• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vermogen halveren? (van Mille naar MT-03)

Adonis

Die hard MF'er
Lid geworden
13 mei 2002
Waarderingsscore
0
Er zijn een aantal redenen;

- Mijn rijbewijs vind ik erg handig.
- Wat heb je tegenwoordig nog zo'n bak vermogen?
- Ik wil ook wel weer eens wat nieuws. (deze laatste is wel heel belangrijk...maar ik moet het ook thuis verkopen) ;)

Ik denk er dus aan om mijn (ver weg van standaard) Mille van 2003 in te ruilen voor zo'n nieuw monstertje, de MT-03 van Yamaha.
Ik moet nog proefrijden, qua looks heeft ie me al over...

Maar ja, het vermogen wordt echt gehalveerd (ca.110 naar 56).
Zou ik (men) daar erg veel last van hebben?
Of merk je dat alleen boven de 125 - 150 km/u?

Kunnen jullie me adviseren vanuit eigen ervaringen?
Snelwegen rijden wil ik al een hele niet meer.
Dus ECHT hard rijden zal ik niet veel meer doen....

Ik hoop dat jullie me handige tips kunnen geven waardoor mijn beslissing beter te nemen is.....

BVD

Doen1 Ik vind hem echt gaaf die mt03! *O*

Wel eerst er ff op rijden he.

Hahaha, idd....ook leuk....
Maar daar moet zeker wat bij, en daar zit nu net niet op te wachten....

En daar is het probleem voor wat betreft het rijbewijs niet mee opgelost.... :}

Ik wil gewoon meer in de wind zitten, en dat het niet pas leuk wordt boven de 200km/u.....

Ik denk dat je een nieuwe trend te pakken hebt.... steeds meer mensen gaan er hetzelfde over denken. Ik ook. Ik zou graag mijn r6 omruilen voor de nieuwe, maar iedere keer denk ik: "waar ga ik dat vermogen gebruiken?" Op het circuit? Hoe vaak ga je daar naar toe? (ik tot nu toe nog nooit)

Ik ben benieuwd hoe de omschakeling (naar minder vermogen) gaat bevallen...

Suc6!!

Het heeft ook met leeftijd te maken (nu klink ik als een oude lul, ben 27) maar vroegah, wilde ik ook het snelste van het snelste....
Begonnen op een R6 in 2002 (of 2001, weet niet meer), dat was de snelste 600cc toen....
Maar dat was niet genoeg....nee, het moest vetter.
Toen kwam de Mille.
Na een paar maanden gewend aan het koppel; Tunen die hap!
Inmiddels heel wat euro's verder (geloof me daar gaat best wat tegen aan) en nu vind ik 'm eigenlijk te snel!
Het succes van de Mille wordt nu zijn dood.... -O-

Ik ben er geweest, het was leuk, en nu serieus doen.

Oud? Verstandig? Saai? Slap?
Wie zegt het.....
8-)

Denk dat je het koppel gaat missen.

MT03 bestaat dan?

Sjool: Thanx! _O-

MrHawkeye: Dat DENK ik ook....helaas heb ik (nog) niet kunnen proefrijden....

Is er niemand met een soortgelijke ervaring?

Maar ja, het vermogen wordt echt gehalveerd (ca.110 naar 56).
Zou ik (men) daar erg veel last van hebben?
Of merk je dat alleen boven de 125 - 150 km/u?

Kunnen jullie me adviseren vanuit eigen ervaringen?
Snelwegen rijden wil ik al een hele niet meer.
Dus ECHT hard rijden zal ik niet veel meer doen....

Binnendoorwegen vind ik veeeeel leuker da snelwegen, en daar heb je echt niet zoveel vermogen nodig. Veel trekkracht onderin is wel lekker, maar je moet vooral lekker bochten kunnen rijden.

Ik wist het wel :Y

Ik heb trouwens bijna een vergelijkbare stap gemaakt, alleen met wat minder budget.

Ik weet wat ik wil :Y , moet er alleen nog eentje kopen. :9 Misschien is het volgende week al zover, ben met iemand bezig nu.

Maar ik ga dus van 600cc viercilinder naar 650 mono. *O*

Ik weet niet tot in hoeverre het supersport gebeuren in je bloed zit om met zekerheid te kunnen vast stellen of je een tevreden eenpitter only piloot kan worden.

Ik vind een eenpitter een heel bijzonder apparaat om op te rijden... dat brute van z'n plaats springen (ipv wegrijden) is heel erg leuk, maar ik kon persoonlijk dat turbine achtige 4 inline gejank ook niet echt missen.

De MT-03 lijkt me zeer zeker een buitengewoon wreed apparaat.. heeft trouwens het zelfde motorblok als mijn fenomenale XT660X *D

sfeer

Binnendoorwegen vind ik veeeeel leuker da snelwegen, en daar heb je echt niet zoveel vermogen nodig. Veel trekkracht onderin is wel lekker, maar je moet vooral lekker bochten kunnen rijden.

Ik wist het wel :Y

trekkracht heeft hij op zijn mille meer dan genoeg. Maar ik denk dat deze yamaha ook redelijk wat koppel zal hebbn, als 1-cylinder. Als hij al het koppel van zijn mille niet vaak gebruikte, zal hij het ook niet al te sne missen, denk ik. Ik zou het in elk geval wel missen..

Ik denk dat je na de proefrit wel tot de conclussie komt dat je toch wel n beetje verpest bent door je mile.
ik rij zelf zx9 en heb vd zomer div proefritten gemaakt op mindervermogen fietsen en de enige die wel top was is de superduke maargoed dat is ook eigenlijk alleen maar om te spelen.

Dusseh laat het maar horen na de proefrit.

Ik doe het in iedergeval niet voor minder dan 120 pk

Die Mille ga je missen. Terwijl ik ook begrijp dat 't frustrerend is om 'm niet steeds optimaal te kunnen gebruiken.
Tip: hou 'm erbij! Als je dan ook nog een krap budget hebt zou ik een kleine funbike ernaast doen, een 125cc crosser of zo. Het mooiste: een oude XT 500 om op te knappen (gave XT's kosten een boel).

Ik weet niet tot in hoeverre het supersport gebeuren in je bloed zit om met zekerheid te kunnen vast stellen of je een tevreden eenpitter only piloot kan worden.

Ik vind een eenpitter een heel bijzonder apparaat om op te rijden... dat brute van z'n plaats springen (ipv wegrijden) is heel erg leuk, maar ik kon persoonlijk dat turbine achtige 4 inline gejank ook niet echt missen.

De MT-03 lijkt me zeer zeker een buitengewoon wreed apparaat.. heeft trouwens het zelfde motorblok als mijn fenomenale XT660X *D

(Afbeelding)

Das een meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuiiiiiiiiiii fietske ;) :P

als je toch koppel wil en minder top zou ik een triumph rocket 3 kopen ;)

(Afbeelding)

Tering wat een mooi apparaat... :}

Zit zelf ook te denken om iets van SS af te gaan ;o

adonis post die mille van jou eens...

ik zou het in ieder geval niet doen hoor

Die 100 plus pk's heb je eigenlijk alleen nodig als je harder dan 200 wil
Nu wil ik dat ook wel maar ik had pas al een prent van 44 km tehard (en ik heb maar 84 pk op mijn achterwiel)
Nu is die MT03 gelijk wel weer wat erg tam denk ik ,is qua uiterlijk een beetje ondergemotoriseerd
Als je zo'n ktm hebt dat scheelt toch een pk of 15 ten op zichte van die MT
Maar qua uiterlijk op de foto is het een leuke motor (als hebben ze bij Yamaha wel erg goeie fotografen in het echt vind ik ze dikwijls tegenvallen)

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat de proefrit zeer verlossend zal zijn.
Helaas zijn er nog geen demo's te vinden bij de motorzaken.
Wellicht over een week of twee, BALEN.

Dat "van z'n plek springen" spreekt me ook erg aan...
Hoe bizar is het wel niet om 3 SM's VOL te zien wegtrekken bij een stoplicht... :9~
En ja, dan wordt die trekkracht minder bij 100km/u....als je dan volgend jaar staande gehouden wordt ben je je rijbewijs al kwijt (2006: binnen de bew.kom bij 30 km/u rijbewijs pleite).

Maar een KTM, liggen die ook rond die prijs? Of zijn die gelijk veel duurder?
En die zijn dan weer veel onbetrouwbaarder, ben ik bang....
Yamaha heb ik een top ervaring mee....vandaar....

Ik zal vanmiddag ff een recente foto maken van mijn Mille.
Hij is iig helemaal matzwart (geen stickers en de puntbak is ook matzwart gespoten) met blauwe wielen, dubbel akrapovic systeem, zwarte kuipruit, veel extra's, enz, enz....
EN hij is te koop.....dus voor de liefhebbers....er staat nog geen 6000km op.... *D

dat mag zeker wel wat kosten :9

Altijd al een zwak gehad voor een mille, maar op een of andere manier komt het er niet van... ben waarschijnlijk verslaafd aan een 4-cilinder...

Post een piccie en misschien verkoop je hem eerder dan je denkt.... ;) :Y

Morgen ochtend moet ie toch de schuur uit, moet spullen hebben die erachter liggen...dan maak ik ff een foto....
Misschien nog wel in de sneeuw ook...grappig...

Als je eenmaal 2 cilinders hebt gereden, wil je nooit meer meer... :]

Koppel rules :}

Volgens mij zijn en blijven het ideale fietsie's voor het kortere stuurwerk.
Zolang je maar genoeg bochten heb zul je de meeste 100+pk fietsen ook wel bijhouden...

Als je op zo'n ding een open uitlaat zet en mischien het luchtfilter nog wat aanpas,de boel goed afstel...krijg je er als het goed is een extra zootje koppel voor terug en een niet te evenaren 1 cilinder geluid !

En je mag lid worden van : www.monoconnection.nl ;)

Hierbij een foto van die dondersteen.
Hij is dus te koop, aangezien er bij een motorzaak altijd minder voor gegeven wordt dan bij particuliere verkoop.

RSV Mille modeljaar 2002, 2003 op kenteken gezet.
Er staat nog geen 6000Km op de teller.
3 servicebeurten gehad.
Volledige historie bekend.
2 4-gas metingen (waarvan de laatste zeer recent).
Zo goed als nieuwe BT-012's.
Tandje kleiner voor.
Akrapovic systeem + eprom.
K&N luchtfilter.
Aangepast lucht inlaatsysteem.
Aangepast brandstof systeem.
Zwarte kuipruit.
Digital gear indicator.
Kellermans rondom.
Bijrijder mogelijkheden (zie foto) en natuurlijk de originele carbon uitlaatsteunen + seatcover.
(goed gekeurd) klasse III spyball alarm.
accu nog geen jaar oud (ik HAD nooit een druppellader).

Volgens mij heb ik het wel zo gehad...
Rijdt natuurlijk als de brandweer, en is behandeld alsof het mijn kind is.
EN dat is ook te zien, heeft geen regen of iets anders gezien...
(Ja, nu de sneeuw: voorhet eerst... _O- )

Bijlage: mille.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan