• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

verkouden/hooikoorts met helm op!

Boom Boom

MF veteraan
Lid geworden
9 jul 2001
Waarderingsscore
0
hoe doen jullie dat?

In de zomer is het helemaal erg. Ik heb namelijk beginnende hooikoorts (nooit gehad, maar sinds kort redelijk erg, natuurlijk alleen in de zomer), maar met dit weer ben ik ook weleens verkouden.

Als je dan op de motor zit dan moet ik regelmatig niezen. EN DAT IS NIET LEKKER!!!

hoe lossen jullie dit op?

ik ben altijd in de winter veel verkouwen en ik bid gewoon dat ik niet me vizier van binnen vol nies O-)

maar het is me eigenlijk nooit vaak overkomen dat ik moes niezen met helm op of het valt me gewoon niet op...

ik heb ook last van hooikoorts en merk dat een zonnebril en allerfree (homeopatisch) bij mij iig goed werken alleen in de zomer tuurlijk last van

Wat bij mij wel helpt, en wat zeker in deze koude tijd ook nog best wel fijn is, is een helmmutsje op. Of een zakdoek over je neus en rond je hoofd knopen. Je niezen is dan niet weg natuurlijk, maar als je n keer niest zit tenminste niet je hele vizier vol!

Claritine halen... Heb het zelf op recept en als ik last krijg, ff tablet en klaar alweer

Ten eerste heb je daar hele mooie pilletjes voor, via huisarts gratis, en die werken veel beter dan die dingen die je zelf kan kopenbij de apotheek.

En ja, heb ook me helm wel eens vol geniest :(

ik heb ook hooikoorts, ik moest alleen niet zo veel niezen, maar veel
snotteren en tranende ;( ogen. De komende tig jaar wordt ik om de 4 weken
lekgeprikt aan 2 kanten, maar ben er wel HELEMAAL van af *D

grtzz

hoe doen jullie dat?

In de zomer is het helemaal erg. Ik heb namelijk beginnende hooikoorts (nooit gehad, maar sinds kort redelijk erg, natuurlijk alleen in de zomer), maar met dit weer ben ik ook weleens verkouden.

Als je dan op de motor zit dan moet ik regelmatig niezen. EN DAT IS NIET LEKKER!!!

hoe lossen jullie dit op?

Dokter Zyrtec laten voorschrijven. Help ook tegen die kl*te jeukogen die je er ook nog bij krijgt. Lekker met tranen op de wangen (van geluk :] ) op de motor..

Pothelm met losse bril doet wonderen.

Daarmee heb ik minder last van de hooikoorts, alleen meer van de kou ;)

Ik gebruik van voorjaar tot diep in de zomer Prevalin tegen neuseffecten en houd zoveel mogelijk het vizier gesloten om jeukogen te voorkomen. Mocht ik het niet meer uithouden met gesloten vizier, dan zorg ik dat ik mijn contactlenzen afspoel met lenzenvloeistof en mijn ooghoeken was met water om de oogeffecten minimaal te houden. Iig rijdt ik altijd met zonnebril om zo min mogelijk wind langs mijn ogen te krijgen.

Tegen een neusverkoudheid in najaar/winter heb ik niet zo veel. Gewoon voluit niezen en de helm later schoonmaken, of als ik op tijd ben de systeemhelm open en hopen dat er een afgrijselijk koekblik naast je rijd die je kunt trakteren (weer eens wat anders dan zelf vol met ruitenwisservloeistof te worden besproeid) ;)

ik kan het meestal net met m\'n tong weer aflikken..... :9~

Ik gebruik zelf Semprex van de firma Wellcome, het is via de huisarts verkrijgbaar. Het zijn gewoon capsules.

Gebruik ook zyrtec. Als ik dit consequent (moeilijk woord) slik dan droogt het snot goed op. Het valt gewoon in brokkels uit mijn neus.

Verder hou ik mijn integraalhelm zoveel mogelijk dicht. Ik zou soms liever met een potje rijden, maar dan hou ik het niet uit. Dit in tegenstelling tot BMW Werner.

Gewoon ff langs de huisarts en een receptje vragen. Gaat \'ie ongetwijfeld eerst een testje doen om te zien waar je allergisch voor bent en dan krijg je pillen (bijv. zyrtec/claritine/cetirizine/telfast) of een neusspray (bijv. livocab/beconase/flixonase/rhinocort) o.i.d.
[me]Spider heeft ze allemaal al geslikt en gesnoven...[/me]

Zijn er nog steeds mensen die geloven dat homeopatische meuk werkt :?

Ja hoor, die zijn er nog. :)

Bij niezen gewoon even je vizier opendoen en als je aankomt zorgen dat je je helmmuts zo van je kop trekt dat je geen snotspoor op je hoofd maakt :P .

Ook ik heb last van hooikoorts. In de zomer gebruik ik Rhinocort neusspray en claritine tabletjes. Als ik dit consequent inneem heb ik geen last. Ben ik het eens vergeten doe ik een zonnebril op en houd mijn vizier van mijn helm dicht vanaf het moment dat ik hem opzet.

Ga gewoon even langs je huisarts en laat hem wat experimenteren met verschillende middeltjes. Bij mij heeft het ook twee jaar geduurd voordat ik iets had wat echt hielp.

Suuces want lastig is het wel.

Ja hoor, die zijn er nog. :)

Bij niezen gewoon even je vizier opendoen en als je aankomt zorgen dat je je helmmuts zo van je kop trekt dat je geen snotspoor op je hoofd maakt :P .
Dat is niet homeopatisch, dan moet je je snot eerst oneindig verdunnen.... :)

Zoveel mensen met hooikoorts, daarom zet ik nooit een helm van een ander op m\'n kop :+

ook homeopatisch: een of ander kruidentheetje, dat hielp bijna 1 jaar
bij mij.. kreeg ik van homeopaat/ iriscopist

grtzz

Terug
Bovenaan Onderaan