Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Amsterdam verbrand vuilnis uit Engeland en de uitstoot valt dan onder Nederlandse Co2 uitstoot.
Als ze brexit er nou eens doormikken dan moet dat afval weer in bezit zijn van een paspoort
Dat is al eens uitgerekend, als 10% van de automobilisten op de motor stapt heb je 30% minder files. En de helft van de automobilisten heeft ook een motorrijbewijs.Ach oplossing is simpel. Motoren 120/130 en auto's 100 km/u = meer motoren op de weg = minder files = minder uitstoot
Wellicht zelfs veiliger voor de motorrijder, deze mag de afstand zelf inschatten ipv die suv die het nodig vind om op je achterwiel te rijden.
Overheidsgeld en / of beleid vanuit de overheid staat gelijk aan:Helaas zijn het allemaal particuliere bedrijven die met overheidsgeld gebouwd zijn en nu de lokale overheden weer leeg trekken.
Er wordt goed voor elkaar gezorgd in de top.Er word momenteel bezopen veel geld verdient door een groep mensen.
Wat is er nou weer mis met rotondes? Veel rotondes zijn juist goed 1/4 of 3/4 te pakken op de motor.De laatste 15 - 20 jaar hebben ze heel Nederland vol geplempt met die kutrotondes.
Qua extra uitstoot zullen daarover geen cijfertjes bekend zijn maar mochten ze er wel zijn dan denk ik dat je schriikt van de uitkomst.
Nee, elke vermindering van de max. snelheid is extra brandstofverbruik en dus extra uitstoot.Dus stoplichten met stop en go zijn beter voor de luchtkwaliteit?
Wij zijn niet verstandig, maar staan gewoon al constant stil in de file, dus heeft het geen nut max. snelheden te veranderen.En waarom hebben bijvoorbeeld Duitsland en België geen last van deze onzin?
Omdat de EU richtlijn zegt dat de uitstoot van stikstofverbindingen geen MERKBARE invloed op natuurgebieden mag hebben.
Onze verstandige buurlanden leggen dat uit als dat enige invloed dus wel is toegestaan.
In Nederland hebben we boter op ons hoofd, en willen we het netste jongetje van de klas zijn. De rechter heeft hier bepaald dat geen merkbare invloed GEEN invloed is.
En zo leg je het hele land plat.Volstrekt onnodige zelfkastijding.
Iemand moet die uitspraak teniet doen!
Dat is dan het grote verschil met snelheden. Daar kunnen ze gemakkelijk geld aan verdienen. Plaats een vaste camera en voila... Maar voor linksplakkers te beboeten of mensen die gsm'en of appen achter het stuur, moet er meer blauw op de baan en dat kost geld.Het kan mij niet boeien, 100 of 120, tijdswinst maak je niet, leuker wordt het ook niet. Als die verdomde linksplakkers nu maar eens aangepakt worden!
Zoals men misschien al gelezen heeft; door de te hoge stikstofuitstoot moet de maximum snelheid omlaag.. tenminste dat is het idee.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid op bepaalde trajecten en uiteindelijk misschien wel in heel Nederland naar de 100 gaat.
"De commissie-Remkes adviseert om de snelheid te verlagen op snelwegen rond kwetsbare natuurgebieden, maar daar zien de deskundigen weinig in. "Stikstof verplaatst zich over grote afstanden, dus dan is het veel zinniger om het landelijk in te voeren", zegt Wim de Vries van de Universiteit Wageningen. Erisman is het daarmee eens. "Ik zou de kans nemen om die ruimte zo groot mogelijk te maken en de maatregel landelijk in te voeren", zegt hij" - Rtlnieuws.
'Verlaag maximumsnelheid naar 100, maar dan wel overal'
Een lagere maximumsnelheid op de snelweg om de stikstofneerslag te beperken, heeft alleen zin als die geldt voor alle Nederlandse snelwegen. Dat zeggen deskundigen in reactie op het rapport van de commissie-Remkes. Die adviseert de snelheid te verlagen naar 100 kilometer per uur.www.rtlnieuws.nl
Wat vinden jullie hiervan?, op zich kan ik me inbeelden dat het verkeersbeeld rustiger wordt doordat men makkelijk kan in en uitvoegen op snelwegen etc. Dit zou dan minder file's tot gevolg hebben.
Zeker..... dan krijg je 1. Een boete voor snelheid en 2. Een boete voor milieudelictVerlagen van de max snelheid betekent alleen maar dat m'n boetes hoger worden
Plus; waarom wordt er niet gekeken naar de kinetische energie, een lichter voertuig veroorzaakt veel minder schade bij een crash.Ach oplossing is simpel. Motoren 120/130 en auto's 100 km/u = meer motoren op de weg = minder files = minder uitstoot
Wellicht zelfs veiliger voor de motorrijder, deze mag de afstand zelf inschatten ipv die suv die het nodig vind om op je achterwiel te rijden.
Plus; waarom wordt er niet gekeken naar de kinetische energie, een lichter voertuig veroorzaakt veel minder schade bij een crash.
In de formule van kinetische energie staan alleen de massa en de snelheid.Een motorfiets is veel smaller dan een auto, per m2 is de massa van een motor hoger.
Mee eens! 130 was puur een populistische actie van de VVD. Sloeg eigenlijk nergens op, ik reed toen het ingevoerd werd met een leasebak en altijd tegen de 150 dus mij boeide het niet qua brandstof maar inderdaad, je verbruik is aanzienlijk hoger dan 120. Als ik tegenwoordig met eigen auto rij dan kom zelden nog op de 130. Scheelt behoorlijk in de portemonneeIk vind persoonlijk de 130 een onzin actie waar de overheid nooit geld aan had moeten besteden. De tijdswinst is minimaal, en in mijn geval is het verbuik van mijn auto merkbaar hoger. Vermoed dat dit voor de meeste auto's in de spits nog wel geld.
100 zou op sommige wegen enigsinds irritant zijn, maar daar hebben ze cruise control voor uitgevonden.
We leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land, als onze buurlanden over het geheel ook zo dichtbevolkt zouden zijn hadden zij de zelfde problemen. Nederland is gewoon onzinnig klein en daardoor is het moeilijk om te sprijden. Schiphol op de veluwe zou best gunstig kunnen zijn, alleen dan is de veluwe er niet meer b.v.
In het kader van vergroening zijn in het verleden onze verbrandingsovens met veel subsidie omgebouwd tot energiecentrales. Nederland heeft nu een overcapaciteit. Helaas zijn het allemaal particuliere bedrijven die met overheidsgeld gebouwd zijn en nu de lokale overheden weer leeg trekken.
Het commerciele afval verwerkings bedrijf waarmee Amsterdam haar contract heeft heeft lekker zijn zakken gevuld en geen onderhoud gedaan.
Maar buiten de politiek.
Amsterdam betaald nu grof geld om hun afval bij anderen te laten verbranden en tijdelijk op te laten slaan.
Mee eens! 130 was puur een populistische actie van de VVD. Sloeg eigenlijk nergens op, ik reed toen het ingevoerd werd met een leasebak en altijd tegen de 150 dus mij boeide het niet qua brandstof maar inderdaad, je verbruik is aanzienlijk hoger dan 120. Als ik tegenwoordig met eigen auto rij dan kom zelden nog op de 130. Scheelt behoorlijk in de portemonnee
Overigens ben ik echt wel een voorstander van milieu en natuur en het doet mij pijn om het amazonewoud te zien branden of een giraffe afschoten te zien worden door een één of andere rijke Amerikaan die er lachend bij staat maar dat gedram van de (r)overheid hier om iedereen van het gas te krijgen en andere zaken die alleen veel geld kosten voor de burger staan mij meer en meer tegen. Komen mij zo langzamerhand de strot uit. En dan mag de Prins van Oranje wel een prestigerace in Zandvoort houden, mag Schiphol wel onbeperkt groeien en mag de chemische industrie onbeperkt zware metalen de lucht in pompen. Ga dit eens aanpakken i.p.v. hardwerkende Jannen Modaal