Vering voor de bandit1200?

dr. Dre

Die hard MF'er
27 jul 2005
465
4
Duiven
Ik wil het rijgedrag van mijn bandit 1200 verbeteren dmv de vering aan te passen. Ik zat te denken aan upsd voorvork of wp vering, Ervaring iemand? kostbaar?
 
Ik heb wp voor. bevalt prima.
je kan evt. nog iets dikkere olie nemen.

een volledig instelbare usd is natuurlijk wel beter. maar ook heel veel duurder.....
 
2e hands GSX-R onderdelen van 91-94 passen meestal zonder of met minimale aanpassing en die zijn volledig instelbaar
 
UPSD is natuurlijk beter.........en meer :9~ :9~

Op ebay staan genoeg UPSD voorvorken te koop.... Ik zou dan wel een complete voorvork kopen en niet alleen de poten. Het makkelijkst is het als de remklauwen, kroonplaat, T-stuk enz enz erbij verkocht wordt! Zoek op Ebay eens naar: GSXR fork. Je komt er dan genoeg tegen.......

Voor de schokdemper zou ik ook gewoon bij Suzuki blijven. GSXR schokdempers werken het beste. Als je niet echt technisch bent moet je proberen een even lange schokdemper zien te kopen zodat je weinig tot niets aan hoeft te passen. Ik heb zelf een schokdemper van een GSXR 1000 K1 uit 2001 gekocht voor op mijn Bandit, die is langer, maar met het nodige aanpaswerk (niet aan de schokdemper!) krijg ik hem passend.

Trouwens Dr. Dre.....ik ga morgenochtend trouwens mijn kettingset samen met Alwin monteren.........dan weet je dat alvast!!!!!
 
Heeft iemand een adres waar ik wp veren kan kopen voor in de vork van myn b1200?
Weet ook iemand de prys van een setje van techno-flex?
 
Ik weet niet waar je woont, maar WP benelux kan je vast verder helpen:
WP Benelux
Oostwijk 1A
5406 XT Uden
Nederland
Tel: +31(0)413-255400

Niet aan Hyperpro gedacht? www.hyperpro.com Op de site leggen ze gelijk het verschil uit tussen lineaire, getrapte en progressieven veren, voor als je geintreseerd bent.

(Ik heb zowel WP als Hyperpro in m'n 1200, dus ben onpartijdig. 8-) )
 
Probeer eens Technoflex of WP vervangingsveren vóór, olie dikte SAE 12, met een Technoflex demper achter, volledig instelbaar (demping ingaand zowel High- als Low speed).
Resultaat: je voelt precies wat er onder je gebeurt, zo stabiel als een huis en wendbaar. Perfect neutraal stuurgedrag.

Die USD vorken lijken leuk, maar zijn zeker niet beter dan de originele Bandit vork met aanpassingen.
 
Probeer eens Technoflex of WP vervangingsveren vóór, olie dikte SAE 12, met een Technoflex demper achter, volledig instelbaar (demping ingaand zowel High- als Low speed).
Resultaat: je voelt precies wat er onder je gebeurt, zo stabiel als een huis en wendbaar. Perfect neutraal stuurgedrag.

Die USD vorken lijken leuk, maar zijn zeker niet beter dan de originele Bandit vork met aanpassingen.
:} hij kan het wel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan