Ja klopt hij doet het ook met lopende motor zit wel een nieuwe accu in
spanningsregelaar kapot?, wat is de spanning met lopende motor?
Dit zie je veel, is dat niet standaard?
Zeker stationair levert de alternator niet zijn volledige vermogen.
Bij de wat oudere of kleinere auto's merk je het ook bij het aanzetten van de lichten bijvoorbeeld.
Ik zou het eens testen bij 3000rpm, desnoods even iemand achter je aan laten rijden, bij mijn weten heb ik het op al mijn motoren gehad en mij er nooit druk om gemaakt, laadspanning was altijd goed, nooit elektrische problemen gehad in de zin van "werkt niet meer".
MAAR, aangezien hierboven aangegeven is dat de spanningsregelaar een bekend probleem is zou ik dat sowieso even checken
Ik meet bij lopende motor op de + en de - 14.20V
een alternator is geen dynamo, alles wat je hier zegt doet dus totaal niets ter zaken !
@ sanscorp : even googelen, is genoeg over te vinden.
basicly : die gsxr produceert steeds maximaal en de regelaar filtert dat wat teveel is weg (omzetten in warmte). een alternator meet de batterijspanning en zal in funktie daarvan het veld (dacht ik toch) meer of minder bekrachtigen en dus meer of minder laden.