verkoelende onderkleding..

Het zal wel werken maar er moet volgens de tekst wel sprake zijn van een luchtstroom. Dus dan moet je al een doorwaaipak hebben om er nut van te hebben, en met een doorwaaipak koel je sowieso al af :)
 
Nahh.. natdompellen is K**

beter neem je heat gear van under armour.. als je al een beetje zweet heeft het dezelfde werking.
 
children-costume-02.jpg
 
Ik heb in Frankrijk eens mijn leren pak uitgetrokken en in een bergbeek ondergedompeld.
Toen ik het vervolgens weer aantrok was het heerlijk koel.
Na een half uur rijden was het weer droog. ;(
 
Als ik niks aan heb (nou ja alleen ondergoed) onder mijn leren broek (geperforeerd Damen) dan krijg ik 'm niet meer uit aan het eind van de dag. Dan zit ie helemaal vast gekleefd. Ik heb dus altiijd een Craft Pro cool shirt en dito broek onder het leer aan. Als jas draag ik een EVO doorwaai geval. Onder de 24 C is dat zelfs te koud om mee te rijden.
In de USA zag ik veel van die "water"afkoelkleding. Maar niemand die het droeg of kocht in mijn vriendenkring. Iedereen had doorwaai kleding en een muts (falapa ofzo) onder de helm zodat die niet zo gaat stinken.
 
Ik draag van Nike Pro thermokleding, evenals een thermo hardloop broek. Zijn van die strakke hardloop broeken. Ideaal voor onder een leren pak, anders ben je gewoon geplakt in je pak. Nu glij je gewoon uit je pak. ;)
 
Ik had altijd wat moeite om na een warme rit uit het leer te komen, alles plakt.....
Besloot dus zo'n Craft thermobroek er onder aan te trekken, verwachtend dat het evengoed warm zou zitten. Dat zit perfect, behoorlijk koel en de leren broek gaat nu heel makkelijk uit.
 
Dus als ik het goed begrijp doe je meer kleding aan om het koeler te krijgen. Zweet je dan minder omdat je lichaam niet plakt aan je pak? Lijkt me wel het proberen waard. Zweet me altijd kapot met dit weer.
 
Dus als ik het goed begrijp doe je meer kleding aan om het koeler te krijgen. Zweet je dan minder omdat je lichaam niet plakt aan je pak? Lijkt me wel het proberen waard. Zweet me altijd kapot met dit weer.

Je doet niet meer kleding aan om het koeler te krijgen. Dus geen wollen trui aan doen met deze warmte onder je leren pak hoor!

Je doet bepaalde soort kleding aan om de warmte van je lichaam, in je pak beter af te kunnen voeren, en je daardoor dus minder snel warm(er) zal worden, en je dus automatisch minder hinder ondervind van de warmte. Je zal wel gaan zweten in je pak maar je thermokleding neemt die zweet goed op en zal het zweet ook effecienter (voor zover mogelijk is) afvoeren. Als je je pak uittrekt en je kan afkoelen zal dat ook veel makkelijker en sneller gaan, dan wanneer je bijvoorbeeld een katoenenshirt hebt die zo nat als een vaatdoek blijft; thermokleding zal sneller drogen en je ondervind er gewoon minder hinder van dat je zweet.
 
Laatst bewerkt:
Je doet niet meer kleding aan om het koeler te krijgen. Dus geen wollen trui aan doen met deze warmte onder je leren pak hoor!

Je doet bepaalde soort kleding aan om de warmte van je lichaam, in je pak beter af te kunnen voeren, en je daardoor dus minder snel warm(er) zal worden, en je dus automatisch minder hinder ondervind van de warmte. Je zal wel gaan zweten in je pak maar je thermokleding neemt die zweet goed op en zal het zweet ook effecienter (voor zover mogelijk is) afvoeren. Als je je pak uittrekt en je kan afkoelen zal dat ook veel makkelijker en sneller gaan, dan wanneer je bijvoorbeeld een katoenenshirt hebt die zo nat als een vaatdoek blijft; thermokleding zal sneller drogen en je ondervind er gewoon minder hinder van dat je zweet.

:^
 
Häglofs speciaal ventilerende onderkleding. Dan krijg je je leren motorpak ook nog uit wanneer je gezweet hebt zonder je arm uit de kom te laten trekken. Mensen met nat bezwete raceoveralls weten wat ik bedoel. Je hebt dat materiaal ook van andere merken. Zelfs de Lidl had onderkleding, maar die is toch dikker/warmer dan dat van Häglofs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan