Verrijdbare paddockstand kawasaki ER6F

Cyberpope

MF'er
17 apr 2015
57
0
Mijn vriendin heeft een ER6F. En sinds een 1/2 jaar is ze bij mij komen wonen. Dus 2 motoren in de garage.
Die van mij staat op een middenbok en kan ik goed aan de kant schuiven met een mover voor de middenbok.

Gezien de ER6F geen middenbok heeft is dat geen optie. En hij staat mij te veel midden in de garage.
Ik kan hem meestal zelf wel verplaatsen, door gewoon het achterwiel op te tillen, waarna ik hem naar de zijkant kan zetten.

Maar dan krijgt mijn vriendin hem niet meer uit de garage. Niet handig dus.
Zeker omdat zij meer de motormuis is dan ik en vaak er ook op uit gaat als ik niet thuis ben.

Nu zoek ik dus een manier dat zij de motor kan verplaatsen. Ze is niet groot en sterk, vandaar ook de lichte en kleine ER6F.
Ik had al een paar verrijdbare paddockstands gezien (met 4 wielen). Kan ze die zelf bedienen of is dat iets te veel gevraagd?

Ik sta open voor goede ideeën.
 
Die jij post is zelfde ontwerp als constands 1. Die ik post is constands 2; duidelijk anders. Als mijn post niet duidelijk genoeg was, het kost echt geen enkele moeite om te manoeuvreren, het op de stand zetten is hetzelfde als een normale stand.
 
wat is daar wankel aan ?
Uit eigen ervaring. Tijdens het gebruik merk je dat de boel gewoon niet stevig aanvoelt. De buis beweegt, het gewicht ligt te hoog, de wielen zwenken niet fijn. Ligt er dan tijdens het rechtdoor rijden iets voor zo’n klein wiel dan staat het gelijk stil. Ga je met de wielen dwars dan voelt het aan alsof hij om wil als het wiel op eens stil staat.
Zou het achterwiel twee cm boven de grond staan in plaats van meer dan twintig komt dat het geheel al ten goede qua stevigheid. Wielen die groter zijn rollen veel makkelijker.

De motor die ik toen had was een 2005 CBR1000rr en dat is nou geen zwaargewicht. De harley heeft nooit op zo’n standaard gestaan.
 
zelf maken is voor mij geen optie.

En ja zat naar zoiets te kijken: https://www.datona.nl/motormover-achterwiel/
Maar is zoiets in redelijkheid alleen te bedienen? Motor staat schuin op de standaard en dan moet je op de paddock stand zetten(of eraf).
Ik heb zo’n zelfde maar dan van Bikelift. Werkt voor mij perfect en is makkelijk alleen te manouvreren. Ook het op- en af bokken gaat makkelijk, wel even opletten dat de jiffy van de motor al uit staat en je de motor naar die kant laat hellen.
 
Tip 1. Jouw motor er eerst in en dan haar motor.
Dat is zeker de bedoeling. Maar moet even kijken, want die van haar is lager en pas wel onder de steps die daar hangen. Die van mij is hoger (o.a. een topkoffer) en dat past niet. Maar dat moet ik nog even uitzoeken.
Motormover MW 500kg Kopen | Kippers Rijssen
Is dit niet makkelijker en stabieler?
Zeker omdat mevrouw niet zo groot en sterk is?

Ga ik zeker naar kijken. Maar dat lijkt me zo groot als ik eerlijk ben.
 
Rangeerhulp Paddock Stand achteraan ConStands Mover II Racing zwart mat

Ik heb er zo eentje. Op klinkers kan het met enige aandacht. Op vlakke ondergrond (cementdekvloer oid) kan je zowat donuts maken.
Ik heb deze ook en vind deze wel wat wankel als je je motor zijwaarts duwt.

zelf maken is voor mij geen optie.

En ja zat naar zoiets te kijken: https://www.datona.nl/motormover-achterwiel/
Maar is zoiets in redelijkheid alleen te bedienen? Motor staat schuin op de standaard en dan moet je op de paddock stand zetten(of eraf).
Deze heb ik ook, en deze is beduidend stabieler dan die van constands. Ik zou deze adviseren, hoop waarvoorjegeld.

EDIT: betreft bij mij wel op een betonvloer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan