deze langer open blijft staan. ofzo.
Maar wellicht hebben ze je motor ook even afgesteld op mengsel voor je?
Als je open filtertjes hebt en open dempertjes en er was niets op aangepast, dan liep je motor te arm en dat zou een deel kunnen verklaren, maar 100 km op 1 tank?
Trouwens... 1 op hoeveel loopt je fiets nu dan?

Ja ik lees wat reacties van; hoe kan het. Ik begrijp jullie vragen. Ik weet het alleen ook nog niet, hoe het precies zit. Maar mijn rijstijl is wel wat veranderd maar 100km op een tank. Ik reed voorheen 200 á 230 km op een tank. Nu gaat me lampje branden bij 102 km. Dat wil zeggen 1:6 zoiets?? terwijl eerst 1 :12..

Er is wel een andere luchtfilter van K&N ingegaan, maar die heeft hij, na eigen zeggen, voor de helft opgezet ivm; te rijk /of te arm, lopen van de fiets. Ik heb hem geprobeerd te bellen maar kreeg hem nog niet te pakken. Als ik wat weet laat ik het jullie weten.

Groeten!
 
Ja ik lees wat reacties van; hoe kan het. Ik begrijp jullie vragen. Ik weet het alleen ook nog niet, hoe het precies zit. Maar mijn rijstijl is wel wat veranderd maar 100km op een tank. Ik reed voorheen 200 á 230 km op een tank. Nu gaat me lampje branden bij 102 km. Dat wil zeggen 1:6 zoiets?? terwijl eerst 1 :12..

Er is wel een andere luchtfilter van K&N ingegaan, maar die heeft hij, na eigen zeggen, voor de helft opgezet ivm; te rijk /of te arm, lopen van de fiets. Ik heb hem geprobeerd te bellen maar kreeg hem nog niet te pakken. Als ik wat weet laat ik het jullie weten.

Groeten!

1:6 :?

Kan toch echt niet...
 
lol 1 op 6 rijden met een motor ... dat klopt gwn niet dat rij je zelfs niet met een wage van 30 jaar oud. 1 op 12 vind ik al aan de dorstige kant voor een bike maar toch ...

Dat je extra verbruik komt door je luchtfilter lijkt me heel ver gezocht. Het kan enkel zo zijn dat een goede luchtfilter zorgt voor meer vermogen en een oude voor minder, maar je gaat er niet in die mate meer brandstof verbruiken.

Heb je gekeken wat je compressie is ? Maak je met dezelfde snelheid meer toeren in dezelfde versnelling als voorheen? Lekt je benzineleiding ergens? Hoeveel benzine moet je dr ingooien na 100 km? Heb je je olie al gechecked, miss zit da vol met troep (grote problemen dan ...).
 
Heb je meerdere ritjes gemaakt of slechts één tank gereden? Zou het kunnen dat je tank gewoon half leeg was, dat je dagteller op het verkeerde moment gereset was, zoiets? Dat of lekkage, iets anders lijkt me nauwelijks mogelijk wanneer de motor zelf goed (of zelfs maar redelijk) loopt.
 
Heb je meerdere ritjes gemaakt of slechts één tank gereden? Zou het kunnen dat je tank gewoon half leeg was, dat je dagteller op het verkeerde moment gereset was, zoiets? Dat of lekkage, iets anders lijkt me nauwelijks mogelijk wanneer de motor zelf goed (of zelfs maar redelijk) loopt.

Tank kan natuurlijk ook deels leeggedraaid zijn bij het afstellen van de fiets met 0km/u in de werkplaats. Als er tenminste geen dummytank gebruikt is. Maar het lijkt me wel sterk dat ze bij het afstellen voor 100km aan peut verbruikt zulle hebben

(ohw wacht kleppenstellen.. laat dan maar zitten)

1 op 6 is wel heel extreem.

Volgende takbeurt bijhouden hoeveel liter je tankt en dit delen door het aantal km (maar dat had je natuurlijk al gedaan :X )
 
Misschien hebben ze een testrit gedaan van 100 km? :+

Neen serieus, misschien hebben ze in de garage gewoon de helft van je tankt gepikt ofzo... Zou niet de eerste keer zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan