Verlaging van de maximum snelheid in Nederland naar 100 "Maar dan wel overal"

Liever rotondes dan drempels. Snelheid zal wel eerst van 130 terug naar 120 gezet worden, dat lijkt mij waarschijnlijker dan gelijk naar 100
 
Amsterdam verbrand vuilnis uit Engeland en de uitstoot valt dan onder Nederlandse Co2 uitstoot.

Als ze brexit er nou eens doormikken dan moet dat afval weer in bezit zijn van een paspoort8-)

En uit italie .. spanje ..

Oh , nu even niet , in heel Nederland liggen de ovens grotendeels stil , en word bijna al het huisvuil in buffers op ouderwetse vuilnis belten opgeslagen.

Gaaf.. over stikstof gesproken.. eerst word het uit heel Nederland op een paar belten gestort..

Als de ovens het weer doen, word het weer opgehaald en naar de ovens gebracht.


Er word momenteel bezopen veel geld verdient door een groep mensen.
 
Ach oplossing is simpel. Motoren 120/130 en auto's 100 km/u = meer motoren op de weg = minder files = minder uitstoot :)
Wellicht zelfs veiliger voor de motorrijder, deze mag de afstand zelf inschatten ipv die suv die het nodig vind om op je achterwiel te rijden.
 
In het kader van vergroening zijn in het verleden onze verbrandingsovens met veel subsidie omgebouwd tot energiecentrales. Nederland heeft nu een overcapaciteit. Helaas zijn het allemaal particuliere bedrijven die met overheidsgeld gebouwd zijn en nu de lokale overheden weer leeg trekken.
Het commerciele afval verwerkings bedrijf waarmee Amsterdam haar contract heeft heeft lekker zijn zakken gevuld en geen onderhoud gedaan.
Maar buiten de politiek.
Amsterdam betaald nu grof geld om hun afval bij anderen te laten verbranden en tijdelijk op te laten slaan.
 
Ach oplossing is simpel. Motoren 120/130 en auto's 100 km/u = meer motoren op de weg = minder files = minder uitstoot :)
Wellicht zelfs veiliger voor de motorrijder, deze mag de afstand zelf inschatten ipv die suv die het nodig vind om op je achterwiel te rijden.
Dat is al eens uitgerekend, als 10% van de automobilisten op de motor stapt heb je 30% minder files. En de helft van de automobilisten heeft ook een motorrijbewijs.
 
Dus stoplichten met stop en go zijn beter voor de luchtkwaliteit?
Nee, elke vermindering van de max. snelheid is extra brandstofverbruik en dus extra uitstoot.
De laatste jaren is het de trend om juist de snelheid er overal maar uit te halen terwijl dat juist extra uitstoot teweeg brengt.

Kleine kanttekening, hogere snelheid is wel extra luchtverplaatsing en dat is ook extra uitstoot.
Ik denk echter dat er meer te behalen valt met de snelheidsverminderaars weg te halen.
 
En waarom hebben bijvoorbeeld Duitsland en België geen last van deze onzin?

Omdat de EU richtlijn zegt dat de uitstoot van stikstofverbindingen geen MERKBARE invloed op natuurgebieden mag hebben.

Onze verstandige buurlanden leggen dat uit als dat enige invloed dus wel is toegestaan.
In Nederland hebben we boter op ons hoofd, en willen we het netste jongetje van de klas zijn. De rechter heeft hier bepaald dat geen merkbare invloed GEEN invloed is.

En zo leg je het hele land plat.Volstrekt onnodige zelfkastijding.

Iemand moet die uitspraak teniet doen!
Wij zijn niet verstandig, maar staan gewoon al constant stil in de file, dus heeft het geen nut max. snelheden te veranderen. :/
 
Het kan mij niet boeien, 100 of 120, tijdswinst maak je niet, leuker wordt het ook niet. Als die verdomde linksplakkers nu maar eens aangepakt worden!
Dat is dan het grote verschil met snelheden. Daar kunnen ze gemakkelijk geld aan verdienen. Plaats een vaste camera en voila... Maar voor linksplakkers te beboeten of mensen die gsm'en of appen achter het stuur, moet er meer blauw op de baan en dat kost geld.
 
Ik hou me niet zo aan maximumsnelheiden , meeste km rijd ik over polder wegen , als ik geen haast heb met een km of 90 ( doet de rest ook )
Als ik van mijn werk kom om kwart over 5 smorgens kan het ook wel eens 120 zijn ( behalve waar er soms reeën oversteken)
In de bebouwde kom hou ik me meestal aan een km of 50
provinciale wegen meestal 80 omdat je meestal achter een andere auto hangt anders wel wat harder
snelweg ligt eraan of ik zin heb om hard te rijden
 
Zoals men misschien al gelezen heeft; door de te hoge stikstofuitstoot moet de maximum snelheid omlaag.. tenminste dat is het idee.
Dit zou betekenen dat de maximum snelheid op bepaalde trajecten en uiteindelijk misschien wel in heel Nederland naar de 100 gaat.

"De commissie-Remkes adviseert om de snelheid te verlagen op snelwegen rond kwetsbare natuurgebieden, maar daar zien de deskundigen weinig in. "Stikstof verplaatst zich over grote afstanden, dus dan is het veel zinniger om het landelijk in te voeren", zegt Wim de Vries van de Universiteit Wageningen. Erisman is het daarmee eens. "Ik zou de kans nemen om die ruimte zo groot mogelijk te maken en de maatregel landelijk in te voeren", zegt hij" - Rtlnieuws.


Wat vinden jullie hiervan?, op zich kan ik me inbeelden dat het verkeersbeeld rustiger wordt doordat men makkelijk kan in en uitvoegen op snelwegen etc. Dit zou dan minder file's tot gevolg hebben.

Files stonden er ook toen er maar 100km/u gereden mocht worden, dus dat gaat niet anders worden.
 
In België starten ze weeral eens een nieuwe campagne:
20190917_083343.jpg
 
Mij zou het ook niet boeien als er maximaal maar 100 gereden mag worden.
Zit doorgaans toch iets boven het maximum dus dan wordt het 110 inplaats van 130 of 140.
Qua tijd scheelt het erg weinig en dat weten we inmiddels allemaal wel.
De sjappies die denken dat sneller rijden veel tijdwinst oplevert zitten er flink naast. Ha ha ha ha
Mocht die nieuwe maatregel van max 100 km per uur erdoor komen dan zullen veel van de gehaaste stresslijers zich flink achter de oren krabben.
Uiteraard altijd de keuze om toch flink door te jakkeren alleen is de kans dan op verliezen van je rijbewijs een stuk groter.
 
Ach oplossing is simpel. Motoren 120/130 en auto's 100 km/u = meer motoren op de weg = minder files = minder uitstoot :)
Wellicht zelfs veiliger voor de motorrijder, deze mag de afstand zelf inschatten ipv die suv die het nodig vind om op je achterwiel te rijden.
Plus; waarom wordt er niet gekeken naar de kinetische energie, een lichter voertuig veroorzaakt veel minder schade bij een crash.
 
Ik vind persoonlijk de 130 een onzin actie waar de overheid nooit geld aan had moeten besteden. De tijdswinst is minimaal, en in mijn geval is het verbuik van mijn auto merkbaar hoger. Vermoed dat dit voor de meeste auto's in de spits nog wel geld.
100 zou op sommige wegen enigsinds irritant zijn, maar daar hebben ze cruise control voor uitgevonden.
We leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land, als onze buurlanden over het geheel ook zo dichtbevolkt zouden zijn hadden zij de zelfde problemen. Nederland is gewoon onzinnig klein en daardoor is het moeilijk om te sprijden. Schiphol op de veluwe zou best gunstig kunnen zijn, alleen dan is de veluwe er niet meer b.v.
 
Zou veel meer schelen als die klote automobilisten eens niet allemaal alleen in de auto gaan zitten, wat een ergenis is dat....

Of bijvoorbeeld per persoon extra in de auto 10 km/h erbij
 
Ik vind persoonlijk de 130 een onzin actie waar de overheid nooit geld aan had moeten besteden. De tijdswinst is minimaal, en in mijn geval is het verbuik van mijn auto merkbaar hoger. Vermoed dat dit voor de meeste auto's in de spits nog wel geld.
100 zou op sommige wegen enigsinds irritant zijn, maar daar hebben ze cruise control voor uitgevonden.
We leven nu eenmaal in een dichtbevolkt land, als onze buurlanden over het geheel ook zo dichtbevolkt zouden zijn hadden zij de zelfde problemen. Nederland is gewoon onzinnig klein en daardoor is het moeilijk om te sprijden. Schiphol op de veluwe zou best gunstig kunnen zijn, alleen dan is de veluwe er niet meer b.v.
Mee eens! 130 was puur een populistische actie van de VVD. Sloeg eigenlijk nergens op, ik reed toen het ingevoerd werd met een leasebak en altijd tegen de 150 dus mij boeide het niet qua brandstof maar inderdaad, je verbruik is aanzienlijk hoger dan 120. Als ik tegenwoordig met eigen auto rij dan kom zelden nog op de 130. Scheelt behoorlijk in de portemonnee :P

