Vermogens verlies bij begrenzing?

Yalmarr

MF'er
9 jun 2015
116
0
Rotterdam
Hoi allemaal,

Deze vraag zal vast al eens gesteld zijn maar kon het zo even niet vinden..

Ik ben bezig met mijn A2, en vind motoren als de BMW F 700 GS erg mooi.
Nu heeft deze 55kw.. en mag ik maar 35.
Ik kan deze nieuw kopen, met een begrenzing tot 35 kw erop.
Wat ik mij dus afvraag is hoe het zit met het vermogenverlies wanneer die begrenst wordt..
Is dat per motor nog verschillend?
Kan iemand mij hiervan een indicatie geven? :]
 
Tja, je trekt wat minder hard op (maar nog steeds wel lekker snel), denk aan 0-100km/u in a 5 a 6 sec. Topsnelheid zal zo rond de 160-180km/u liggen, afhankelijk van begrenzing.
Waarschijnlijk ga je na een x aantal tpm de begrenzing in, lager dan origineel. Meestal wanneer het leuk begint te worden, stopt de pret door de begrenzing. :+

Verbruik zal ook iets anders kunnen zijn.
Soms loopt een ongeknepen 300cc'ertje harder dan een 800cc geknepen motor.
 
Tja, je trekt wat minder hard op (maar nog steeds wel lekker snel), denk aan 0-100km/u in a 5 a 6 sec. Topsnelheid zal zo rond de 160-180km/u liggen, afhankelijk van begrenzing.
Waarschijnlijk ga je na een x aantal tpm de begrenzing in, lager dan origineel. Meestal wanneer het leuk begint te worden, stopt de pret door de begrenzing. :+

Verbruik zal ook iets anders kunnen zijn.
Soms loopt een ongeknepen 300cc'ertje harder dan een 800cc geknepen motor.

Mijn vorige motor (cbr600f3) kon met z'n 25kW volgens het CJIB 140km/u. Nu weet ik dat ik zelfs nog een klein stukje naar de top te gaan had, dus zeg 145-150km/u.

Jouw ding zal (iets minder gestroomlijnd) waarschijnlijk toppen rond de 160-170. Je trekt wss tot de 130 snel genoeg op. Een racer zou met hetzelfde vermogen vermoedelijk iets sneller optrekken en een hogere topsnelheid hebben, maar daar zou ik me niet te druk om maken. Die 35kW ga je het prima mee redden. Als je het een mooie motor vindt en genoten hebt van een proefrit zou ik hem vooral kopen!
 
Het "afkappen" op een bepaald RPM mag je niet letterlijk nemen, op vlak van vermogen is dat wel zo, maar ik had het idee dat de motor niet vlot reed, eerder haperig, niet juist.... in vergelijking met één die niet gelimiteerd is in de zelfde RPM zone.
 
Laatst bewerkt:
Het "afkappen" op een bepaald RPM mag je niet letterlijk nemen, op vlak van vermogen is dat wel zo, maar ik had het idee dat de motor niet vlot reed, eerder haperig, niet juist.... in vergelijking met één die niet gelimiteerd is in de zelfde RPM zone.

Dat is ook mijn ervaring :^

Ooit eens de motor opgehaald voor een meisje bij mij in de straat.
Belde dat ze stond met ingenomen rbw :') 25kw Kwaak, maar ok, 51 km na correctie 131 waar je 80 mocht, net genoeg. Volgens mij wilde hij niet sneller :o :+

Ik vond hem niet lekker rijden, net of de motor niet goed liep, beetje inhouden met gas geven enz.
De terugtunen zal best bij sommige modellen werken, maar mijn ervaringen zijn niet goed.
Ik vond het helemaal niet lekker rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan