• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Verloren van een wielrenner :-(

cbr06

Die hard MF'er
Lid geworden
23 mrt 2003
Waarderingsscore
0
Mijn motor staat nu met een behoorlijke schade bij de dealer.

Hoe kwam het? Na een haakse bocht die in de 1e versnelling moet worden genomen haalde ik een auto in.
Op het moment dat ik naast de auto zat gingen 2 wielrenners voorsorteren om linksaf te slaan. Deze wielrenners reden ca 40 meter voor de auto die ik inhaalde.
Wielrenner 1 kijkt nog om en draait linksaf een fietspad op, nummer 2 hoort mijn motor (ondanks de standaard uitlaten) en begint te twijfelen. Natuurlijk was ik in die korte tijd al behoorlijk dichtbij gekomen (ik reed ca. 60km/h). Nummer 2 begint te slingeren en ik dacht nog dat gaat niet goed, ik wijk uit naar rechts terwijl ik hard rem.
Helaas was er pas een boer langsgekomen die wat rotzooi op de weg had achtergelaten, dus ik rem mezelf op die troep onderuit.
Tijdens het schuiven ben ik met motor en al tegen wielrenner 2 aangegleden, daarbij zijn fiets reducerend tot een hoopje schroot (cannondale met carbon velgen). Meneer is tijdens de val bovenop de zijkant van mijn motor terecht gekomen en zat toen we stillagen nog op de zijkant van de tank. Hij had alleen wat schrammen op zijn enkel en ik zat nog vast onder de motor. Meneer heeft netjes de motor opgetild zodat ik kon opstaan. Politie erbij, getuigen zeggen natuurlijk dat ik snoeihard reed, politie meet mijn remspoor 5,65 meter en daarna nog 4,70 meter krassen in het wegdek.

Natuurlijk eerst de motor naar de dealer gebracht, 4500 euro schade zo op het eerste gezicht (en dat aan een hornet 900) en toen pas gemerkt dat mijn enkel en knie behoorlijk dik werden. Volgende stap ziekenhuis, kniebanden kapot, stukje van mijn knieschijf en de enkelbanden kapot alles aan mijn rechterbeen.

Toch blij dat ik altijd in leer rij alhoewel het pak nu kapot is, net zoals mijn helm en handschoenen.

Heerlijke eerste dag van mijn vakantie.........

Als ik foto's van m'n motor heb zal ik ze even posten.

Edmar

dat is niet zo leuk voor je
hopelijk heb je een snel herstel en heb je toch nog wat aan je vakantie

deze berichten moet ik de laatste tijd veels te vaak typen
het moet maar eens ophouden

succes

ik denk dat de fietsers beschermt zijn als "zwakkere" weggebruiker dus.....
word een langdurig verhaal als je er tegen gaat procederen via de rechtsbij stand.
succes , ben wel benieuwd wat er uitkomt voor je.

Ik denk dat ik fout ben, aangezien ik in mijn val die wielrenner heb omgekegeld.

Gelukkig ben ik all-risk dus buiten een hogere premie zal het allemaal wel in orde komen.

Balen is alleen wel dat ik nu ook niet met mijn cb400f uit 1975 kan rijden.

Kloten voor je zeg!!!
En die wielrenner maar lekker zitten op jou motor...

Die CB van jou zal wel denken, is het nu al winter :+

Ik denk dat ik fout ben, aangezien ik in mijn val die wielrenner heb omgekegeld.

Gelukkig ben ik all-risk dus buiten een hogere premie zal het allemaal wel in orde komen.

Balen is alleen wel dat ik nu ook niet met mijn cb400f uit 1975 kan rijden.

gelukkig wel allrisk... is echt super dat spul.. ik wou dat ik het geld had...

Nouhja... ik hoop dat je snel weer ront rijd!

Gelukkig zijn alle betrokkenen er zonder al te veel lichamelijk letstel afgekomen.

Blijft natuurlijk gewoon zwaar kl*te.

Veel succes met de afhandeling en een spoedig herstel gewenst.

Kut voor je man. Hopelijk er weer snel bovenop en de all-risk maakt ook dat je weer een zorg minder hebt.
Heeft de politie aan de hand van het remspoor trouwens al bepaald hoe snel je reed?

Poe ee.. das lekker :(
Verschrikkelijk die reactie ook altijd van "getuigen" dat je ook zo vreselijk aso reed. |(

Succes man!

De politie vertelde me dat mijn snelheid niks spectaculairs kan zijn geweest.
Ik maak me daar dan ook geen zorgen over. Zoals hierboven al geschreven is, gelukkig is er niemand zwaar gewond. Ik moet er niet aan denken dat ik nog gewoon rijdend tegen die wielrenner aan zou zijn gereden :X

[me]cbr06 denkt dat als zijn bike total is, hij wel een 600rr mag kopen van zijn vrouw.[/me]

Nee joh, stapje terug van 900----->600 mag vast wel van zijn vrouw. Is toch zielig voor hem dat ie nu een stuk harder kan rijden met minder cc's ;)

jezus das ook klote voor je.

ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn schakelbrommer. reed op een weg, zie een groepje fietsers rijden met daarachter een meisje op de fiets, ik kom deraan (ding hoor je al op 500 mter afstand), ben bijna bij het groepje fietsers gaat opeens dat meisje inhalen dus ikke uitwijken en raad is waarin ik terecht kom?! precies in modder net zoals jou. dus daar gaat het voorwiel en ik lig 30 meter verderop stil. schade 1500 euro krijg 50% vergoed

hoop dat het snel afgehandeld is en dat je flink geld krijgt

Helaas was er pas een boer langsgekomen die wat rotzooi op de weg had achtergelaten, dus ik rem mezelf op die troep onderuit.

Als ik foto's van m'n motor heb zal ik ze even posten.

Edmar

Dit is echt klote voor je, vakantie en mooi weer.

Maar kun je die boer niet aansprakelijk stellen, hij hoort de weg ook weer schoon te maken.

jezus das ook klote voor je.
<knipperdeknip>
schade 1500 euro krijg 50% vergoed

hoop dat het snel afgehandeld is en dat je flink geld krijgt

Ik krijg mijn schade altijd vergoed, omdat ik een all-risk verzekering heb.
Motor is een goede 10 maanden oud dus dat is nog nieuwwaarde. Beetje erbij en dan een 600rr, of een fireblade, of of of of . Shit weer aan het dagdromen.

Mijn vrouw zegt dat een 600 wel een goed idee is :) :}

mazzelaar, ik kan mijn schakelbrommer niet all-risk verzekeren dus mocht ik weer een x crashen kan ik mooi zelf dokken :( maja nog anderhalf jaar :]

oei foute sh*t ;(

je bent tenminste min of meer ok en je rijdt binnenkort weer vrolijk rond :)

Dit is echt klote voor je, vakantie en mooi weer.

Maar kun je die boer niet aansprakelijk stellen, hij hoort de weg ook weer schoon te maken.
Ja, die zet zijn naam en adresgegevens erbij.

Sterkte met het herstel, een motor is gelukkig te repareren.

Gelukkig komen alle betrokkenen er weer bovenop, maar midden in t motorseizoen crashen is geen pretje. Succes met de volgende motor iig!

Volgens mij wilde jij al een 600rr ;)

Hoe kom je eigenlijk aan zoveeeel schade? Had je geen blok protectors. Enne hebbe geen foto?

suc6

Terug
Bovenaan Onderaan