Verkeersmaatregelen

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Per 1 november aanstaande gaat de maximumsnelheid omlaag van 100 km/u naar 80 km/u op vier extra trajecten:
- A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en Coentunnel;
- A20 tussen knooppunt Kleinpolderplein en aansluiting Crooswijk;
- A12 knooppunt Oudenrijn tussen knooppunt Lunetten parallelbanen en van 120 km/u naar 100 km/u hoofdbanen;
- A12 tussen Utrechtsebaan en Voorburg in beide richtingen;

- een snelheidsverlaging van 120 naar 100 km/u op de A13 tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord. Dit geeft een meer logische snelheidsopbouw tussen het Prins Clausplein (100 km/u) en Overschie (80 km/u).


Dit zijn milieumaatregelen, die niets met verkeersveiligheid van doen hebben.

Breek me de bek niet open over de geringe bijdrage van het wegverkeer m.b.t. de uitstoot van schadelijke stoffen (5%) aan de luchtkwaliteit.

Maar Schiphol moet Mainport blijven en zelfs uitbreiden, dus een snelheidsverlaging op de A4, de A5 en de A9 ligt in het verschiet.

De Hemwegcentrale (bij de A10, Coentunnel) mag zijn rookpluim blijven voeren.
 
als dat toch milieumaatregelen zijn dan is daar natuurlijk goed onderzoek naar gedaan. Kan iemand mij even het rapport mailen waarin de huidige milieuvervuiling beschreven staat en de verwachtingen voor de toekomst? En dan graag over 5 jaar een update met de vervuiling dan.

Dat konden ze bij de A13 Overschie ook niet. "" Ja er is minder vervuiling door die 80km, hoeveel weten we niet want we weten niet wat het eerst was" |(
 
milieu-maffia strikes again B|

@viccie, vervuiling is niet toegenomen, maar de norm is vanuit Brussel aangescherpt geloof ik... dus wat de afgelopen jaren prima in orde was heet nu plots gevaarlijk voor de gezondheid :Z
 
Milieu, milieu :? :?

Ik kom uit een heel goed milieu :9


Maar O, O, O wat smaak dat vlees toch goed met .... O, nee da's weer wat anders.

Maar O, O, O wat ben ik toch blij dat ik in het Oosten van het land woon.
Weinig files, bijna overal gewoon 120 en met 5 minuten in Duitsland waar ik lekker 299 mag rijden.

[me]MarkH heeft de 299 (nog) niet kunnen aantikken op z'n Blade[/me]
 
Laatst bewerkt:
't zal verdomme es niet waar zijn..
Gezeik altijd.

Hoewel ik me bij de utrechtse baan wel wat kan voorstellen, is daar krap met weinig uitwijkmogelijkheden en gebeuren te vaak ongelukken.
 
Ach, op dijkjes mag je ook 80. Gaan we daar toch met zijn allen rijden?

*Oh nee! Die worden ook al afgesloten voor ons!* |(

Het wordt tijd voor een MF burn-out meeting op het Binnenhof... B|
 
Yep, Nederland op zijn sterkst :( :r

Egyptenaren hebben tenminste nog gevoel voor humor. Hangt er in de badkamer van een hotel in Cairo een sticker met het verzoek om je handdoeken niet te pas en te onpaste laten verschonen uit milieu overwegingen. Dit terwijl je de overkant van de straat niet kunt zien van de smog :+
 
Daar ben ik zowiezo voor (binnenhof sessie) !
Alleen met als motivatie:
-Nekschot voor de niet knipperlicht gebruikers
-Veilige vangrails
 
't zal verdomme es niet waar zijn..
Gezeik altijd.

Hoewel ik me bij de utrechtse baan wel wat kan voorstellen, is daar krap met weinig uitwijkmogelijkheden en gebeuren te vaak ongelukken.
Is nu al vanaf het Prins Clausplein naar Den Haag toe 80km/u. Staat alleen erg geniepig aangegeven aangezien je daar vooral het ritsende (lees, naar links hoekende) verkeer uit de richting Amsterdam en Rotterdam in de gaten moet houden.
Voorbereidingen voor trajectcontrole schijnt er ook al te liggen.
En luchtvervuiling? Op de A13 was dat toch ook de reden van de snelheidsverlaging naar 80? Er ligt een vliegveld naast de snelweg daaro!!! En nou heb je files door veel te vroeg remmende auto's verderop, dat is niet slecht voor het milieu?
 
'k heb verd*mme net een week in de regen/hagel/windstoten/onweer op de camping gestaan. Het milieu heeft blijkbaar schijt aan mijn vakantie, dus ik heb nu ook even schijt aan het milieu.

FUCK HET MILIEU

Maar goed, halverwege augustus weer even rustig aan hè, ik wil dan nog even twee weken de bergen in en dan moet het wel mooi weer zijn ;)

Naar Het Binnenhof? Goed idee? Wanneer? En dan niet alleen tegen het milieu, maar ook tegen die overijverige flitsbrigade
 
denk niet dat het veel zal uitmaken voor het milieu. Wat ze beter kunnen doen is de trein goedkoper maken(en ander openbaar vervoer)ipv zoals net in de krant staat duurder maken in de randstad B|

Dan hebben wij de wegen ook voor onszelf :]
 
Per 1 november aanstaande gaat de maximumsnelheid omlaag van 100 km/u naar 80 km/u op vier extra trajecten:
- A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en Coentunnel;
- A20 tussen knooppunt Kleinpolderplein en aansluiting Crooswijk;
- A12 knooppunt Oudenrijn tussen knooppunt Lunetten parallelbanen en van 120 km/u naar 100 km/u hoofdbanen;
- A12 tussen Utrechtsebaan en Voorburg in beide richtingen;
- een snelheidsverlaging van 120 naar 100 km/u op de A13 tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord. Dit geeft een meer logische snelheidsopbouw tussen het Prins Clausplein (100 km/u) en Overschie (80 km/u).
A-wegen... ooooh, snelwegen! -O-
Daar rij ik toch bijna nooit... :Z
Zolang ze provinciale wegen maar niet naar 50km/u gaan verlagen... :N
Dag MofkaP... :W
 
A-wegen... ooooh, snelwegen! -O-
Daar rij ik toch bijna nooit... :Z
Zolang ze provinciale wegen maar niet naar 50km/u gaan verlagen... :N
Dag MofkaP... :W
Daar zijn ze ook al lekker mee bezig in de regio.... steeds meer 60 wegen met als gevolg dat de mensen die eerst 60 reden bij een max van 80, nu 50 gaan rijden bij een max van 60 B| En dan ook nog ff een inhaalverbodje erbij B|
 
Daar zijn ze ook al lekker mee bezig in de regio.... steeds meer 60 wegen met als gevolg dat de mensen die eerst 60 reden bij een max van 80, nu 50 gaan rijden bij een max van 60 B| En dan ook nog ff een inhaalverbodje erbij B|

Jij woont in zo'n zelfde buurt als ik. Je kan hier nergens meer 80 rijden ( behalve het zandpad :X maarja ik heb geen offroad dus dat gaat een beetje lastig ( vooral die bochtjes )

ff ontopic Openbaar vervoer goedkoper maken en AUTOhouderschapbelasting omhoog
sta je straks met alleen motoren in de file :P )

Mzzl muppet
 
Terug
Bovenaan Onderaan