Overigens ben ik echt wel een voorstander van milieu en natuur en het doet mij pijn om het amazonewoud te zien branden of een giraffe afschoten te zien worden door een één of andere rijke Amerikaan die er lachend bij staat maar dat gedram van de (r)overheid hier om iedereen van het gas te krijgen en andere zaken die alleen veel geld kosten voor de burger staan mij meer en meer tegen. Komen mij zo langzamerhand de strot uit. En dan mag de Prins van Oranje wel een prestigerace in Zandvoort houden, mag Schiphol wel onbeperkt groeien en mag de chemische industrie onbeperkt zware metalen de lucht in pompen. Ga dit eens aanpakken i.p.v. hardwerkende Jannen Modaal
 
In het kader van vergroening zijn in het verleden onze verbrandingsovens met veel subsidie omgebouwd tot energiecentrales. Nederland heeft nu een overcapaciteit. Helaas zijn het allemaal particuliere bedrijven die met overheidsgeld gebouwd zijn en nu de lokale overheden weer leeg trekken.
Het commerciele afval verwerkings bedrijf waarmee Amsterdam haar contract heeft heeft lekker zijn zakken gevuld en geen onderhoud gedaan.
Maar buiten de politiek.
Amsterdam betaald nu grof geld om hun afval bij anderen te laten verbranden en tijdelijk op te laten slaan.

Ik weet niet waar je dit nu weer vandaan haalt?
Verbrandingsovens kwamen er om de stort van brandbaar huisvuil te voorkomen, omdat we een groot te kort hadden en hebben aan stortplaatsen...
Veel werd en wordt naar andere landen geexporteerd, soms gewoon tegen betaling , soms als ruilmiddel, maar de verbrandingsovens die gebouwd werden, kun je beter energie op laten wekken die herbruikbaar is dan de warmte gewoon te vernietigen..
Dus werden er warmtenetten en generatoren aan gekoppeld...
En subsidie was niet meer of minder een bijdragen in ruil voor aandelen in de vuilverbrander....
De Arn in weurt werd b.v. gebouwd door een consortium van 6 gemeentes die daar hun afval wilde laten verbranden, en 3 grote bouwbedrijven Standaard Fasel, K&K ofenbau , en Bocal...
Toen de dioxine problemen bij diverse verbranders naar buiten kwam, moesten er keuzes gemaakt worden, upgraden of sluiten? en wie draaide er toen voor de kosten op...juist de gemeentes en dus de burgers....
Dan gaan we afval scheiden, en een hoop brandbaar materiaal wordt uit het afval gehaald ( plastic >>olie dus) en GFT gaat er uit, dus blijft er veel te weing afval over om de ovens rendabel te laten branden, dus dan kun je twee dingen doen,,,, sluiten , dus kapitaal vernietiging ( 1 miljard minimaal per oven) of inkomsten genereren uit andere afvalstromen, en daar is dus in A'dam voor gekozen
 
Mee eens! 130 was puur een populistische actie van de VVD. Sloeg eigenlijk nergens op, ik reed toen het ingevoerd werd met een leasebak en altijd tegen de 150 dus mij boeide het niet qua brandstof maar inderdaad, je verbruik is aanzienlijk hoger dan 120. Als ik tegenwoordig met eigen auto rij dan kom zelden nog op de 130. Scheelt behoorlijk in de portemonnee :P

Overigens ben ik echt wel een voorstander van milieu en natuur en het doet mij pijn om het amazonewoud te zien branden of een giraffe afschoten te zien worden door een één of andere rijke Amerikaan die er lachend bij staat maar dat gedram van de (r)overheid hier om iedereen van het gas te krijgen en andere zaken die alleen veel geld kosten voor de burger staan mij meer en meer tegen. Komen mij zo langzamerhand de strot uit. En dan mag de Prins van Oranje wel een prestigerace in Zandvoort houden, mag Schiphol wel onbeperkt groeien en mag de chemische industrie onbeperkt zware metalen de lucht in pompen. Ga dit eens aanpakken i.p.v. hardwerkende Jannen Modaal

Liever inderdaad max snelheid verlagen en gelijk de boetes halveren
 
Terug
Bovenaan Onderaan