Per 1 november aanstaande gaat de maximumsnelheid omlaag van 100 km/u naar 80 km/u op vier extra trajecten:
- A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en Coentunnel;
- A20 tussen knooppunt Kleinpolderplein en aansluiting Crooswijk;
- A12 knooppunt Oudenrijn tussen knooppunt Lunetten parallelbanen en van 120 km/u naar 100 km/u hoofdbanen;
- A12 tussen Utrechtsebaan en Voorburg in beide richtingen;
- een snelheidsverlaging van 120 naar 100 km/u op de A13 tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord. Dit geeft een meer logische snelheidsopbouw tussen het Prins Clausplein (100 km/u) en Overschie (80 km/u).
Dit zijn milieumaatregelen, die niets met verkeersveiligheid van doen hebben.
Breek me de bek niet open over de geringe bijdrage van het wegverkeer m.b.t. de uitstoot van schadelijke stoffen (5%) aan de luchtkwaliteit.
Maar Schiphol moet Mainport blijven en zelfs uitbreiden, dus een snelheidsverlaging op de A4, de A5 en de A9 ligt in het verschiet.
De Hemwegcentrale (bij de A10, Coentunnel) mag zijn rookpluim blijven voeren.
- A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en Coentunnel;
- A20 tussen knooppunt Kleinpolderplein en aansluiting Crooswijk;
- A12 knooppunt Oudenrijn tussen knooppunt Lunetten parallelbanen en van 120 km/u naar 100 km/u hoofdbanen;
- A12 tussen Utrechtsebaan en Voorburg in beide richtingen;
- een snelheidsverlaging van 120 naar 100 km/u op de A13 tussen Berkel en Rodenrijs en Delft Noord. Dit geeft een meer logische snelheidsopbouw tussen het Prins Clausplein (100 km/u) en Overschie (80 km/u).
Dit zijn milieumaatregelen, die niets met verkeersveiligheid van doen hebben.
Breek me de bek niet open over de geringe bijdrage van het wegverkeer m.b.t. de uitstoot van schadelijke stoffen (5%) aan de luchtkwaliteit.
Maar Schiphol moet Mainport blijven en zelfs uitbreiden, dus een snelheidsverlaging op de A4, de A5 en de A9 ligt in het verschiet.
De Hemwegcentrale (bij de A10, Coentunnel) mag zijn rookpluim blijven voeren.